Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Svelin skrev 2016-03-17 12:00:12 följande:

Mina barn är 9 år och snart 7 år så vi kommer verkligen börja om, men jag har grubblat massor på för och nackdelar med det att nu bara jag kör på. Mannen vill också och då vill jag inte tveka och leva i limbo längre. Det blir säkert konstigt, men samtidigt tror jag att det kommer bli jättebra också. Jag är själv sladdis. Mina syskon är 8 och 10 år äldre än mig. Vi har en bra relation i dag och haft i många år nu. Jag tänker den omöjliga tanken: tänk om mina föräldrar tvekat och inte försökt få mig. Då hade jag inte funnits. Så i maj kör vi!

Helt rätt. Nu kör vi allihop. Vi behöver inte tänka så mycket
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-03-17 19:43:36 följande:

Härligt tjejer!! Ser fram emot den här resan med er :) Är nästan sugen att börja lite smått redan i april... Svårt att hålla mig till tåls!!

om jag hade några sådana tankar så försvann dom rätt snabbt vill jag lova. kollade min nästa kurs i min utbildning och jag vill bokstavligt talat gräva ned mig just nu. Usch säger jag bara. Men jag fokuserar på bebis istället och hoppas att jag kommer in i detta också.
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-03-18 08:47:37 följande:

Såhär 100 år senare märker jag att denna tråden ligger i "syskonkategorin" vilket förklarar varför jag hela tiden har känt att jag verkar vara den enda som planerar första barnet här ;)

Hoppas att det är okej att jag hänger med här ändå :)

haha självklart. Det spelar då absolut ingen roll för mig och jag tror inte dom andra bryr sig alls.

• hurtänktedunu

Ja vad det gäller barnplaner så går det galet ensamt men livet i övrigt bara rusar fram känner jag.
    Men nu börjar det kännas bättre i alla fall när våren är på gång och det verkligen känns som att nu närmar det sig. Hade mens nyss och tänkte att efter denna är det bara 2 mensomgångar kvar sen kör vi. så jag räknar det så. haha

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-20 15:54:55 följande:
    Samma här, närmar mig ägglossning och tänkte nyss att efter denna är det bara en ägglossning kvar innan det är dags... Snart ska jag beställa hem lite ägglossningstester så att jag är redo! Har redan gjort det en gång men har visst slösat bort dom redan, haha... Kul att testa liksom!
    haha ja så kanske man ska tänka istället. Då känns det lite närmare ;)
    Jag menar nästa vecka alltså inte i morgon så är det ju april. Bara det är ju helt galet. det känns som det var november typ nyss. Helt sjukt faktiskt. och på något sätt vill jag bli gravid fort samtidigt som jag är livrädd att det ska gå på första försöket men ändå vill jag inte vänta heller ifall det skulle ta tid. Haha. jag är inte riktigt frisk känner jag.

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-20 22:24:56 följande:
    Ja det har gått ganska fort hit ändå, fast det fortfarande känns som aslång tid kvar. Men nu längtar jag sjukt mycket, till veckan tänkte jag ringa BM och boka tid för att ta ut spiralen! Alltid nåt!
    ja just ja du hade sån också. ja det krävs ju lite planering. Vi har ju inte haft något annat än kondomer sedan dottern föddes så det är skönt att slippa tänka på.
    Men nu får tiden som sagt gärna gå lite snabbare ändå. längtar helt sjukt mycket till sommaren nu. lite värme skulle inte sitta fel faktiskt
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-03-22 16:38:35 följande:
    hurtänktedunu skrev 2016-03-20 15:46:12 följande:
    haha självklart. Det spelar då absolut ingen roll för mig och jag tror inte dom andra bryr sig alls.
    Härligt Glad

Ja, visst går dagarna segt just nu? Känns som att det har varit mars i en evighet. Hoppas att april går fortare men jag skulle gissa på motsatsen. 
    ja det känns verkligen så när man längtar till något. Jag skulle gärna ha sommar nu om jag fick välja. Men en sak i taget så är det väl antar jag.
    April kommer säkert gå snabbare. nu tycker jag i och för sig att mars gick snabbt men det är nog för att jag har så fruktansvärt mycket att göra skulle jag tro. Studier, renovering och jobb tar tid. plus en snart 2-åring. är nog lite segare om man bara jobbar och inte gör något mer. Så vet jag det var innan dottern skulle bakas. Men då planerade vi bröllop så lite hade vi att roa oss med. Men nu när vädret blir bättre så kommer ju hoppet om sommaren lite också. Så bara det kanske gör att det känns lite mer hanterbart.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-03-23 12:29:04 följande:

Woho, nu har jag bokat tid för utplockning av spiral i slutet på april! Det känns som att det närmar sig sakta men säkert...

Woho. Härligt. Jag vill också känna att det närmar sig men om 1 månad är det ju typ dags. Så spännande.
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-03-23 18:46:56 följande:

Fick för mig att rensa lite bland alla framkallade kort o album... Hittade ulbilderna, massa bilder på den växande magen o små bebisarna! Åh vad jag längtar efter att få göra det igen!!

åh vad härligt. ja gud jag brukar också kolla bland bilder och har magbilder och ul-bilder på telefonen som går som bildspel när jag laddar den. brukar ligga på kvällen och kolla på det. Så galet mysigt.

Längtar verkligen efter en växande mage

• hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-03-23 22:27:00 följande:

Hej allihopa! 

Har inte varit så aktiv här på ett tag :P Har haft väldigt kalla fötter och tänkt att jag kanske inte platsar i gruppen ändå för jag vet inte om jag vågar köra igång i maj...

MEN

nu har det hänt lite grejer som kanske förändrat förutsättningarna lite :) 

Vi har äntligen efter ett års tid hittat ett hus :D Det har gått väldigt fort det hela så vi har inte riktigt fattat det ännu. Ska skriva kontrakt imorgon och om det bara klarar besiktningen är det vårt.

Eftersom vårt första barn kom till lite hastigt och plötsligt har det känts viktigt för mig att denna gången ha saker ordnade. Vi trivs inte vidare bra i den lägenhet vi bor nu pga grannar bland annat så det har känts svårt att tänka ett till barn här.

Fick även reda på igår att en nära vän är gravid! Så bara det gör ju att man blir extra sugen! 

Glad påsk på er! 

åh vad roligt. det är så underbart när man hittar det där huset. vi letade 2,5 år innan vi hittade vårt men när vi väl fann det så kändes det helt rätt. vi hade också jobbiga grannar med massa problem.
    dottern var 8 månader när vi hittade vårt och det var så efterlängtat. så jag känner absolut igen känslan.
    Och det är ju jätteskönt om man kan ha det lite mer ordnat. det är ju en trygghet om inte annat. och tro mig även jag har haft kalla fötter men det är väl lika bra att bara köra om man har förutsättningarna har jag resonerat.

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?