Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Bebissugen123 skrev 2016-04-12 09:28:57 följande:
    Vi hade nog också bott billigare i hus men husen ligger på ca 5 miljoner där vi bor så just nu är det inte aktuellt:(

Ja det är klart, vill man så kan man ju liksom, och vi kanske kan köpa större om ett år eller så också för vår lägenhet har redan stigit i värde då det är nyproduktion:)
    Ja då är det värre. Vi vill ju bo ute på landet och då var husen helt klart billigare.

Ja men det är ju jättebra. ja när dom är så små så tar dom ju som sagt ingen plats alls :D
  • hurtänktedunu
    Bebissugen123 skrev 2016-04-12 14:22:54 följande:
    Ja det är ju jättestor prisskillnad!

Ne precis och vi har även klädkammare så det finns inga garderober som tar plats i sovrummet:D
    Ja det verkar så. vi gav inte ens en miljon för vårt hus. och ändå är det nära 3 stora städer. :D
    Det är ju jättebra. här var det jätte dåligt med garderober när vi flyttade in så vi har fått bygga till en massa. vi har gjort två jätte stora inbyggda garderober och så har vi en klädkammare. Så nu klarar vi oss snart tror jag. Haha
  • hurtänktedunu

Åh gud vad jobbigt det börjar bli nu. Börjar bli så sugen så jag blir galen. Nästan så man vill börja i april istället för maj. Men nej jag ska hålla mig. frågan är bara hur ska man orka vänta 1 hel månad till?

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-13 21:58:57 följande:
    Samma här, men snart har jag min sista ägglossning innan, woop woop!! Så snart behöver vi inte hålla oss längre!!
    samma här. Mensen tog slut idag så nu väntar vi på sista slöseriägglossningen innan vi äntligen kan köra igång. 29 dagar kvar.
    även om det kommer bli en hel del väntande så kommer det ändå kännas bra då man äntligen är igång och det kan hända när som helst.

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-13 22:49:10 följande:
    Min mens slutade för tre dagar sen så vi är typ på samma ställe, spännande!! Om två veckor åker spiralen ut...
    åh så spännande. ja nu ska vi se till att ta slut på alla kondomer vi har hemma så vi inte har någon ursäkt. då är det bara att köra.

Jag längtar som en tok nu efter att få fixa lill*ns rum och allt sånt. Hoppas min plan blir bra nu. Kommer den lilla på våren nästa år så kommer vi kunna vara hemma tillsammans hela familjen till augusti :D
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-14 21:22:29 följande:
    Tack! :) Ja precis, kan inte tro det är sant, perfekt tajming med börja försöka. Vi flyttar in i augusti först så blir en lång väntan :P 

Härligt att slippa trotsåldern än så länge. Alla barn är olika, ni kanske slipper undan.. :) Vi har nog märkt från start att dottern har en stark egen vilja så vi misstänkte att trotsåldern skulle slå till ganska ordentligt. Men går lite upp och ner, jobbigast är det när man ska iväg på morgonen hehe. 

Vad kul med nån som kör med tygblöjor! Tänkte ha det med dottern men i och med att vi inte har egen tvättmaskin kände jag att det skulle bli krångligt. Men med nästa fundera jag starkt på detta! Har nu tips på märken osv? Hur många behöver man till en början? 
    Bebissugen123 skrev 2016-04-11 23:00:30 följande:
    Tack!:)

Mensen kom tyvärr på bim+6 :(
    Hur känns det när du har äl? Jag brukar aldrig känna men jag använder natural cycles och skall även börja med ältest nu efter denna mensen för att ha extra koll när vi väl börjar:)

Ja man blir ju trött om det skall strula när man skall börja liksom..
    Okej tråkigt :/ Får hoppas på bättre tur nästa gång :) 

Jag brukar känna det väldigt tydligt, det känns nästan som att någon rispar och sticker inifrån.. Svårt att beskriva. Men om jag skulle säga skillnaden mot mensvärk så är denna smärtan mycket mer specificerad till en punkt. Känner vilken sida ägget släpper oftast. Mensvärk är ju mer diffus och allt gör ont. 
    Sen märket jag det på flytningarna också, rikliga och genomskinliga. Och känner av det på sexlusten också hehe ;) 

Så här tydligt kände jag det inte innan jag fick barn, utan det har ändrats efter graviditeten. 
    Ja men verkligen. Äsch det kommer gå jätte snabbt. lite tråkigt att flytta in till hösten dock. Vi fick tillgång i mitten på maj förra året och precis när sommaren skulle börja. det var faktiskt perfekt. Men äh hösten är trevligt det också så klart.

Ja det är jätteskönt. eller visst hon trotsar säkert men jag och hennes pappa är väldigt bestämda människor och vi har väldit bra tålamod så det kan ju vara så att hon trotsar men att vi inte riktigt märker det på samma sätt som kanske andra personer gör. Sen går ju inte hon på förskolan eller så. Så vi har ju ett väldigt fritt liv så set. Inga måsten liksom.
    Så det gör nog en hel del skule jag tro.

