Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

lalalovee skrev 2016-02-27 23:30:28 följande:

Ändrade planer, bebisverkstan sätter igång redan nästa vecka ???? *nervös*. Med dottern försökte vi ungefär 1 år, och på ett sätt vill jag inte bli gravid "för fort" då jag inte vill ha barn i dec. (min dotters 2 kusiner och min mamma fyller då + jul) men vem är kräsen egentligen hehe

okej. Ja vi börjar inte heller lite utav den anledningen. Så jag tänker inte riskera något. Jag får vackert hålla ut till maj. Är ju ändå bara 2 månader så jag känner att det går ju. :D
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-28 13:17:12 följande:
    Jag smäller till med en brakfest i april så jag har nått att planera o lägga energi på ;)

Sen tänkte jag o några kompisar åka på en kortare kryssning i början av maj! Men nog går tiden fruktansvärt sakta!
    ja början av februari tyckte jag gick jättefort men slutet nu det har gått segt. Men jag har en uppgift till skolan som ska in 24 mars så antagligen kommer det kännas som att den tiden går snabbt eftersom jag inte ens börjat med den ;)

Men jag får fokusera på de små sakerna. jag ska faktiskt försöka trycka in en hel del jobb också. då brukar tiden gå.
    Med renovering, skola, jobb och dessutom 2 dop under den tiden så kommer nog maj snabbare än man tror.
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-03-02 20:19:39 följande:

Min vän föder barn. Jag längtar ihjäl mig.

haha jag jobbade ikväll och gick förbi förlossningen och jag kände fan jag måste vara gravid snart igen. jag vill in där och föda barn. känner mig helt galen.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-02 23:25:43 följande:
    Viktoria har visst fått sig en liten prins ikväll också. Bebisar, bebisar överallt... :-P

Men nu är det iaf mars, "bara" två månader kvar. Alltid nåt!
    ja jag såg det. och min kompis fick barn inatt också tydligen. haha. Verkligen bebisar överallt. Men jag faller inte för grupptrycket. jag håller ut till maj ;)
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-03-03 05:49:59 följande:

Ja, det börjar närma sig nu. Så pirrigt. Det lutar åt att vi börjar försöka första veckan i maj då jag enligt kalendern ska ha ägglossning.

Är det någon här som har några viktmål innan ni börjar försöka? Själv hoppas jag kunna gå ned 3 kilo innan maj.

ja vi tänkte börja försöka andra veckan. har mens första veckan i maj så direkt efter det kör vi :D

Njae egentligen inte några mål som så. vikten är bra och vi har uppfyllt det mesta vi ville innan vi fick första. Men möjligen det att vi ska göra klart renoveringen av vårt vardagsrum men det ska helst vara klart innan april så det får vara ett krav. Sen tänkte jag ta bebisrummet när jag blivit gravid och vi vet vad det blir :D
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-03-03 11:03:48 följande:

Jag vill också föda barn. Det är sjukt hur mycket som satts gång senaste veckorna bara. Från osäker till längtan. Jag har som mål att träna upp ryggen innan jag blir gravid, den var stark innan förra graviditeten men tog ändå stryk. Om jag inte blir gravid snabbt ska jag satsa på att göra bra tider på lopp i sommar, ta fokus på något annat. Vi börjar den sjätte april. Våghalsar! Som tidigast blir BF då den 30 december. Är kluven, men samtidigt känns det omöjligt att vänta. Blir vi med barn på en gång kommer jag nog ångra att vi inte väntade en månad, men dröjer det länge kommer jag ångra ännu mer att vi inte tog det där extra tillfället som var på gränsen.

haha ja det är jätte svårt det där. Men vi vill verkligen komma in på nya året. det känns mer bra med 2017. vet inte varför. haha.
    Vi kör igång sjunde maj och då blir det som tidigtast bf 5 februari och det känns bra. Jag blir nästan lite besviken om det tar sig på en gång. vill helst att det tar några månader. Men som du säger tar det lång tid kommer jag ångra att vi inte satte igång på en gång när vi kunde. Så lika bra att köra. Jag vill gärna ha bf i juni igen och då hinner jag klart med alla mina studier vilket är skönt. Inte ett krav eftersom jag kommer avsluta dom ändå och mannen blir hemma men ändå. det känns ändå bättre.

