Aprildimma skrev 2016-04-14 21:22:29 följande:
Tack! :) Ja precis, kan inte tro det är sant, perfekt tajming med börja försöka. Vi flyttar in i augusti först så blir en lång väntan :P
Härligt att slippa trotsåldern än så länge. Alla barn är olika, ni kanske slipper undan.. :) Vi har nog märkt från start att dottern har en stark egen vilja så vi misstänkte att trotsåldern skulle slå till ganska ordentligt. Men går lite upp och ner, jobbigast är det när man ska iväg på morgonen hehe.
Vad kul med nån som kör med tygblöjor! Tänkte ha det med dottern men i och med att vi inte har egen tvättmaskin kände jag att det skulle bli krångligt. Men med nästa fundera jag starkt på detta! Har nu tips på märken osv? Hur många behöver man till en början?
Bebissugen123 skrev 2016-04-11 23:00:30 följande:
Tack!:)
Mensen kom tyvärr på bim+6 :(
Hur känns det när du har äl? Jag brukar aldrig känna men jag använder natural cycles och skall även börja med ältest nu efter denna mensen för att ha extra koll när vi väl börjar:)
Ja man blir ju trött om det skall strula när man skall börja liksom..
Okej tråkigt :/ Får hoppas på bättre tur nästa gång :)
Jag brukar känna det väldigt tydligt, det känns nästan som att någon rispar och sticker inifrån.. Svårt att beskriva. Men om jag skulle säga skillnaden mot mensvärk så är denna smärtan mycket mer specificerad till en punkt. Känner vilken sida ägget släpper oftast. Mensvärk är ju mer diffus och allt gör ont.
Sen märket jag det på flytningarna också, rikliga och genomskinliga. Och känner av det på sexlusten också hehe ;)
Så här tydligt kände jag det inte innan jag fick barn, utan det har ändrats efter graviditeten.
Ja men verkligen. Äsch det kommer gå jätte snabbt. lite tråkigt att flytta in till hösten dock. Vi fick tillgång i mitten på maj förra året och precis när sommaren skulle börja. det var faktiskt perfekt. Men äh hösten är trevligt det också så klart.
Ja det är jätteskönt. eller visst hon trotsar säkert men jag och hennes pappa är väldigt bestämda människor och vi har väldit bra tålamod så det kan ju vara så att hon trotsar men att vi inte riktigt märker det på samma sätt som kanske andra personer gör. Sen går ju inte hon på förskolan eller så. Så vi har ju ett väldigt fritt liv så set. Inga måsten liksom.
Så det gör nog en hel del skule jag tro.
Ja det är jätte roligt faktiskt. totalt beroendeframkallande men vad ska man göra. Åh herregud. Ja vart ska man börjar liksom? Det finns en hel jungel. det finns dyra märkesblöjor för typ 300 kr per blöja och sen finns det blöjor man köper från kina för 40 kr per blöja och så finns det allt där emellan. vi har testat massor men vi kör faktiskt på de från kina. vi älskar dom och dom sitter perfekt på vår dotter. läcker aldrig och håller jättebra. kvaliteten är toppen enligt oss.
Favoritmärkena är helt klart little bloom, happy flute, alva baby och elinfant.
Newbornblöjorna jag håller på och köper nu är från elinfant. finns hur fina som helst. upp till 5 kg passar dom.
Dom säger att man behöver 24 stycken för heltid så jag kommer köpa 24 st allt i ett blöjor och sen en hel del skal och så. Får se. som sagt det brukar bli beroendeframkallande.