Ja det är jätte roligt faktiskt. totalt beroendeframkallande men vad ska man göra. Åh herregud. Ja vart ska man börjar liksom? Det finns en hel jungel. det finns dyra märkesblöjor för typ 300 kr per blöja och sen finns det blöjor man köper från kina för 40 kr per blöja och så finns det allt där emellan. vi har testat massor men vi kör faktiskt på de från kina. vi älskar dom och dom sitter perfekt på vår dotter. läcker aldrig och håller jättebra. kvaliteten är toppen enligt oss.
    Favoritmärkena är helt klart little bloom, happy flute, alva baby och elinfant.
    Newbornblöjorna jag håller på och köper nu är från elinfant. finns hur fina som helst. upp till 5 kg passar dom.
    Dom säger att man behöver 24 stycken för heltid så jag kommer köpa 24 st allt i ett blöjor och sen en hel del skal och så. Får se. som sagt det brukar bli beroendeframkallande.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-14 22:03:31 följande:
    Jag med! Kan knappt tänka på något annat, och dagarna går såååå sakta. Funderar hela tiden på namn, vagn, ultraljud, bf osv... Det bara mal på! Låter skönt att ni kan vara hemma länge tillsammans! Jag är egen företagare och tänker att jag ska jobba på halvtid hemifrån så sambon också kan vara ledig på halvtid, det skulle vara jättehärligt!
    Haha det är inte bara jag alltså. jämt när jag är på affärer nu så ser jag bara massa söta kläder som skulle passa en kommande bebis. ska ju leta till den stora. även om hon också får haha.
    Ja det är jätteskönt. vi kommer köra så först sen är jag hemma till bebis är 1 år helt och efter det kör vi båda 50% hade vi tänkt. Blir lugnt och skönt. Jag vill verkligen inte vara hemma lika länge med nästa. jag tycker om att jobba.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-15 06:52:29 följande:
    Jag vill gärna vara hemma ganska länge denna gång, även om det blir på deltid då. Med sonen var jag bara hemma i åtta månader och sen fick dåvarande vara hemma tills han var ett sen fick han börja på förskolan. Verkligen inte optimalt, men det var så livet såg ut då.

Ja jag måste nästan gå själv på stan nu för tiden så jag kan kolla på bebisgrejer hur mycket jag vill!
    Ja men så ser ju livet ut ibland liksom. inte så mycket att göra åt. nästa barn kommer inte heller få börja innan 2 års ålder. men som sagt jag vill inte vara hemma hela den tiden.
    Jag gick ju hem april 2014 och kommer börja jobba igen 50% september 2016 liksom. Det är inte kul. Även om jag älskar mitt barn. Men jag har jobbat timmar ibland sedan februari 2015 så lite har jag i alla fall kommit ut.

haha ja jag har ju dottern att kolla på och det är ju fortfarande på babyavdelningen så det är bra :D
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-04-16 08:50:43 följande:
    Haha, jag tänkte samma sak men sedan insåg jag att vi köpte någon form av storpack sist vi handlade kondomer. Kan bli kämpigt att göra sig av med cirka 100 stycken innan maj ;)

Hur mådde ni alla under era förra graviditeter? Sitter och funderar på vad man kan förvänta sig. Illamående? Trötthet?  
    Haha nej så många kan ni nog inte göra slut på även om ni försöker. ;)
    Vi hade bara 6 kvar så jag sa åt min man att förbruka dom väl. Efter ägglossningen spelar det ju inte så stor roll dock. Så det är nu dom behövs.

Oj det där är ju så olika som det kan bli. vissa blir illamående och kräks så mycket så man måste bli inlagd med dropp medan andra mår hur bra som helst.

Jag mådde toppen. Liiite illamående v.6 men sen försvann det. Så mådde inte illa alls egentligen. Kräktes några gånger på grund av att kräkreflexen blev känslig och jag kom för långt bak med tandborsten haha.
    Alla symtom försvann typ v.10 men innan det hade jag så fruktansvärt ont i tuttarna att jag inte ens kunde krama min man.
    kände lite i min högra höft under graviditeten men inget som på något sätt begränsade mig. Hade lite carpeltunnelsyndrom i v.33 men det försvann väldigt snabbt. Halsbränna var väl det enda som förföljde mig hela graviditeten men det var inte så farligt.

Så jag mådde helt enkelt som en prinsessa hela tiden. Gick 1 mil om dagen med hundarna fram till kvällen innan hon föddes. Var ute och gick kl 22 och kl 03 startade det.

Så ja det är ju helt olika.
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-04-16 09:24:52 följande:
    Det är svårt det där. Jag var hemma 7 mån och sedan två fp-månader på sommaren och en fp-månad denna sommar. Jobbat 80 % hela tiden. Pappan var hemma lika länge och hon går nu på förskolan. För oss var det lagom länge eftersom jag behövde komma tillbaka till jobbet för att må bra (komplext...) och min man började nytt jobb. Trodde jag skulle vilja vara hemma hur länge som helst men bebistiden slet ut mig. Vid åtta månader blev det ju riktigt kul! Och då jobbade jag... I vilket fall. Nästa barn planerar vi att dela mer på tiden om arbetsgivarna tillåter, alltså att dela veckorna på hälften, eller att jag jobbar en dag i veckan rätt tidigt. Har ett mycket flexibelt jobb. Det hade kunnat vara räddningen när jag klättrade på väggarna förra gången. Eller också lyckas jag tajma med någon vän denna gång så att det blir roligare att vara ledig där i början. Det blir ju också helt annorlunda att ha två.
    Ja det är ju så. jag höll mig ändå rätt sysselsatt första året och hade många att umgås med men sen började ju alla jobba igen så då var det kört. Men ja det återstår ju att se. är ju perfekt om man kan dela det lite mer. det vill som sagt jag också göra. och jag kommer garanterat jobba timmar tidigt i alla fall. precis som du så måste jag jobba för att må bra. Det känns bättre att få längta lite.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?