• Gert

2000 asylsökare i veckan i Sverige

Ny statistik som Migrationsverket har släppt visar att ca 2000 människor i veckan söker asyl i paradiset Sverige.

Då räknas inte de så kallade ensamkommande barnen in vilka uppgår till 500 i veckan.

Totalt är det nu närmare 50.000 asylsökare som bor i Migrationsverkets olika boenden och inhyrda bostäder.

twitter.com/hashtag/migfakta

tinyurl.com/pqlg9t3

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-12 12:55
    Dags för en uppdatering. De senaste månaderna har fler än 3.000 asylsökare per vecka kommit.
  • Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige
  • Rataxes

Vad har ni mot taxijobb egentligen? Sitter förmodligen på skattefinansierade jobb själva...

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-09-12 12:12:20 följande:

Vad har ni mot taxijobb egentligen? Sitter förmodligen på skattefinansierade jobb själva...

Privat, du då?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 11:55:22 följande:
    Eftersom Dublinförordningen är satt ur spel så skulle SD (om de satt vid makten) INTE kunna neka flyktingar som söker asyl i Sverige utan att bryta mot FN flyktingkonvention och bindande avtal med EU.

SD borde därför ställa sig bakom Sveriges och Tysklands linje om att EUs medlemsländer solidariskt bör hantera flyktingkatastrofen. 

Samma avtal som nästan alla andra länder utom Sverige och Tyskland bryter mot menar du?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-09-12 11:56:52 följande:
    Tack och lov finns det gott om kvalificerade taxijobb till alla invandrare!
    Nej, det finns det inte alls. Så lite vet du om taxibranschen.
    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:14:05 följande:
    Privat, du då?
    Och vad har du mot taxijobb då?
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-09-12 12:16:12 följande:

Och vad har du mot taxijobb då?

Jag svarade dig, kan du svara mig innan jag svarar... dig?
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:17:33 följande:
    Jag svarade dig, kan du svara mig innan jag svarar... dig?
    Privat.

Sådär, vad har du mot taxijobb?
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-09-12 12:19:33 följande:

Privat.

Sådär, vad har du mot taxijobb?

Nu ändrade du dig, förut skrev du taxichaffisar. Det är bara en, taxichaffis jag har något emot. Inte jobbet som sådant.
  • Rataxes
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:23:48 följande:
    Nu ändrade du dig, förut skrev du taxichaffisar. Det är bara en, taxichaffis jag har något emot. Inte jobbet som sådant.
    Läs igen. Jag har skrivit taxijobb hela tiden. (med början i #101). Du och Bull tycks ha en nedlåtande attityd mot servicejobb. Undrar varför?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-09-12 12:12:20 följande:

Jag har inget emot taxijobb och jag åker mycket taxi. När jag åker taxi är chaufförerna ofta från ett annat land och det brukar resultera i spännande samtal.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden 2000 asylsökare i veckan i Sverige