Inlägg från: AsaEriksson |Visa alla inlägg
  • AsaEriksson

BF april 2016

Hej tjejer! Jag är helt ny här men tänkte sålla mig till skaran eftersom jag har BF 2 April :) finns det någon fb-grupp?

• AsaEriksson

Hej tjejer! Här är en till som har problem med foglossning (ont som fan i höfter o revben när jag sover!!!!) glöm inte att söka ersättning för er foglossning om er gravidförsäkring täcker det. Hjälper ju inte mot smärtan men lite plåster på såren iaf!

Nu är det "bara" en månad till BF. Hoppas på att bebis kommer påskveckan dock ????

• AsaEriksson
    Emmmmm skrev 2016-03-14 18:04:44 följande:

Okej era bästa tips mot halsbränna. Läkemedel? Blir tokig, får inte sova. Hjälper inte med Gaviscon

Novalucol!!!! ????????
  • AsaEriksson

Här är det 18 dagar kvar och jag är såååhååå less. Har varit dålig i magen några dagar och idag molvärk. Undrar om det är nåt på G? Sist gick jag över 6 dagar...

• AsaEriksson
    Mlady skrev 2016-03-15 14:51:27 följande:

Jag har också 18 dagar kvar!

Haft molvärk sen förra veckan och sammandragningar hela tiden dygnet runt. Känner mig helt slut :(

En del av slemproppen släppte i torsdags förra veckan men det verkar ju inte betyda något. Hur får man dagarna att gå?!? Börjar bli tokig :/

Spännande!!! Ja jag har också haft en del sammandragningar och molvärk men inte så mkt som jag trodde att jag skulle ha.

Molvärken idag var riktigt jobbig men släppte efter ca 2 timmar. Besviken på att det inte händer nåt (less på att va gravid) men har lite ångest över förlossning och hur vi ska lösa det med storasyster så delade känslor....

Jadu inget bra tips dessvärre. Mina dagar går i ett, har ju en 1,5 åring hemma på heltid! Puh! Haha hinner inte ens fundera på vilken vecka det är!

Har du packat bb väskan?
  • AsaEriksson
    Nonym skrev 2016-03-26 11:59:37 följande:

Milleman, andra barnet, bf 24/4

Topcom, tredje barnet, bf 7/4

Malla1, femte barnet, bf 30/4

kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.

Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4

Nonym, första barnet, bf 9/4

AsaEriksson, 2:a barnet, bf 2/4
  • AsaEriksson

Milleman: Hade exakt samma i exakt samma vecka! Sjukt jobbigt men det gick över (är i vecka 40 nu). Jag har också lågt blodtryck. Ingen visste vad yrseln berodde på (var t o m inne på fl en sväng för att kolla att allt va bra).

• AsaEriksson
    Josefine85 skrev 2016-04-07 19:49:52 följande:

Bör man förresten vara orolig ändå pga lugn bebis? Eller kan man anta att hon laddar batterierna?

Kan du få igång henne? Om hon reagerar när du försöker få kontakt så skulle inte jag vara så orolig... Om du dock inte får det så bättre att kolla en gång för mkt. Men sen är det ju så att de oftast lugnar sig lite under förlossningdygnet.
  • AsaEriksson

Alltså såååå segt det är! Jag är på bf+4 idag och INGENTING! Jag är andragångens föderska och har inte haft så mkt som en förvärk eller nåt. Sammandragningar sedan vecka 20 ja, men inte mer än vanligt nu.

Förra barnet kom på 40+6 men då hade jag värkar i tre dygn innan.... Bebisen i magen är heeeelt vild! Trycker sig nedåt, sparkar och viftar. Gör ONT som fan! Tycker hinnorna borde ge upp tillslut...?

Suck så less på detta. Alla i min omgivning har fått sina bebisar och jag är den enda kvar (samma sak sist).....

Är det vanligt med "tyst" öppning när det är andra eller tredje barnet? Tänker att nåt kanske ändå har hänt där nere haha! Imorrn är det dags för överburenhetskontroll, blir intressant.

• AsaEriksson

Förlåt gnällinlägg!

