Aprildimma skrev 2016-03-23 22:27:00 följande:
Hej allihopa!
Har inte varit så aktiv här på ett tag :P Har haft väldigt kalla fötter och tänkt att jag kanske inte platsar i gruppen ändå för jag vet inte om jag vågar köra igång i maj...
MEN
nu har det hänt lite grejer som kanske förändrat förutsättningarna lite :)
Vi har äntligen efter ett års tid hittat ett hus :D Det har gått väldigt fort det hela så vi har inte riktigt fattat det ännu. Ska skriva kontrakt imorgon och om det bara klarar besiktningen är det vårt.
Eftersom vårt första barn kom till lite hastigt och plötsligt har det känts viktigt för mig att denna gången ha saker ordnade. Vi trivs inte vidare bra i den lägenhet vi bor nu pga grannar bland annat så det har känts svårt att tänka ett till barn här.
Fick även reda på igår att en nära vän är gravid! Så bara det gör ju att man blir extra sugen!
Glad påsk på er!
åh vad roligt. det är så underbart när man hittar det där huset. vi letade 2,5 år innan vi hittade vårt men när vi väl fann det så kändes det helt rätt. vi hade också jobbiga grannar med massa problem.
dottern var 8 månader när vi hittade vårt och det var så efterlängtat. så jag känner absolut igen känslan.
Och det är ju jätteskönt om man kan ha det lite mer ordnat. det är ju en trygghet om inte annat. och tro mig även jag har haft kalla fötter men det är väl lika bra att bara köra om man har förutsättningarna har jag resonerat.