Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

marengen90 skrev 2016-04-16 09:51:04 följande:

Får man hacka på här!? :)

Vi ska börja 1maj men vårt första försök på syskon till vår son som blir 2 år i maj. Ska bli så kul och är så förväntansfull att jag spricker snart! Men läskigt också. Hur "orkar" man två när ett barn kan köra slut på ens energi? ;P

Ja men självklart. välkommmen. Jag har också en 2-åring. hon fyller i juni.
    Ja jag undrar också hur det blir med två. inte av en anledningen kanske men vår är så snäll och lugn och lätt så jag är rädd att nästa ska bli ett monster. Hon vi har nu sover hela nätter och har typ alltid gjort, blöjfri, inge trots och allmänt lätt i alla avseenden. Så jag hoppas verkligen att vi får en till sådan
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-16 13:36:18 följande:
    Vilken lätt unge, härligt att höra att dom också finns ;) Hoppas nästa barn blir sådan. Sonen har energi och har alltid något på gång och en vilja av stål (på gott och ont!). Idag måla han hela vår vita hallmöblel med sina kritor medans jag gjorde lunch. Som tur var gick det att ta bort!! Kul att hon är blöjfri redan. Sonen bryr sig inte alls och vill inte ens säga till när han behöver göra sina behov haha.

Hur lång tid tog det för alla här att bli gravid förra gången??

För oss tog det sig på första försöket förra gången. Hoppas på samma tur denna omgången.
    ja hon är väldigt lätt men nog kan hon hitta på bus hon med. Hon hällde babyolja över vår soffa här för några veckor sedan. billig bebis kan jag säga ;)

Ja men hon har ju suttit på pottan sedan 4 månaders ålder så det kom naturligt.

Det gick fort för oss också men jag känner nästan att jag inte vill att det ska ta sig på första nu. jag vill komma igång för att komma igång liksom men vill att det tar sig på 3 eller 4 gången ;)

• hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-16 23:20:17 följande:
    Haha aj då! Ja dom kan allt ställa till det ibland hur söta och snälla dom än är :) Så tänker min man med. Han vill "göra barn" länge tid denna gången.

Känns konstigt och läskigt alltihop men ikväll kastade vi skyddet för den här gången, då jag ändå får mens om 4 dagar så blir det inget den här månaden. Så nu är vi igång!

Svelin: Kul med en vän som också väntar smått! Vi har en snart 2-åring så han kommer väl hinna bli 2,5-3år innan syskon kommer.

haha ja det kan dom då verkligen. Ja jag vill gärna hinna klart med min kurs egentligen. skriver min d-uppsats från april så skulle vara bra om bebis kommer under den hellre än under kursen. blir lättare så tänkte jag. egentligen är det ju helt klart bäst med en tidigast juni för då hinner jag få ut min masterexamen men äsch. det går ändå. bara man kan få en bebis så är jag glad ;)

så ja bebisen får gärna ta någon månad på sig så hinner man ju njuta lite av tillverkningen också. ;)

• hurtänktedunu
    Bebissugen123 skrev 2016-04-17 00:42:58 följande:
    Oj vad billigt!
    Haha förhoppningsvis kommer ni klara er på de då :D
    nej det var väldigt bra pris. Men ja vi klarar oss nog även om det är rätt lätt att fylla ;)
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-17 07:51:38 följande:
    Vi hade ett långt samtal om allt efteråt och vi är både redo och inte redo för syskon (blir man nånsin helt redo!?). Kul att se om det blir några januaribebisar i tråden snart för de med tidig bim :)
    haha jag känner exakt samma. redo fast ändå inte redo. svårt att förklara och som du säger. blir man någonsin redo?
  • hurtänktedunu
    Hautecouture skrev 2016-04-17 10:31:41 följande:

Hej!

Får jag hänga med här?

Jag och min kille ska också börja i maj (vi har försökt tidigare tagit paus från det på grund av 9 missfall och utredning som nu är klar )

Vi har inga barn sedan tidigare. Vi hoppas innerligt att det kommer gå bra nu när jag får medicinsk behandling (bl.a hormoner).

Håller tummarna för ett plus för oss alla!

välkommen. klart du får vara här även om det egentligen är en syskontråd.
    Hoppas det går vägen nu då
  • hurtänktedunu
    FlikkanM skrev 2016-04-17 13:39:10 följande:

Hej hej tänkte höra om man fick hoppa på här :) har följt er tråd ett tag.

På tisdag åker spiralen och sen är det bara köra igång, ska antagligen få mens nästa vecka med så gissar på att ÄL är i början av maj om den fortsätter som vanligt.

Längtar så efter barn nr 2. Har en tjej som fyller 3 här i dagarna.

Hoppas att det ska gå som vi vill och för all er andra med ????

välkommen. roligt med flera. nu börjar vi bli några stycker.

• hurtänktedunu
    FlikkanM skrev 2016-04-17 18:00:16 följande:

Ja jätte roligt att kunna få prata om det öppet med andra i samma sits här. Allt bebisplanerande är ju så hemligt för all man känner. Iaf håller vi det för oss själva. Går nog inte en dag utan att jag surfar runt om info gälland graviditet, ÄL och att få barn nr 2. Har ju faktiskt glömt endel om att vara gravid och dessutom var vår dotter helt oplanerad (P-piller barn) så detta är första gången vi planerar och medvetet ska pricka in rätt.

Ja men verkligen. Min syster vet om våra planer så jag har i alla fall någon att prata med så det är skönt.

Men alla andra vet inget. Min man får höra mycket tjat. Tänker på det varje dag nu. Så det blir mycket bebisar nu. Roligt att planera nu. Vår dotter vart planerad efter vårt bröllop. Var perfekt att börja då. Det är så underbart att få försöka och längta.
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-17 18:48:12 följande:

Kul med fler i tråden! Idag har vi prata möblering och hur vi ska göra praktiskt. Älskar att drömma och planera :)

Roligt. Hur har ni tänkt det? Jag funderar lite på vagn. Frågan om man behöver en syskonvagn om det tar sig fort. Dottern kommer ju vara under 3 år så.

Ska bli så kul att göra i ordning bebisens rum. Nu är det bara förråd men det är vårt sista renoveringsobjekt i huset förutom köket. Efter det så har vi gjort alla rum. Längtar så tills jag kan börja.
  • hurtänktedunu
    Hautecouture skrev 2016-04-17 21:18:50 följande:

Tack för välkomnandet! Tyvärr måste jag dra mig ur då min kille lade alla korten på bordet idag. Han är osäker på om han vill ha barn eller förlova eller gifta sig för den delen. Han vet inte vad han vill.

Jag är såå förbannad och känner mig tom nu. 7 år tillsammans 9 missfall, en utredning och en operation och så nu detta!! Vi är 34 & 38 år.

SUCK (förlåt för denna stämning trodde inte jag skulle bli lämnad efter 7 år)

Önskar er alla lycka till.Kram

Åh vad tråkigt. Men jag hoppas att ni löser det.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?