Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Beebii skrev 2016-03-24 08:55:52 följande:

Gjorde ett test nu graviditetskollens stav och ser bara ett streck! Puh! Usch ursäkta jag vill ju så gärna ha ett barn till men ska försöka avvaktanågra månader till haha

Får se när mensen dyker upp då...kan ju hoppa över...eller att jag har feber...eller att jag stressar...eller så är det falskt test!

det blir ju säkert bra oavsett men jag förstår din känsla. jag är livrädd att bli gravid nu av den anledningen. men det är bara att ta det för vad det är. och grattis om du är gravid.
  • hurtänktedunu
    Beebii skrev 2016-03-24 20:50:31 följande:
    Oj ja skönt med fler som gjort "misstag" ja jag tror ändå att mensen är på g. Känner mig inte särskilt gravid (förutom konstant kissnödig just idag ) och allt utom tempen tyder på att det borde komma mens. Vanligen har jag 28-29dagars cykel och idag har jag till och från haft lite rosa spottings när jag torkat mig. Meen mensen kommer nog. Hoppas jag! Jösses så nervös jag blev! Har ju knappt vågat ha sex med risk för detta! Haha ja nu kniper vi lite till tjejer!
    haha ja jag vet känslan. jag är stenhård med kondomen. och har egentligen vart ända sedan dottern föddes. Jag är livrädd för att klanta mig så ja inte komma i närheten utav mig utan gummi. jag är typ gummihitler just nu. men snart så.
  • hurtänktedunu

Haha det kanske bara är jag som skulle bli lite smått förtvivlad om det blev före. Självklart alltid välkommet men nu när det ändå är så nära starten känns det ändå dumt.

Vi har ju ännu bara 1 så här lär det komma fler. Men som du säger är det nog aldrig praktiskt att skaffa barn haha. Men dom är ju så underbara.

Svärmor tycker vi ska åka till Australien i jul. Jag har helt andra planer men det tänker jag ju inte säga till henne nu ????

Det får hon märka. Funkar det på en gång blir det en perfekt födelsedagspresent till henne.

Har ni fantiserat något om hur ni tänkte berätta sen. Vi gjorde böcker förra gången. Farmors bok, mormors bok osv. Med ultraljudsbilder i. Måste hitta på något lika roligt igen ????

• hurtänktedunu
    Beebii skrev 2016-03-26 01:55:07 följande:

Nä jag kände mig ju inte ens glad mest nervös att testet skulle visa positivt! Känns hemskt men det är ju så nära nu som sagt! Längtar till hela tillverkningsfasen

Å vad var det för böcker? Enkom för bilderna i? Nä våra familjer tror nog att det är tvärstopp på barn för gubben har sagt tvärnej sen barn nr blir nästan lika spännande om med barn nr (vi var först i bådas släkter att få barnbarn) vad finska det mer för alternativ?

Dom finns på akademibokhandeln och online. Är fylla i bok att ge barnet. Så mormors bok, farmors bok osv. Vi hav dom i julklapp då vi var på kontext 16 december så det var perfekt. Bad dom sen öppna första sidan och där var 4 ultraljudsbilder och så stor det mormor juni 2014 i boken. Dom blev så glada.

På Facebook tog vi bild på min och makens mage och skrev baby på min och beer på hans. Haha.

Nu tänkte vi inkludera storasyster lite. Något kul borde man ju kunna hitta på.

Jag hoppas dom blir lika glada denna gången också.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-26 07:01:45 följande:

Jag har funderat över hur min mammas reaktion kommer att bli, jag tror nog att det kommer att vara ganska väntat att vi skaffar barn trots att hon säkert tycker att det blir lite många. Men det är ju inte helt ovanligt att det blir fler när man har träffat någon ny... Också vet hon hur bebissjuk jag är!

Jag är mer nervös över vad barnen ska tycka, hoppas att dom tycker det är roligt. Dom stora kan ju redan tycka att det är lite rörigt här och att småsyskonen är dryga...

Dom kommer nog tycka att det är jätte roligt. Bebisar är alltid glädjande
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-03-26 07:54:13 följande:

Här är också en som skulle bli lite smått förtvivlad Jag vill kunna jobba året ut, eller åtminstone se att det finns potential att jobba året ut vilket känns helt omöjligt om det blir ett litet decemberbarn. 

Ja, vi har funderat en del på hur vi ska berätta det för våra familjer. Det kommer att bli första barnbarnet på båda sidor så det känns väldigt spännande. Jag skulle vilja ta med en tårta hem till dem där planerat födelsedatum är skrivet på tårtan. Det skulle nog få dem att fundera lite ;) 

Ja jag vill också hinna jobba lite. Har vart ledig för länge nu. Kommer försöka jobba så länge det bara går. Sen pluggar ju jag också. Men det blir nog bra oavsett. Men tidigast februari vill jag ha. Gärna april faktiskt.

