• Gert

2000 asylsökare i veckan i Sverige

Ny statistik som Migrationsverket har släppt visar att ca 2000 människor i veckan söker asyl i paradiset Sverige.

Då räknas inte de så kallade ensamkommande barnen in vilka uppgår till 500 i veckan.

Totalt är det nu närmare 50.000 asylsökare som bor i Migrationsverkets olika boenden och inhyrda bostäder.

twitter.com/hashtag/migfakta

tinyurl.com/pqlg9t3

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-12 12:55
    Dags för en uppdatering. De senaste månaderna har fler än 3.000 asylsökare per vecka kommit.
  • Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 08:55:55 följande:
    Ljuger svensk media? Skrattande
    Har du någon källa på att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige så att vi kan bedöma om det är någon som ljuger.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 09:20:44 följande:
    Har du någon källa på att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige så att vi kan bedöma om det är någon som ljuger.
    Jag skrev inte att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige. Jag skrev att det kommer 2000 asylsökare i veckan. Det är en ganska stor skillnad.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:26:51 följande:
    Jag skrev inte att 2000 personer per dag söker asyl i Sverige. Jag skrev att det kommer 2000 asylsökare i veckan. Det är en ganska stor skillnad.
    Vad är skillnaden menar du? Varför länkar du inte bara till källan så att vi får se vad det står?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 09:40:50 följande:
    Vad är skillnaden menar du? Varför länkar du inte bara till källan så att vi får se vad det står?
    För det är inte tillåtet att länka till hatsajter som Aftonbladet.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:43:03 följande:
    Gert, nu är det du som ljuger!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:43:03 följande:
    Sluta larva dig och publicera länken.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-19 09:40:50 följande:
    Skillnaden är att det kommer 2000 asylsökare om dagen. Några hundra av dessa åker vidare med SJ-tåg till Norrland för att ta sig vidare till Finland med bussar. Flyktingar behöver inte betala för att åka med SJ-tåg så vem som helst med utländsk påbrå kan säga att de är flyktingar och så åker de med gratis. SJ-anställda har själva vittnat om detta.
    Give ´em Hell!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-09-19 09:58:43 följande:
    Skillnaden är att det kommer 2000 asylsökare om dagen. Några hundra av dessa åker vidare med SJ-tåg till Norrland för att ta sig vidare till Finland med bussar. Flyktingar behöver inte betala för att åka med SJ-tåg så vem som helst med utländsk påbrå kan säga att de är flyktingar och så åker de med gratis. SJ-anställda har själva vittnat om detta.
    Gert, lyd ett råd och upphör med ifrågasätta om andra ljuger. här är det du som slirar på sanningen. Så här stod det i AB artikeln:

"Utöver de 1 000 personer som söker asyl, så kommer det dessutom ytterligare mellan 800 och 1 000 flyktingar till Sverige varje dag. De  söker sig vidare till andra länder, framför allt Finland".

Just nu så är det, enligt Aftonbladet, 1000 personer per dag som söker asyl i Sverige.

www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21431599.ab
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige