• Gert

2000 asylsökare i veckan i Sverige

Ny statistik som Migrationsverket har släppt visar att ca 2000 människor i veckan söker asyl i paradiset Sverige.

Då räknas inte de så kallade ensamkommande barnen in vilka uppgår till 500 i veckan.

Totalt är det nu närmare 50.000 asylsökare som bor i Migrationsverkets olika boenden och inhyrda bostäder.

twitter.com/hashtag/migfakta

tinyurl.com/pqlg9t3

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-12 12:55
    Dags för en uppdatering. De senaste månaderna har fler än 3.000 asylsökare per vecka kommit.
  • Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige
  • KillBill
    nettizmedman1 skrev 2015-09-09 23:08:59 följande:
    Många av de länder vars bruttonationalprodukt är starkare än Sveriges eller Tysklands har antingen olja eller är små och samlingsplatser för kapital, miljonärer eller spel,
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert

Bill, tror du fortfarande att invandringen minskar?

"Sveriges kommuner har mellan januari och juli i år tagit emot fler flyktingar som fått uppehållstillstånd än samma period förra året. Än så länge har 28.650 flyktingar tagits emot vilket är ungefär 4.000 fler personer än första halvåret år 2014."

pejl.svt.se/flyktingar-per-kommun-2015/

Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-11 21:24:02 följande:

Bill, tror du fortfarande att invandringen minskar?

"Sveriges kommuner har mellan januari och juli i år tagit emot fler flyktingar som fått uppehållstillstånd än samma period förra året. Än så länge har 28.650 flyktingar tagits emot vilket är ungefär 4.000 fler personer än första halvåret år 2014."

pejl.svt.se/flyktingar-per-kommun-2015/

Give ´em Hell!
    Tidigare har du pratat om antal asylsökande, nu plötsligt byter du fokus och länkar till statistik över antal beviljade uppehållstillstånd. Vad är det som du vill diskutera egentligen?

Enligt den här statistiken har antal asylansökningar hitintills i år varit lägre än 2014:

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-11 21:33:49 följande:
    Tidigare har du pratat om antal asylsökande, nu plötsligt byter du fokus och länkar till statistik över antal beviljade uppehållstillstånd. Vad är det som du vill diskutera egentligen?

Enligt den här statistiken har antal asylansökningar hitintills i år varit lägre än 2014:

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html
    Båda är väl lika intressanta, tycker du inte? 

I inlägg #74 svarade du på just den frågan. När du nu fick statistik som visar att invandringen ligger högre i år än 2014 så ifrågasätter du i stället vad jag vill diskutera. 

Nu blev du visst påkommen. Skrattande
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-11 21:38:35 följande:
    Båda är väl lika intressanta, tycker du inte? 

I inlägg #74 svarade du på just den frågan. När du nu fick statistik som visar att invandringen ligger högre i år än 2014 så ifrågasätter du i stället vad jag vill diskutera. 

Nu blev du visst påkommen. Skrattande

Du tramsar.

I inlägg #74 svarar jag på (din fråga) om jag tror att invandringen år 2015 blir högre än år 2014.

I statistiken över antal beviljade uppehållstillstånd för 2015 ingår ett stort antal beslut som avser asylansökningar som kom in  2014. Det beror på att Migrationsverkets handläggning av ett asylärende kan ta alltifrån ett par månader till mer än ett år. En stor del av de uppehållstillstånd som har beviljats 2015 avser således ansökningar som kom in 2014.

Statistik över antalet uppehållstillstånd som Sverige beviljar är alltså inget bra mått på hur stor invandringen är till Sverige under ett specifikt år.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Nerfherder

Om taxichaffisen flydde för sitt liv från ett krig, då skulle jag ta emot honom. Även om jag vet att taxichaffisen inte skulle göra detsamma.

• KillBill

För att ge ett färskt svar på om jag tror att invandringen i år blir högre än i fjol så är mitt svar följande:

Jag hoppas att Sverige ska behöva ta emot färre flyktingar än i fjol men är rädd för att det kanske inte blir så. Flyktingkatastrofen har intensifierats och om Sveriges invandring i år ska bli lägre än förra året så krävs det att Europas länder solidariskt hjälps åt att hantera den pågående flyktingkatastrofen (en utveckling som SD är emot).

SDs vitbok. Våldet, hatet och rasism som partiet vill att vi ska glömma: expo.se/sverigedemokraterna
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 10:52:06 följande:

För att ge ett färskt svar på om jag tror att invandringen i år blir högre än i fjol så är mitt svar följande:

Jag hoppas att Sverige ska behöva ta emot färre flyktingar än i fjol men är rädd för att det kanske inte blir så. Flyktingkatastrofen har intensifierats och om Sveriges invandring i år ska bli lägre än förra året så krävs det att Europas länder solidariskt hjälps åt att hantera den pågående flyktingkatastrofen (en utveckling som SD är emot).

Så du skyller andra länders ovilja att ta emot flyktingar på SD? Jag tror att du har för höga förhoppningar om SDs makt i både Sverige och i Europa.
    Give ´em Hell!
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-12 11:13:06 följande:
    Så du skyller andra länders ovilja att ta emot flyktingar på SD? Jag tror att du har för höga förhoppningar om SDs makt i både Sverige och i Europa.
    Jag tycker faktiskt han har helt rätt, SD:s samarbetspartier/samarbetspartners ute i Europa är av samma uppfattning, så visst kan man säga att SD har del i motviljan i vissa andra länder.

Vad som är riktigt illa, är att SD samarbetar med öppet nazistika partier i Europa, långt mer extrema än SD, eller rättare sagt, dessa partier vågar visa sitt rätta jag, till skillnad mot SD:s politiker, som bara gör det anonymt på Nätet.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige