-
nej men det ligger ju å andra sidan på henne. jag tror nog vilken läkare som helst skulle säga att det inte beror på lite alkohol 2 dagar innan plus.marengen90 skrev 2016-05-04 20:29:46 följande:Jag tror inte heller det, men det dåliga samvetet blev hon inte av med ändå :(
-
Tussilago6 skrev 2016-05-04 20:56:52 följande:
Jag dricker mig aldrig full längre i vilket fall, det är ju fråga om ett glas vin eller två ibland vid nån tillställning. Men det känns ändå lite dumt när man aktivt planerar barn, det är ingen stor uppoffring för mig i vilket fall. Jag får väl dricka mellan mens och äl, men hoppas att man slipper få några fler mensar så är ju frågan ur världen!
Just nu verkar dock inte den här kroppen vilja sluta mensa, sjätte dagen med kraftiga blödningar nu. Kroppen är kanske inte helt i balans efter hormonspiralen. Vill att den ska ta slut så jag kan börja ligga!
ja samma här. jag har inte druckit en droppe alkohol sedan vårt bröllop 2013. och innan det var det min examen 2012.
Så jag dricker aldrig alkohol ändå. tycker inte att det är gott faktiskt. och jag gillar att kunna köra när jag vill vart jag vill.
-
nope. ;) "vi som sätter igång i maj" ;)marengen90 skrev 2016-05-04 21:12:32 följande:
Har mycket molvärk idag och hoppas så att det är ägget som fäster och livmoder som växer. Och det är inte bara inbillningar utan som kraftig mensvärk ;) Fick stanna upp och djupandas för att orka vissa stunder. Söndag morgon ska jag testa har jag bestämt. Är i tidigaste laget men har så svårt för att vänta. Någon mer som ska testa till helgen? :)
så nu är det dags att sätta igång här haha. men hoppas på ett plus snabbt. jobbigt när man inbillar sig saker så hoppas du har rätt. -
Nu är min mensvärk på gång. Antagligen och enligt planen ska mensen komma i morgon. Sååååå spännande
-
Så tråkigt. Men det kommer nog igång snart med det normala. Är väl till att ställa om sig kanske. Får se när min är slut. Hoppas på onsdag senast.Tussilago6 skrev 2016-05-07 07:41:00 följande:
Gjorde du nåt äl-test? Härligt, nu börjar det hända saker!!
Här håller kroppen fortfarande på att strula. Jag blöder fortfarande, är på dag nio nu i den här evighetsmensen. Hoppas att det ger sig snart. Jag undrar vad som händer med resten av cykeln när mensen håller på så här? Antagligen är inte kroppen helt i balans efter hormonspiralen.
-
Vi tänkte göra som sist. Börja ha sex direkt efter mensen och köra tills nästa mens är beräknad. Vi brukar liksom få till några gånger i veckan även om vi inte försöker så tror inte det blir så stor skillnadTussilago6 skrev 2016-05-08 08:42:35 följande:
Det börjar avta lite nu i allafall, alltid nåt. Men nu vet jag inte riktigt när det blir ägglossning, men jag kan ju alltid roa mig lite med att testa!
-
så roligt med en liten trea :DSusi85 skrev 2016-05-08 15:08:03 följande:
Jag och maken startar denna månad med att försöka få vårt 3 e barn :) vi har två pojkar som fyller 6 och 4 år i sommar . Bim runt 9/6 tror jag att det kommer bli,
-
Vi sätter igång så fort min mens är slut. den började i lördags. Så nu bara väntar jag ut dagarna och sen ska vi ha roligt utan alla dessa kondomer. bim runt 1/6columbus skrev 2016-05-08 19:20:49 följande:
Jag hänger på den här tråden. Har personligen velat ha barn länge nu men med fästman som velat vänta. Senaste beskedet var dock att "vi kan väl köra utan skydd i alla fall", men inget konkret "okej, nu försöker vi verkligen". Vet med andra inte ord vad jag ska hoppas på men självklart tackar jag inte nej till att köra på utan skydd, och självklart hoppas jag att det blir barnbakeri så snart som möjligt :)
Har mens just nu (började igår) och har haft regelbunden sådan sen jag tog ut min p-ring för tre månader sen, så förhoppningsvis har jag bra koll på min ÄL.
Hur går det för alla andra här? Vilka sätter på allvar igång verkstaden nu i dagarna? :)
-
haha jag känner lite samma. vi har inte heller fått till det på första men ändå rätt snabbt. gick på tredje försöket första gången. så jag hoppas faktiskt på samma denna gången. Vill också gärna ha vår/sommar. har en i juni nu. det är verkligen perfekt. så hoppas på en maj nästa gång. Önska går ju i alla fall.Beebii skrev 2016-05-08 22:30:07 följande:
Här är en till som borde börja försöka nu då vi inte fått till det på första försöket innan! Med två barn och två tidiga missfall borde vi köra nu men mannen (som inte är helt för idén med en trea) har känt sig lite hängig så nu under äl som jag har/haft senaste dagarna har vi bara fått till det en gång... men jag som gärna vill ha vår- sommarbarn väntar gärna ett par månader till... kanske!
-
Vad roligt. Jag vet faktiskt inte när min äl är än. Jag har inte kollat. Vi gör som förra gången. Börjar ha sex när mensen är slut och kör fram tills den är beräknad. Vi brukar vanligtvis få till 3-5 ggr per vecka vanligtvis så då blir det lagom. Dock hoppas jag att det tar några månader. Hahacolumbus skrev 2016-05-09 18:04:58 följande:
Vad spännande! Jag ligger nästan precis lika i tid. Mensen började i lördags här med, jag har dock 30 dagars menscykel som det ser ut, men tanken är att vi kör igång runt den 20:e näs ägglossningen är beräknad.
Håller tummarna för oss båda! :)