Haha ja tårta var verkligen smart. Man får klura lite. Ska försöka vara tyst lika länge som sist, då fick dom veta i v14. Blev lite griniga på makens sida. Dom tyckte vi kunde berättat på en gång haha. Men lika glada för det. Blir jag gravid på en gång kan det nog dock bli svårt för det syntes snabbt förra gången och sommaren är ju inte bästa årstiden att dölja sådana saker. Haha.
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-03-28 12:08:38 följande:

Ja verkligen :) Vi tänkte inte ens gå på visningen för var inte så imponerad av bilderna, men sen när vi var där kändes det bara så bra. Förstår att det måste varit jobbigt att leta 2,5 år, förr oss kändes det som att vi aldrig skulle hitta nåt! Och då har vi "bara" letat i knappt ett år. I vilket fall är det värt att leta länge för att få ett hur man trivs i :) Nu hoppas vi bara att inget jättefel kommer att hittas på besiktningen. 

Förstår verkligen att man kan ha kalla fötter ändå! För även om allt verkligen är perfekt, så är det en stor omställning. Man vet vilket liv man har, men inte hur det kommer att bli.

Nu har jag i alla fall inga praktiska saker att skylla på ;) Som du säger, är väl bara att köra på då! Är faktiskt jättenervös haha! Har aldrig varit i den här planeringsfasen innan så kanske lite därför...

Men ser så fram emot att få inreda ett till barnrum! Men nu blir det ju två på en gång i och för sig, ännu roligare hehe :P

Känns så overkligt att tänka att nästa påsk kanske man har en till familjemedlem <3

Håller tummarna att det går bra med besiktningen.

Ja det var jobbigt att vänta så länge att hitta rätt men nu trivs vi så bra så du var värt det.

Haha ja gud jag ser också fram emot det. Vi har ett skräprum som är typ förråd som jag ska göra om sen. Nu är vi snart klara med vardagsrummet. La golvet klart idag. Så skönt. Bara lister kvar.

Har redan massa idéer till nästa barnrum.

Ja gud tänk om det går så snabbt. Blir lite nervös bara av tanken. Sjukt läskigt men ändå spännande. Vill ha maj nu ju ????
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-03-29 20:57:50 följande:
    Härligt att ni trivs! Har ni renoverat mycket sen ni flyttade in? Så himla kul tycker jag att få sätta sin egna stil och göra om huset till "sitt". 

Känns bara som att det är så mycket lättare att bo i hus när man har barn. Mer yta att vara på och gömma undan grejer hehe ;) Och bara kunna gå ut på trädgården och leka.

Sen är det nog mycket mer krävande också som man inte tänker på när man bor i lägenhet ;) 

Bor ni centralt eller typ landsbygd?

Ja man vet aldrig.. kan ju gå direkt eller ta ett år. Hittills har jag blivit gravid snabbt men nu när man har planerat detta i detalj så kanske det inte alls blir så!
    ja alltså vi började med inglasade balkongen, sen dotterns sovrum och sen vårt sovrum och nu har vi precis blivit klara med vardagsrum/hall/korridor som är en helt öppen planlösning tillsammans med köket. Köket kommer vi dock göra nästa år.
    så ja en hel del. vi har bott här sen maj. Kommer ge oss på lilla toaletten i sommar och sen sista sovrummet när jag blivit gravid. så vi kommer ha gått igenom hela huset på ca 2 år ;)
    ja det är helt underbart att bo i hus. visst tillkommer det andra saker som man inte tänker på när man bor i lägenhet men det är inget som stör. bara det att man måste fixa allt själv. men det är ju så kul. Så ska man bo i hus är det ju en klar fördel om man är händig.

Men som du säger det är helt underbart att bara kunna gå ut på gården och leka. vi ska hägna in vår gård nu snart också. vi har buskar runt hela men vill vara säker. så det blir lite utav ett projekt. 1500 kvadratmeter gård.
    Men det blir nog jätte bra. skönt att inte behöva oroa sig.

Vi bor på landet. 2 mil ut från staden men tar ca 15 minuter in då det är nära till motorvägen så det är perfekt. 1 granne och gården är omringad utav åkrar så vi har det sjukt bra.
    Ville inte bo i stan med för mycket insyn och så. känns bra att ha det lagom vad det gäller grannar.

Hur kommer ni bo?

Ja men det är ju så. jag vet inte vilket jag föredrar faktiskt. haha. men förra gången gick det rätt snabbt. inte första försöket men tredje. insåg inte att min ägglossning kom tidigare än jag trodde. Men när jag väl kom på det så gick det på en gång. haha.
    Men efter mensen i juli skulle vara bra känner jag. haha. Men det återstår ju att se. inget man kan råda över liksom.
    usch vad jag längtar nu. känns helt galet faktiskt.
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-03-29 21:01:42 följande:
    När har ni äl i maj förresten? Minns inte om vi kanske skrivit det i tråden redan :P
    Jag skulle kunna tänka mig att börja i slutet av april för då blir bf tidigast i slutet av januari, men har äl typ 11/4 så blir i så fall månadsskiftet dec/jan vilket känns lite för riskabelt :P Så blir i maj som tidigast. Beräknas ha äl 11/5. 
    Kanske ska göra en lista sen när det närmar sig med äl och bim? :)
    jag håller helt med dig. är något liknande för mig. min mens ska ta slut 11/5 så efter det kör vi all in. när dottern skulle bli till hade vi sex varje dag från mensen tog slut och voila. det blev en bebis. Så ja vi kör nog på direkt efter det. April törs jag nog faktiskt inte. haha.
    Ja vi kan göra en lista sen i april kanske. :D då vi har kommit lite närmare.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?