• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2016-04-15 08:50:27 följande:

Grattis till alla bebisar :) här är jag nysnittad och förkyld med hosta och försöka snyta sig. Ingen bra kombo.. :(

Nej fy!!! Hur löser du det? Jag skulle aldrig klara av att nysa nu, skulle dö av smärta.
    Kom hem idag till förkyld storebror. Svårt att hålla han ifrån mig och lillasyster men handspriten får gå varm.
  • annsofie90

I måndags 11/4 kl 07:09 kom vår lilla flicka! Vecka 38+3. Blev igångsatt på grund av havandeskapsförgiftning (blodtryck 150/100 och 3+ i äggvita). Allt gick bra men då jag inte reagerat så kraftigt efter 5 doser Cytotec under söndagen så fick jag en morfintablett och en sömntablett för att sedan få nya doser Cytotec under måndagen. Men en timme efter det (01:20) så gick vattnet och jag fick kraftiga värkar nästan direkt. Därefter hade jag jättekraftiga och täta värkar fram till 06:20 och 07:09 är hon född. Var tyvärr ganska groggy av sömntabletten hela tiden. Vi fick komma hem i onsdags.

• Milleman
    annsofie90 skrev 2016-04-15 22:29:08 följande:

I måndags 11/4 kl 07:09 kom vår lilla flicka! Vecka 38+3. Blev igångsatt på grund av havandeskapsförgiftning (blodtryck 150/100 och 3+ i äggvita). Allt gick bra men då jag inte reagerat så kraftigt efter 5 doser Cytotec under söndagen så fick jag en morfintablett och en sömntablett för att sedan få nya doser Cytotec under måndagen. Men en timme efter det (01:20) så gick vattnet och jag fick kraftiga värkar nästan direkt. Därefter hade jag jättekraftiga och täta värkar fram till 06:20 och 07:09 är hon född. Var tyvärr ganska groggy av sömntabletten hela tiden. Vi fick komma hem i onsdags.

Grattis! Hoppas ni mår bra nu!!
  • becka1989

Här händer absolut ingenting :( förvärkarna kommer och går sömnen är skit vaknar varannan timme, riktigt vattniga flytningar och slemproppen går lite då och då. Nu är jag less kom ut lilla hjärtat 2dagar till bf så hoppas den lilla rakaren har bestämt sig för att komma innan.

• Milleman
    mammatillEllie skrev 2016-04-15 18:14:30 följande:

I onsdags kom lilltjejen i v 38+4. Kl 21 stod jag och gjorde popcorn och kände inte någonting alls. 21.20 började vattnet sippra och värkarna startade med buller och bång! Krystvärkar från 22.25 och 23.07 är hon född

Å grattis till dig med! Herregud vilket snabbt förlopp!!

Och grattis till alla er som fick barn i onsdags när vi också fick! :D hade inte riktigt tid att gratta då!

Här bebismyses det för fullt men oj vad jag är psykiskt trött märker jag när 5-åringen dundrar in med sin energi och ska hålla, pilla, göra allt direkt med lillasyster. Hjärnan skriker efter lugn.
  • Milleman

Alltså babynest osv i all ära men den här!! Så go att ligga i och säkert en känsla av en famn då det trycker lite på alla sidor! :D
    Ergonomisk skötbädd heter den. Men vi har den i soffan nu ;)

• Milleman
    AsaEriksson skrev 2016-04-16 22:40:41 följande:

Igångsättning imorrn (om inget händer inatt). Sjuuuukt nervös är jag :(

All lycka till!!
  • Topcom

Alicia föddes den 14/4 kl 17.16, så min längtan är äntligen över :) nu är det ömma bröst som gäller! Puh! Hur går det för er andra?

Svar på tråden BF april 2016