Inlägg från: ölburk2 |Visa alla inlägg
  • ölburk2

2000 asylsökare i veckan i Sverige

I fjol (2014) var netto invandringen ca 75000, en bra siffra då vi är i behov av en nettoinvandring på minst 60000 om vi ska kunna behålla tillväxt å inte bli ett rullatorland.
    Om vi använder 2014 siffror så behövs en invandring på ca 110000 då utvandringen samtidigt låg på ca 50000.
    För att nå lägsta godtagbara nivån på 60000, så behövs alltså en invandring på dryga 2100 i veckan. 

Alternativet är att avskaffa pensionåldern å sen jobba tills vi stupar, då en åldrande befolkning kräver mer arbete i tid av ett lands befolkning..

Det här är krassa siffror som inte den mest inbitne kapitalist skulle invända mot, då kapitalismen alltid kräver en ökad arbetsför befolkning under ca 45 år, då det är den delen av ett lands befolkning som driver på tillväxten, genom sina stora behov att konsumera.
    De behoven minskar kraftigt efter 40-45år, vilket alltid leder till ökad arbetslöshet för ett land, med ökade ekonomiska problem som följd.

Att invandring i sig skulle skada ett lands ekonomi är en myt, de länder som har de starkaste ekonomierna i EU är Sverige å Tyskland, dessa länder är de som samtidigt tar emot flest invandrare.
    Därmed inte sagt att dagens nivå av invandring är problemfritt, bara att den har ringa betydelse för ett lands ekonomiska utveckling.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-09 19:33:07 följande:
    Så du har börjat svaja i frågan. Skrattande

Ditt hopp blir bara ett hopp. Man kan inte tvinga andra länder att ta emot flyktingar. Det är bara en naiv svensk statsminister som tror att man kan tvinga andra länder att dansa efter sin egen pipa. Skrattande

Länderna har ju sett hur bland annat Sverige har segregerats av en stor utomeuropeisk invandring. 
    Det kommer att bli tvingande på ena eller andra sättet, var så säker.
    Det finns många sätt att göra det på, utan direkt blanda in invandringen...
  • ölburk2
    Gert skrev 2015-09-12 11:13:06 följande:
    Så du skyller andra länders ovilja att ta emot flyktingar på SD? Jag tror att du har för höga förhoppningar om SDs makt i både Sverige och i Europa.
    Jag tycker faktiskt han har helt rätt, SD:s samarbetspartier/samarbetspartners ute i Europa är av samma uppfattning, så visst kan man säga att SD har del i motviljan i vissa andra länder.

Vad som är riktigt illa, är att SD samarbetar med öppet nazistika partier i Europa, långt mer extrema än SD, eller rättare sagt, dessa partier vågar visa sitt rätta jag, till skillnad mot SD:s politiker, som bara gör det anonymt på Nätet.
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige