Aprildimma skrev 2016-03-29 20:57:50 följande:
Härligt att ni trivs! Har ni renoverat mycket sen ni flyttade in? Så himla kul tycker jag att få sätta sin egna stil och göra om huset till "sitt".
Känns bara som att det är så mycket lättare att bo i hus när man har barn. Mer yta att vara på och gömma undan grejer hehe ;) Och bara kunna gå ut på trädgården och leka.
Sen är det nog mycket mer krävande också som man inte tänker på när man bor i lägenhet ;)
Bor ni centralt eller typ landsbygd?
Ja man vet aldrig.. kan ju gå direkt eller ta ett år. Hittills har jag blivit gravid snabbt men nu när man har planerat detta i detalj så kanske det inte alls blir så!
ja alltså vi började med inglasade balkongen, sen dotterns sovrum och sen vårt sovrum och nu har vi precis blivit klara med vardagsrum/hall/korridor som är en helt öppen planlösning tillsammans med köket. Köket kommer vi dock göra nästa år.
så ja en hel del. vi har bott här sen maj. Kommer ge oss på lilla toaletten i sommar och sen sista sovrummet när jag blivit gravid. så vi kommer ha gått igenom hela huset på ca 2 år ;)
ja det är helt underbart att bo i hus. visst tillkommer det andra saker som man inte tänker på när man bor i lägenhet men det är inget som stör. bara det att man måste fixa allt själv. men det är ju så kul. Så ska man bo i hus är det ju en klar fördel om man är händig.
Men som du säger det är helt underbart att bara kunna gå ut på gården och leka. vi ska hägna in vår gård nu snart också. vi har buskar runt hela men vill vara säker. så det blir lite utav ett projekt. 1500 kvadratmeter gård.
Men det blir nog jätte bra. skönt att inte behöva oroa sig.
Vi bor på landet. 2 mil ut från staden men tar ca 15 minuter in då det är nära till motorvägen så det är perfekt. 1 granne och gården är omringad utav åkrar så vi har det sjukt bra.
Ville inte bo i stan med för mycket insyn och så. känns bra att ha det lagom vad det gäller grannar.
Hur kommer ni bo?
Ja men det är ju så. jag vet inte vilket jag föredrar faktiskt. haha. men förra gången gick det rätt snabbt. inte första försöket men tredje. insåg inte att min ägglossning kom tidigare än jag trodde. Men när jag väl kom på det så gick det på en gång. haha.
Men efter mensen i juli skulle vara bra känner jag. haha. Men det återstår ju att se. inget man kan råda över liksom.
usch vad jag längtar nu. känns helt galet faktiskt.