Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

2000 asylsökare i veckan i Sverige

Gert skrev 2015-09-19 08:55:55 följande:
    Ljuger svensk media? Skrattande
    Har du någon källa på att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige så att vi kan bedöma om det är någon som ljuger.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:26:51 följande:
    Jag skrev inte att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige. Jag skrev att det kommer 2000 asylsökare i veckan. Det är en ganska stor skillnad.
    Vad är skillnaden menar du? Varför länkar du inte bara till källan så att vi får se vad det står?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:43:03 följande:
    För det är inte tillåtet att länka till hatsajter som Aftonbladet.
    Gert, nu är det du som ljuger!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:43:03 följande:
    För det är inte tillåtet att länka till hatsajter som Aftonbladet.
    Sluta larva dig och publicera länken.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:58:43 följande:
    Skillnaden är att det kommer 2000 asylsökare om dagen. Några hundra av dessa åker vidare med SJ-tåg till Norrland för att ta sig vidare till Finland med bussar. Flyktingar behöver inte betala för att åka med SJ-tåg så vem som helst med utländsk påbrå kan säga att de är flyktingar och så åker de med gratis. SJ-anställda har själva vittnat om detta.
    Gert, lyd ett råd och upphör med ifrågasätta om andra ljuger. här är det du som slirar på sanningen. Så här stod det i AB artikeln:

"Utöver de 1 000 personer som söker asyl, så kommer det dessutom ytterligare mellan 800 och 1 000 flyktingar till Sverige varje dag. De  söker sig vidare till andra länder, framför allt Finland".

Just nu så är det, enligt Aftonbladet, 1000 personer per dag som söker asyl i Sverige.

www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21431599.ab
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:58:43 följande:
    Flyktingar behöver inte betala för att åka med SJ-tåg så vem som helst med utländsk påbrå kan säga att de är flyktingar och så åker de med gratis. SJ-anställda har själva vittnat om detta.
    Hur vill du lösa detta?

Tycker du att SJ ska tvinga tusentals flyktingarna på genomresa genom Sverige (för att söka asyl i bl.a. Finland) att kliva av tåget och söka asyl i Sverige eller har du någon annan idé?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 10:14:31 följande:
    Så uppemot 1000 flyktingar per dag får åka med gratis på SJ-tåg genom hela Sverige. Vilka är det som betalar detta då? Jo, det betalar skattebetalarna.

Menar du att Sverige bryter mot Dublinförordningen och andra konventioner när Sverige inte tar dessa 800-1000 flyktingars fingeravtryck?

Sverige som anklagar Danmark för att göra likadant. Hyckleriet är stort i Sverige.

Det var när Danmark så tydligt visade att de inte respekterade Dublinförordningen som Sverige gjorde likadant. 

När Danmark släppte igenom alla asylansökanden skickade de samtidigt jobbet på Sverige. Vi skulle därmed administrera  tusen asylansökningar till Sverige och tusen asylansökande till Finland.

Egentligen visar det som har hänt de senaste dagarna att Dublinförordningen inte fungerar och behöver skrotas. Därför är det så bra att Sveriges, Tysklands och Österrikes regeringar driver på arbetet med att samordna Europas flyktingmottagande.

• KillBill
    KillBill skrev 2015-09-19 10:14:02 följande:
    Hur vill du lösa detta?

Tycker du att SJ ska tvinga tusentals flyktingarna på genomresa genom Sverige (för att söka asyl i bl.a. Finland) att kliva av tåget och söka asyl i Sverige eller har du någon annan idé?
    Vad är ditt svar på detta? Hur tycker du att situationen ska lösas?
  • KillBill
    Hur vill du lösa detta?

Vad är ditt svar på detta? Hur tycker du att situationen ska lösas?
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2015-09-19 11:40:27 följande:
    Fast inledningsvis stoppade ju Danmark personer som kom med färjorna från Tyskland och uppmanade dem att söka asyl där. De förklarade att Danmark var ett trevligt och öppet land. Många ville trots det åka vidare till Sverige och Finland men myndigheterna tillät först inte det eftersom de försökte efterleva Dublinförordningen vilket kritiserades av det officiella Sverige som osakligt anklagade Danmark för diverse saker.

När sedan Danmark på Sveriges inrådan ändrade sig och lät dem åka vidare till Sverige bytte det officiella Sverige fot och kritiserade nu istället Danmark för att inte följa Dublinförordningen.
    Vilken del av det officiella  Sverige (vem) kritiserade Danmark för att försöka efterleva Dublinförordningen och vad var det för osaklig kritik som fördes fram?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 14:49:33 följande:
    Det var en patetisk ursäkt. Sverige har aldrig respekterat Dublinförordningen och den har aldrig fungerat vilket SD har sagt hela tiden.