Men det är svårt det där. om man ändå kunde bestämma liksom. men nu går ju inte det riktigt.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-03 14:12:22 följande:
    Jag ska ha mens samtidigt, kul! Tänk när vi börjar plussa här i tråden!
    åh vad roligt. :D ja det ska bli så spännande. jag längtar verkligen. Jag vill plussa och komma fram till typ rutinen eller så. då är det verkligen på riktigt och då har man gått en bit så man vet att det verkligen är på riktigt och får börja känna sparkar och så. Kommer bli så häftigt.

• hurtänktedunu

Och att inreda barnrummet kommer bli underbart. Vi har ett tomt sovrum som ska renoveras så när jag plussar och vi vart på rutinen så kommer vi börja med det och fixa nya tapeter och golv och allt. Har sett ut fondtapeten. två olika beroende på vad det blir för kön. Och golv vet jag redan. Dottern har ett totalt helrosa rum. ljust grått trägolv, vita tapeter med en rosa fondvägg med rosetter på i lite skimrande färg lite typ pärlemoraktigt.
    rosa matta med stjänor och likadan gardin, en hushylla och sen en stor fin vit antik växasäng. har vart så kul att inreda hennes rum även om det inte är helt 100 klart än ;)

Är det bara jag som är så här knäpp?

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-03 16:19:40 följande:
    Nej då, här planeras det också långt i förväg! Här finns det dock inget ledigt rum, vi har ett jättestort hus men är redan många så lillen får bo hos oss så länge! MEN jag har redan börjat möblera om i huset så att vi ska kunna göra en liten hörna till bebisen i vårt rum! Kollar ofta på vagnar och har tänkt ut hur jag ska göra med jobb och så. Haha, kanske ingenting blir som man tänkt. Jag kanske får tvillingar igen, då blir det megatrångt här!
    haha ja kanske det. ;) vi har ett inte så jätte stort hus. lagom tror jag. Men vi har ju bara en sedan tidigare så här får vi plats. :D Ett tag till även om det skulle bli två. haha. Men det återstår ju att se.
    Barn behöver ju egentligen inget eget rum men det skadar ju inte för dom kommer ju med en del saker.

Ja vagn har vi redan till tjejen så vi kommer faktiskt köra på samma. köpte ny i augusti så den är inte så gammal.
    Vi har en emmaljunga super viking och en babyzen yoyo. båda funkar ju som duovagnar och emmaljungan dessutom som syskonvagn så det blir bra.

Ja gud det där med jobb alltså. jag pluggar ju nu och är tjänstledig. halvfart på distans och är mammaledig på halvtid. Men i augusti går jag tillbaka och jobbar 50% igen. Men det är ju bara att jobba på så kommer jag söka havandeskapspenning. ingen som någonsin blivit nekad på vårt jobb så det är bra. Men ändå så kommer jag nog försöka jobba så länge som möjligt. sist mådde jag ju så sjukt bra så jag hade kunnat jobba till dagen innan hon kom men jag gick hem två månader tidigare och jag hade så sjukt tråkigt måste jag säga. Men bra att ha sökt så man har det färdigt liksom.

Hur har du tänkt göra med jobb?
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-03-03 20:52:29 följande:

Alltså jag har så svårt att hålla käften! Jag vill inget annat än att prata äl, bebisar, namn, graviditet, förlossning... Jag vill prata med alla mina närmaste vänner! Vilket jag inte kan, för jag vet att det skulle bli fruktansvärt jobbigt om det skulle ta lång tid el om nått skulle hända på vägen... Jag har pratat om min längtan efter en liten trea med min syster o en nära vän men måste verkligen bita mig i tungan!

ja gud jag vet hur du menar. jag vill också. Men min syster vet allt så henne pratar jag massor med. Hon peppar rätt bra. Det är faktiskt skönt att ha någon att prata med och jag pratar ju med min man också. vi hoppas på en pojke denna gång för då har vi namn klart. får vi en flicka till har vi stora problem med namnfrågan kan jag lova. haha.

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?