Emmask skrev 2016-02-15 18:38:44 följande:
Jag måste slå ett slag för små bröllop. Vi la kanske 10 000 på vårt bröllop, gifte oss borgerligt och vännerna väntade på oss hemma i huset. Mycket nöjd! Hade annars aldrig blivit av sedan vi fått barn.
250 000 för ett bröllop är en helt annan värld :) Berätta gärna!
nej det var lite så vi kände. skaffar vi barn först kommer det inte bli av så vi körde på det först.
Tog examen från universitetet båda två 2012 och bytte i samma veva stad. bodde då några månader hos svärföräldrarna som gjorde det möjligt för oss att spara ihop alla pengar själva. kändes sjukt skönt för skulle aldrig ta lån för något sådant.
Men vi körde all in på det. Min man är kurd från iran också så vi skulle mixa 3 kulturer i ett bröllop.
så vi hade en stor lokal med enbart glasfönster, en stor persisk buffe med helgrillat lamm och annat gott, efterrättsbuffe,
jättefina blomdekorationer på borden i typ stora martiniglas och även i kyrkan. min brudbukett bestod utav rosa pioner och vita rosor. hade 3 tärnor och 3 marskalker. min klänning var en typisk prinsessdröm med korsett och sen en stor tyllkjol med 9 lager tyll och långt släp. ringar i vitguld.
åkte hummerlimousine. hade kurdiska spelmän som följde oss hela dagen. 3 fotografer och en kameraman. öppen bar. sen tillkom ju mycket i form utav trycksaker och annat. gjorde en personlig stämpel som vi använde på alla trycksaker för vår dag som min man designade.
ja som sagt det var en underbar dag med allt man kunde önska sig.
skulle gärna göra om den dagen fler gånger. varmaste dagen på hela sommaren var det också. strålande sol och 30 grader varmt.
två vigslar. en kristen i kyrkan och en persisk i lokalen. helt underbar dag helt enkelt.