Jag tycker att det är bra att Tyskland nu skärper sina kontroller, drar ner bidragen och skickar tillbaka illegala flyktingar. Förhoppningsvis kommer Sverige göra likadant men ingenting tyder på det så länge nuvarande regering har makten.
    Give ´em Hell!
    Efter ditt eget slirande med sanningen nu på morgonen skulle jag, om jag var dig, vara ytterst försiktig med att använda order patetisk.

Gert, det du skriver om Tyskland är INTE beslutat.

EUs regeringschefer träffas nu till veckan för att diskutera en samordning av asylpolitiken och förhoppningsvis kommer man fram till att fler länder i Europa, i den rådande flyktingkatastrofen, ska ta emot fler flyktingar.
  • KillBill
    Hur vill du lösa detta?

Gert, jag kan inte se att du svarat mig på denna fråga.
  • KillBill
    Yellow Cross skrev 2015-09-19 16:47:30 följande:
    På samma sätt som Ungern löste sitt problem med illegala invandrare som vill använda Ungern som transitland för att tasig vidare till Österrike,skillnaden är är Sverige saknar en egentlig landsgräns med Danmark vilket gör det enklare att skydda gränsen,samt att Sverige rent juridiskt sett inte har någon skyldighet att låta dem passera för att söka asyl i ennat land då migranterna redan befinner sig i/befunnit sig i ett EU-land,vilket innebär att det är där som de ska söka asyl.

Kort sagt så är det dags att sätta hårt mot hårt.

Det stämmer inte att det är så enkelt som att bara stänga gränsen (förutsatt att vi avser att respektera ingångna antal och överenskommelser med FN/EU). Det är därför som Danmark och Finland öppnat sina gränser trots att dessa länder har en mer restriktiv invandringspolitik.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2015-09-20 00:55:56 följande:
    Den opartiska statstelevisionen, som jag tycker man kan se som det officiella Sveriges röst, har ganska länge kampanjat mot Dublinförordningen. Tar något exempel från tidigare nyhetsrapportering:

www.svt.se/nyheter/inrikes/johansson-s-eu-s-flyktingforslag-framgang-for-sverige

"Den kontroversiella Dublinförordningen, enligt vilken flyktingar ska få sin asylansökan prövad i det första EU-land de kommer till, vill [Morgan Johansson] i dagsläget inte ändra på:

- Så länge vi har Dublinförordningen så gäller den. Men ska vi gå över till ett annat system så är vi beredda att diskutera det."

Hur uttryckte man då sig när man skulle rapportera om att Danmark försökte upprätthålla Dublinförordningen? Jo:

www.svt.se/nyheter/utrikes/har-haller-danmark-flyktingarna-instangda

Här har man intervjuat två aktivister som båda av politiska skäl är emot Dublinförordningen. Den ene får oemotsagd sprida felaktigheter som att "politikerna har sagt att de inte är välkomna här i Danmark". Den andre, givetvis också oemotsagd, påstår att danskarna behandlar migranterna inhumant genom att hålla kvar dem och inte låta dem åka till Sverige. Man förstärker den bilden genom exempelvis följande formulering:

"Ett stort antal poliser har under dagen omringat skolan för att förhindra människor att gå in ? och för att stoppa flyktingarna från att lämna platsen."

Vad är ditt intryck av rapporteringen ovan?

I den första länken kan jag inte se att Danmark kritiseras. Har jag missat något?

I den andra länken så intervjuar SVT några människor men det är oklart om det är svenskar eller danskar. Såtillvida att de som intervjuas inte är representanter för det officiella Sverige så har jag svårt att se kopplingen till min fråga. Som jag ser det så belyser SVT att det finns människor (Danskar?) som är kritiska till att Danmark tidigare annonserat för att flyktingar inte ska komma till Danmark och som därför försöker förmå Syriska flyktingar att försvåra Danmarks möjligheter att leva upp till Dublinförordningen.

• KillBill
    Gert skrev 2015-09-20 16:27:46 följande:
    Fel länk.

Denna är rätt: www.svt.se/nyheter/inrikes/rekordmanga-soker-asyl-i-sverige
    Give ´em Hell!
    Tack och lov! Jag blev riktigt orolig igår när du igår påstod att det kom 2 000 flyktingar om dagen (14 000 per vecka).

6 000 flyktingar per vecka är ju mer än en halvering bara sedan igår! Med den här takten så är invandringen snart tillbaka till mer normal nivå.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-20 16:38:55 följande:
    Tycker du inte att 6.000 asylsökare i veckan är normalt?
    Give ´em Hell!
    Nej, var har jag sagt det?
    Jag är bara så glad över att du informerar oss här på FL om att den svenska invandringen har mer än halverats sedan igår. Tack Gert!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-20 16:49:58 följande:
    Den har tredubblats på bara några veckor.
    Give ´em Hell!
    Ja men jämfört med igår så har invandringen mer än halverats. Du verkar tycka att det är viktigt att hålla koll på den dagliga statistiken så då tycker jag att vi gläds åt den kraftiga minskningen!
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige