Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

2000 asylsökare i veckan i Sverige

Gert skrev 2015-08-18 17:56:59 följande:

Nu exploderar antalet asylsökare. 2015 ser ut att bli ett rekordår igen.

Under vecka 33 sökte totalt 2 656 personer asyl i Sverige, en ökning med 379 personer jämfört med veckan innan. Vad säger du om det, Bill?

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Give ´em Hell!
    Vad jag säger? Vad säger du själv som före helgen hävdade att invandringen hade minskat 2015 (som förklaring till den ganska stora minskning av antalet sexualbrott som skett i år).
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-18 17:56:59 följande:

Nu exploderar antalet asylsökare. 2015 ser ut att bli ett rekordår igen.

Under vecka 33 sökte totalt 2 656 personer asyl i Sverige, en ökning med 379 personer jämfört med veckan innan. Vad säger du om det, Bill?

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Give ´em Hell!
    Faktum är att jag hoppas att du är bättre på att köra taxi än du är på att tolka statistik.

Om du tittar på den första bilden så ser du ett tydligt trendbrott och ser att invandringen är på väg ner mot de nivåer som gällde 2012 och 2013. Att prata om ett rekordår är alltså totalt missvisande.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-18 18:16:46 följande:
    Vad säger du om att under vecka 33 sökte totalt 2 656 personer asyl i Sverige? Du påstår ju att det är 1 300 personer som söker asyl per vecka. De flesta kommer även få asyl efter. Det dröjer inte länge nu tills det krackelerar totalt. 
    Give ´em Hell!
    Jag har sagt att invandringen i genomsnitt hitintills har legat på en lägre nivå än 2 500.

Jag har också förklarat att det är fånigt att titta på enskilda veckor ett år utan att jämföra med samma veckor ett annat år.

Om du tittar på den första grafen på Migrationsverkets hemsida dit du länkat så ser du att invandringen hitintills i år har varit lägre än i fjol och att trenden de senaste veckorna pekar mot att invandringen kommer att minska ytterligare jämfört med i fjol.

Allvarligt du gör dig själv till åtlöje när du hävdar att invandringen ökar.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-18 18:53:40 följande:
    Om de här siffrorna håller i sig, alltså 2 600 asylsökare i veckan, så blir det 135 200 asylsökare på ett år. Det kallar du en minskning!
    Give ´em Hell!
    Ge dig nu Gert! Jag tycker att du ska sluta att tolka diagram till dess att du lärt dig grundskolematte.

Så här är det, invandringen är alltid högre på hösten än på våren och även om invandringen förra veckan var högre än veckan innan så var invandringen förra veckan lägre än samma vecka i fjol.

INVANDRINGEN MINSKAR SÅLEDES JÄMFÖRT MED I FJOL.

Jag har för mig att Migrationsverket spår att invandringen kommer att uppgå till ca 70 000 i år.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-18 19:25:53 följande:

Vad säger du om det här då, Bill?

Migrationsverkets chef Anders Danielsson skickar ut ett nödrop för att klara den stora ökningen av ensamkommande flyktingbarn. Han beskriver situationen som extraordinär.

www.svt.se/nyheter/inrikes/migrationsverket-skickar-nodrop-om-ensamkommande

Givetvis nämns inte att många ensamkommande barn är vuxna män.

Give ´em Hell!
    Det stämmer att antalet ensamkommande barn ökar MEN antalet asylsökande minskar mer än vad antalet ensamkommande barn ökar.

Hitintills i år (tom vecka 31) har Sverige tagit emot 37 000 asylansökande och ensamkommande barn tillsammans.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-08-22 20:38:03 följande:
    Precis. Jag behöver inte läsa hatsidan Aftonbladet, för allt som står det är rent nonsens.
    Give ´em Hell!
    Precis som i alla tidningar händer det att man dyker på skräptexter och nonsens. En gång fick t.ex. Jimmie Åkesson fläka ut sig på en helsida i AB.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-02 19:49:18 följande:

Antalet asylsökare var i augusti 11.743. Så många asylsökanden har inte kommit på en enda månad sedan Bosnienkriget.

www.svt.se/nyheter/inrikes/asylsokande-okar-kraftigt

Tror Bill fortfarande på att invandringen är på väg ner?

Give ´em Hell!
    Ja jag tror att invandringen 2015 blir lägre än 2014. Det tror Migrationsverket också.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-09 18:45:17 följande:
    Tror du fortfarande att invandringen blir lägre i år?
    Give ´em Hell!
    Svårt att veta.

Ackumulerat efter årets första 8 månader så är invandringen lägre än förra året.

Jag hoppas att EU kommer överens om en hur Europas länder ska hjälpas åt i det den pågående flyktingkatastrofen.
  • KillBill
    nettizmedman1 skrev 2015-09-09 23:08:59 följande:
    Många av de länder vars bruttonationalprodukt är starkare än Sveriges eller Tysklands har antingen olja eller är små och samlingsplatser för kapital, miljonärer eller spel,
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige