Någon som sätter igång i maj 2016?
Vad skönt att man inte är ensam om att känna tvivel :) Kanske inte är så konstigt ändå ;)
Det är samma här. Om vi bara lyckades hitta radhus/hus så hade allt känts mycket bättre!
Vårt första barn var inte planerat så vi har börjat i lite fel ordning kan man säga ;) Då var jag inte ens klar med min utbildning osv, så därför känns det viktigt att ha allt ordnat inför nästa barn :) Vi behöver nog även större bil, så det är ändå ganska stora grejer som helst bör fixas innan.
Vad härligt det låter att längta efter förlossningen, önskar verkligen jag kunde känna så. Hur gick förloppet för er? Hade ni smärtlindring?
Egentligen gick min förlossning bra fram tills slutet (allt löpte på bra och tyckte faktiskt det var hanterbart hela tiden). Tog ingen smärtlindring vilket jag tror så här i efterhand var dumt. Jag var så slut det sista så fick inga riktiga krystvärkar, de var riktigt dåliga. Så krystade typ i två timmar och det var väl det som jag upplevde som oerhört jobbigt. Dottern fastnade typ, så fick yttre press samt sugklocka. Det var nära akutsnitt då hon började få dåligt med syre. Förlorade 2 liter blod och sprack ganska rejält. Om jag slipper dramat på slutet kan jag tänka mig att föda igen ;) Men har ju inget val, vi vill ju ha fler barn! Kejsarsnitt kanske är ett alternativ men tycker det känns obehagligt också faktiskt. Sedan verkar det ju som man måste kämpa ganska rejält för att få det.
Hade ni inga problem under graviditeten heller? :)
Jag är en sådan där jobbig människa som mådde som en prinsessa hela graviditeten och gick 1 mil om dagen med hundarna fram till kvällen innan det satte igång. Gick en mil kl 22 och värkarna startade 03.
Mådde inte illa i början heller och kan räkna på en hand de gånger jag kräktes. inga andra större problem heller. Lite halsbränna bara.
Jag hade en sjukt seg latensfas som höll på ett dygn men det gjorde ju inte ont som så utan var mest jobbigt. Det stannade dom av på kvällen så jag fick sova. hade då gått och vart öppen 4 cm i typ 3 veckor innan. haha.
men på morgonen satte dom ryggmärgsbedövning och tog sen vattnet (galet glad över ryggbedövningen) öppnade från 4-10 cm på två timmar knappt och det hade jag verkligen inte velat göra utan haha. Sen fick jag krysta 20 minuter tills hon var ute.
Jag tycker faktiskt inte någon del i förlossningen gjorde jätteont. visst gjorde det ont men det var hanterbart.
sprack inget och förlorade typ 300 ml eller något. Inte speciellt mycket. ville gå ner till BB men det fick jag inte. haha.
Vad det gäller kejsarsnitt så ja man brukar få kämpa för det. och det är ju förståeligt då det faktiskt är en stor bukoperation. Medför ju risker och så.