Åh så seeegt det är! 40+6 idag. Förra barnet kom ut den här dagen..... Och denna gången har jag inte en enda känning än!

Var på överburenhetskontroll igår, allt såg fint ut och bebis ligger jättelångt ner och gnuggar huvudet. Kan han inte bara komma ut då?!

Jag är trött och tung. Har rysligt ont i ryggen idag. Känns som att den gått av på mitten :( och mitt humör är uselt, inget tålamod alls och vill bara gräva ner mig själv. Orkar varken med min man eller 1,5 åriga dotter. Är bebisen inte ute om en vecka så blir jag igångsatt men måtte han komma av sig själv innan dess!!! Jag orkar inte mer! Jag vill ha tillbaka min kropp och mitt psyke!!!

• AsaEriksson
    Josefine85 skrev 2016-04-10 05:35:50 följande:

Nu är det ju verkligen mellan hopp och förtvivlan. Sömnlösa nätter flera dagar på raken.. Vaknar kl 02 och kan bannemig inte sova!

Klev upp nu 5.15 och fick se att en del utav slemproppen lossnat. Jag vet att det inte behöver betyda något, men det inget iaf lite hopp om att det händer något "där nere".

V 37+6 idag.. i v 37+6 föddes min äldsta son.. Allt över detta är "mental övertid"! Jag vill verkligen försöka att inte tänka så.. Men det gååååår inte!

Vänta du till du är i vecka 41+0 (som jag idag) skjut mig!!!!
  • AsaEriksson

Alltså nu börjar det här bli skrattretande..... 41+3 idag och inte minsta känning. Jag gick inte ens såhär länge med första barnet. Dagarna spenderas i sängen. Känner mig som en tickande bomb......

• AsaEriksson
    Josefine85 skrev 2016-04-13 19:48:02 följande:

Känner verkligen med er och vet hur ni har det till största del... MEN 41+3! Det är ju inte ok. DIG är det helt klart MEST synd om! Vilken pina!

Haha ja håller med!! Det är fan MEST synd om mig!! Ännu en dag utan bebis. 41+4 and counting...... Tjoho!!! :(

Ringde till FL och försökte övertala dem om igångsättning imorrn (istället för söndag) men de tyckte att jag kunde bita ihop två dagar till....... Dessutom har jag ju gått o blivit sjuk. Förkyld som fan! Man är inte direkt pigg just nu!!
  • AsaEriksson
    Josefine85 skrev 2016-04-14 20:50:06 följande:

Jag skulle hoppa framför tåget om jag gick så länge. Ska till bm och grina i morgon. Jag är totalt livrädd för att föda stor bebis. Å nu går ju tillväxten undan.. Var på TUL idag och hon väger nu typ 3,4 kg och ligger på nästan 4+! Får panik om hon inte kommer ut snart!

Men det är ju en normalstor bebis :) min förra (flicka) vägde 3860 när hon föddes o 53 cm lång. Det var inga problem alls. Denna är en pojke och ligger dessutom över på sin kurva så jag kan räkna med 4+ och säkert längre än den förra. Skulle säga 4200 och 54 lång kanske.... Börjar oroa mig lite för storleken men har hört att under 4,5 inte ska va någon fara sålänge man inte har ett extremt trångt bäcken.
  • AsaEriksson
    Frida9876 skrev 2016-04-14 23:11:31 följande:

Vad har ni skaffat för täcke till era små? Jag är lite sent ute och shoppar bebisgrejer 8 dagar innan BF. :o Köpte ett täcke på Ikea, men ser nu att det rekommenderas från 1 år. Vad kör ni första tiden?

Vi kör pyjamas och sovpåse eller en skön filt. Blir de för varma ökar risken för psd.
  • AsaEriksson
    Josefine85 skrev 2016-04-15 06:34:16 följande:

Min första vägde 3160.. Jag sprack från Ystad till Haparanda... Andra 3625 och jag sprack mkt då med! Jag vill verkligen inte föda ett stort barn! Min kropp klarar inte av det... Det är dessutom mer än 7 år sen jag födde sist!

Usch :( då förstår jag din rädsla... Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden BF april 2016