Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

mrsbygg skrev 2016-05-14 09:30:46 följande:

Min mens tog slut igår, och nu håller jag på äl tester för fullt, än så länge inget utslag men jag kan se att det stegrar iaf!Borde ha äl runt den 19-20/5..Sen blir bim runt 2-4/6...Så spännande!! :)

Precis som jag. Äl runt 20 och bim 3 juni
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-14 14:52:25 följande:

Aha, förlåt. Tyckte jag läste att du hade en pojke men det inbillade jag mig visst! Men vad skönt med en sån känsla, då gör det liksom inte så mycket om det inte blir på direkten.

Jag tror att det tar sig snabbt för mig, för det har gått på första försöket med alla barn. Men jag är ju äldre nu, har en ny man också så jag försöker intala mig att det nog kommer att ta längre tid nu. Man kan ju bli så ruggigt besviken annars.

Ja gud inte kan man hålla koll på allt heller. Ja det är skönt. Blir nästan lite ledsen om det går på första haha. Nej inte ledsen men jag är så inställd på att det inte blir på första så skulle bli så konstigt. Men vi får väl se helt enkelt.

Maj är min dröm. Men ett till barn är ju ännu större dröm så när kvittar ju egentligen.
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-15 16:00:38 följande:
    Men va kul!! :)
    eller hur. men vi är redan i full gång. man vet aldrig och det är inte så att det bara är för barnverkstad ;)
    Så lika bra att köra på fullt från start. haha.
    Jätte läskigt måste jag säga men samtidigt jätte spännande.
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-05-15 17:58:53 följande:

Sitter o trånar efter bebiskläder o snubblar över rea på Glam mom! Inte handla, inte handla, inte handla... Längtar tills man får köpa mammakläder, bebiskläder o bädda bebisvagga!

haha oh ja. jag längtar till bebisrumrenovering. Ska bli så kul. Helt galet. tänk att man ska ge sig in i detta igen ;)

• hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-05-15 21:09:15 följande:

Fy fan... Haha! Jag beställde en amningsbh :'D Behöver ju en ny så jag tänkte varför inte?! Haha, vad slut man är...

Haha. Så kan det gå. Skulle aldrig ha någon aning om vilken man skulle beställa. Mina tuttar gick från b kupa till typ d eller e när jag var gravid
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-15 21:48:10 följande:

ja vi kör på som vanligt ;) men kör väl kanske lite extra runt äl, för att vara på den säkra sidan haha..

vi har alltid haft tur då det tagit sig på första försöken för oss, så jag är super nervös över hur det kommer gå denna gången, tänk om det inte tar sig alls? :/

Åh jag är också jätte nervös. Dels för att jag vill att det tar sig snabbt samtidigt som jag inte vill. Dottern tog 3 försök och de 2 första misstänker jag att vi missade äl då vi började ha sex precis innan den skulle komma enligt appen men jag tror den kom tidigare. Så sista månaden hade vi sex från första mens fria dag och ända fram till bim. Då tog det sig.

Nu har vi sex en gång om dagen. Lika bra så kan inte missar något. Haha.

Men ja tänk om det inte tar sig alls? Också rädd för det
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-05-16 10:28:55 följande:

Jag hade samma storlek som vanligt, boobsen blev bara fylligare när jag ammade ;) Men det har en snygg bh m bygel så jag tänkte använda den redan nu... :)

Ja men då är det ju bara att köra. Det roliga var dock att dom blev så stora redan innan v.20 så mjölken gjorde nog inte så mycket.
  • hurtänktedunu
    columbus skrev 2016-05-16 18:21:16 följande:

Jag är också jätterädd att det inte ska ta sig. Det är dock första gången vi ens försöker nu så jag borde verkligen inte förvänta mig något alls, men samtidigt skulle jag bli SÅ glad om det tog sig på första försöket.

Dagarna går verkligen i snigeltakt... :)

Haha ja det var ju det också. Snigelfart. Men ja vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Jag har känslan att det kommer gå fort men jag vet inte vad jag vill. Haha. Kluven tror jag att det kallas. Vi får hoppas på de bästa. Vet inte hur man ställa sig till det hela.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-16 19:36:58 följande:

Jagtycker verkligen att tiden sniglar sig fram nu, det är hur lång tid som helst kvar till bim. Jag hade ägglossning för tre dagar sedan och går konstant och känner efter symptom som omöjligt kan finnas där. Och nä, ingenting känner jag heller... Skulle bara vilja spola förbi en vecka.

Haha ja det kan vara så. Och så inbillar man sig saker. Jag känner att min ägglossning är på gång om några dagar. Så spännande. Men snart kan vi alla testa. Längtar till juni.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-17 05:30:48 följande:

Ja, och nu har ju faktiskt halva maj gått så vi borde ju kunna beta av andra halvan i rask takt också... Men man har visst tålamod som en treåring!

Haha ja men eller hur. Jag tycker att det nyss blev maj. Men jag har så sjukt mycket plugg nu i maj och sen jobb på det osv så tror ändå det kommer gå snabbt. Börjar min hemtenta nu den 20 maj och har den fram till 29 maj. Så det kommer nog gå jätte snabbt och sen äntligen är det sommarlov. Haha.

Men nu vill jag först bli klar med denna vecka så äl är över. Då har man ju kommit en bit i alla fall. Funderar på om man ska jobba i helgen. Då går det snabbt.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?