• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Frida9876

Har läst här mer aktivt än vad jag skrivit. Men nu har min bebis kommit, på BF. :)

Vaknade på morgonen med regelbundna värkar. Åkte in till förlossningen efter två timmar. Innan en halvtimme var hon född. Det gick undan. :)

• Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-23 21:14:42 följande:

Vår lilla Noah föddes idag kl 13.29:))
    4260g & 54 cm lång.
    Allt gick bra!! Och vi mår bra!!!

Gratulerar :D
  • Två prinsar

Tackar Milleman :)
    Men vilka eftervärkar man har :/...
    Men det är det värt ;))
    Första natten avklarad på patienthotellet, åker hem till alla storebröder sen idag :)
    5 killar...:)) jag kommer inte få det lätt ;)

Hoppas ni som väntar fortfarande snart får hålla era små liv i famnen!!!
    Tiden är såå dryg på slutet...

• Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-24 05:28:01 följande:

Tackar Milleman :)
    Men vilka eftervärkar man har :/...
    Men det är det värt ;))
    Första natten avklarad på patienthotellet, åker hem till alla storebröder sen idag :)
    5 killar...:)) jag kommer inte få det lätt ;)

Hoppas ni som väntar fortfarande snart får hålla era små liv i famnen!!!
    Tiden är såå dryg på slutet...

Eftervärkarna för mig kändes nog mer som mensvärk. Fast det dämpades kanske av all morfin och värktabletter jag fick/får :P
    Igår började jag trappa ner på mängden värktabletter. Magsäcken svider och jag börjar få huvudvärk av dem. Jag hoppas kunna vara utan dem om några dagar helst.

Oj nä, med 5 pojkar blir det inte helt lätt att höras :D all lycka till er!
  • EmmaRobin

Så glad för allas skull vars bebisar tittat ut, samtidigt som man är lite tjurig för att en annans inte verkar vilja komma än på ett tag :-P

Är "bara" 4 dagar över tiden än så länge. Men väntan är otroligt dryg!

• mo med liten trea
    Treunder skrev 2016-04-23 16:50:34 följande:

Hej!

Har läst denna tråden ett tag men har inte skrivit något innan! Jag väntar tredje barnet. De andra barnen är snart 7 och 9 år. Grattis till alla ni som har fått era underverk!

Själv ligger jag inlagd sen igår pga att dom misstänker havandeskapsförgiftning. Dom tar prover som visar att njurarna är påverkade. Förhoppningsvis så startar förlossningen snart av sig själv då slemproppen börjat lossna idag. Jag tycker ju att det kan vara okej nu då jag har gått 38+6 idag och enligt ett tillväxt ul jag gjorde i torsdags så beräknades han väga 4167 g alltså 26 % större en normalt. Jaja jag ville bara skriva av mig lite här i tristessen!

Huvva för att behöva ligga inne! Då är du verkligen dålig. Och plötsligt känns mitt klagande fånigt. Jag har varit less på att vara gravid sedan v 7.

Väntar förresten också tredje barnet. Det råder många teorier om tredjebarnsförlossningar. Att de ska vara "luriga". Men menar de segstartade? Långdragna? Besvärliga? Alldeles för snabba? Någon som vet?

Men jag har varit fullständigt redo sedan v 37. BF -2 idag.
    [img=/gallery/image/5284279/full_600/phpUah8lm09751.jpg
  • mo med liten trea
    EmmaRobin skrev 2016-04-24 11:46:11 följande:

Så glad för allas skull vars bebisar tittat ut, samtidigt som man är lite tjurig för att en annans inte verkar vilja komma än på ett tag :-P

Är "bara" 4 dagar över tiden än så länge. Men väntan är otroligt dryg!

Åh, jag förstår din känsla. Alla mina förvärkar är idag fullständigt bortblåsta, vilket gör mig ännu mer pessimistisk. Och jag har inte ens passerat BF...
  • Treunder
    mo med liten trea skrev 2016-04-24 14:07:23 följande:

Huvva för att behöva ligga inne! Då är du verkligen dålig. Och plötsligt känns mitt klagande fånigt. Jag har varit less på att vara gravid sedan v 7.

Väntar förresten också tredje barnet. Det råder många teorier om tredjebarnsförlossningar. Att de ska vara "luriga". Men menar de segstartade? Långdragna? Besvärliga? Alldeles för snabba? Någon som vet?

Men jag har varit fullständigt redo sedan v 37. BF -2 idag.

Idag har äntligen igångsättning påbörjat .Så förhoppningsvis så är inte väntan så lång nu. Jag har med hört det om tredje barnet. Att det kan vara både snabb men även längre än andra typ som första. Men det är tyvärr inget jag vet.
Svar på tråden BF april 2016