• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Topcom
    Emma90 skrev 2016-04-27 16:42:17 följande:
    Kommer inte ihåg när stygnen åkte förra gången men nu är dottern 14 dagar och stygnet på ett ställe är borta och där dom fick sy två stygn håller på att åka.
    Hoppas dina åker snart så du slipper ha ont av det :)
    Tack för svar!:)

Nyss hemkommen från sonens skola. Två gånger har en unge propsat på att det fortfarande ser ut som jag har en bebis i magen. Först tyckte jag det var lite kul. Men idag frågade hon igen. När jag sa nej, sa hon att det ser ut som det. Jag ba "nä, jag har ingen bebis där och det ser inte alls ut som det." Blir både irriterad och lite ledsen.. För gör det kanske det utan att jag ser det?:(

Har ni andra fått den frågan när barnet väl är ute?:/
  • Milleman
    Topcom skrev 2016-04-29 09:44:07 följande:

Nyss hemkommen från sonens skola. Två gånger har en unge propsat på att det fortfarande ser ut som jag har en bebis i magen. Först tyckte jag det var lite kul. Men idag frågade hon igen. När jag sa nej, sa hon att det ser ut som det. Jag ba "nä, jag har ingen bebis där och det ser inte alls ut som det." Blir både irriterad och lite ledsen.. För gör det kanske det utan att jag ser det?:(

Ja första veckan frågade vår snart 5-åring flera gånger om där var en ny bebis i magen. Och en annan sa att "det var en rejäl kula du har kvar". Men nu är det 2 veckor sen födsel och magen har sjunkit in rätt mycket men den ser lite rund ut än. Jag bryr mig inte jättemycket, jag har haft en bebis i magen och då får kroppen återhämta sig i sin takt.
  • Paro
    Topcom skrev 2016-04-29 09:44:07 följande:

Hej!

Ja, min dotter och hennes kusin frågar det ofta. När det gäller min dotter tror jag att hon bara gillar att höra att det inte gör det då hennes syster kommit ut nu :)
  • Paro
    becka1989 skrev 2016-05-01 13:25:22 följande:

Våran lilla Leo kom igår 20.45 :)

Grattis! :)
  • Paro

Någon mer som känner sig som en zombi? Det är tufft med lite sömn...hur sover era små på natten?

• Två prinsar

Jag får nog säga att vår lilla sover bra! Han får en flaska ersättning vid 22 tiden sen sover han till 5 eller 6 på morgonen. Så det får vi vara nöjda med :)
    Han både ammas och får ersättning och vi märkte att han höll säga mätt längre på ersättningen så det blev bra att avsluta kvällen med det så han står sig längre över natten.

• Paro
    Två prinsar skrev 2016-05-01 15:42:05 följande:

Jag får nog säga att vår lilla sover bra! Han får en flaska ersättning vid 22 tiden sen sover han till 5 eller 6 på morgonen. Så det får vi vara nöjda med :)
    Han både ammas och får ersättning och vi märkte att han höll säga mätt längre på ersättningen så det blev bra att avsluta kvällen med det så han står sig längre över natten.

Vad lyxigt! Här är vi uppe varannan/ var tredje timme och ammar. Sover er lille i egen säng?
  • Två prinsar

Han har ett eget rum med egen säng, men jag har honom i vagnen i vårt sovrum...känns tryggare att honom nära ett tag framåt, och han sover bra i vagnen.
    Sover er bebis i eget rum?
    Sover er långa stunder under dagen eller du ammar ofta då oxå?

Svar på tråden BF april 2016