Någon som sätter igång i maj 2016?
Åh, ett tidigt ultraljud skulle vi också vilja göra. Är det möjligt att få göra det om man betalar för det? Antar att det annars krävs speciella omständigheter för att få göra ett tidigt ultraljud?
Åh, ett tidigt ultraljud skulle vi också vilja göra. Är det möjligt att få göra det om man betalar för det? Antar att det annars krävs speciella omständigheter för att få göra ett tidigt ultraljud?
Det måste ha varit underbart att få den möjligheten. I det länet vi bor i erbjuds man tyvärr inget KUB-test om man är under 35. Som jag förstod det (har inte kollat upp detta närmare) så är det inte heller möjligt att betala för ett KUB-test inom landstinget. Jag vet inte hur det ser ut privat men en vän till mig var tvungen att åka till närmaste stora län (cirka 15 mil) och betala runt 1500 för ett KUB-test. Låter ju fantastiskt
Hej!
Får man hoppa in här?
Min fästman har äntligen gått med på att börja försöka i maj:)
Vi har kört avbrutet i ett år nu sedan jag slutade med ppiller och mensen har varit som en klocka! Tills nu när jag är på bim+5 med neg gravtest:( hoppas inte att det skall bli oregelbundet nu när vi äntligen skall börja försöka..
Pratade med min man igår och frågade om vi inte skulle skjuta upp det 1-2 år för att spara upp en större buffert. typ så där 200'. hans kommentar på det var bara "varför? vi behöver inte 200'. Vad ska vi med det till liksom?"
sen tyckte han absolut att vi skulle köra och att vi inte hade något argument att inte göra och sen att vi var redo både praktis och emotionellt.
Det var alltså ett test för att kolla av honom lite och se om han var helt säker nu. Jag vill ju inte köra om inte han är helt 100 liksom.
Men ja det verkar ju verkligen som att han är all in nu så att säga. Känns faktiskt väldigt bra. Så ja nu räknar vi ner. 35 dagar to go.
Nu är vi inne på näst sista mensen. Efter nästa mens så kör vi. Så spännande. Och det roliga är att jag fått många pikar senaste dagarna om att vi borde skaffa fler. inte på ett dåligt sätt utan på ett trevligt sätt.
så ja även om jag är orolig för allt och inget så känns det som att jag måste släppa kontrollen lite och bara köra. Annars kommer det aldrig bli några barn.
Vi hoppas på ett lika lätt barn nästa gång så får vi se hur det går. och denna månad kommer gå så galet snabbt. tiden flyger verkligen förbi helt ärligt.
Hur stort bor alla här?:)
Vi har precis köpt en tvåa men hade väl egentligen velat ha en trea men det är så dyrt där vi bor:(
Men någon här kanske har erfarenhet av att bo ganska litet med barn och vet om det funkar?