• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Två prinsar

Ligger vaken o klockar värkar...4-5 min mellan varje o dom håller i sig i ca 1 min.
    Har gått med kraftiga förvärkar hela dagen...så hoppas det hjälpt lite på traven!!
    Får se om det kommer en liten kille under dagen:))

• Två prinsar

Så nu är vi inne på förlossningen, är dock bara öppen 2 cm men det kan gå fort med 5:e barnet. Hoppas hoppas att det inte stannar av...är ju 40+5 idag...

• Malla1
    becka1989 skrev 2016-04-23 02:03:54 följande:

Gahh vad jag är trött på det här nu, mår skit får inte behålla något jag äter mer än max 10min sover skit somnar kl 22 och vaknar 1-2 på natten och är super pigg somnar inte om förrän 4-5 heller så har det varit hela veckan så jobbigt.

Lillen vill inte komma ut heller och jag vet inte hur jag ska orka med en förlossning om jag varken får sömn eller behålla maten :(

Är på bf+5 nu och hoppas denna förbaskade unge kommer ut nu. Inte kan den hålla tiderna från början ens.

Vill inte bli igångsatt heller bara hört jobbiga upplevelser om det men får en tid på tisdag av BM.

Lider med dig verkligen! Pratat något mer med dom på förlossningen? Om du kan få fler sovdoser kanske, för du måste ju få sova om du ska orka!
  • becka1989
    Malla1 skrev 2016-04-23 07:27:25 följande:

Lider med dig verkligen! Pratat något mer med dom på förlossningen? Om du kan få fler sovdoser kanske, för du måste ju få sova om du ska orka!

Nä men skulle få träffa någon på tisdag och få om jag sovit dåligt nu under dagarna, mesta är nog för att det är fullmåne. Har inga förvärkar eller så alls dom är som bortblåst sen imåndags.
  • Josefine85
    Paro skrev 2016-04-22 19:26:23 följande:

Stort grattis!!! Nu är väntan över :D

Milleman skrev 2016-04-22 21:06:35 följande:

Men jaaa! Grattis! Äntligen! Har varit in här varje dag för att se om du fått!! :D

Tack snälla <3 hon är så fin och perfekt!
    Loke -07, Alvin -09
  • Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-22 19:14:15 följande:

Idag gjorde lilla Enya entré! 3590g och 49 cm kort! Vattnet gick på Ica maxi och hon anlände 3 timmar efter första värk! <3 BF-2

Grattis!!

Din och min tös vägde lika mycket vis ankomst
  • mo med liten trea

Men vart tog förvärkarna vägen?! Jag har BF på tisdag och hade kraftiga sammandragningar/förvärkar igår em (blev lätt svettig av dem), men alldeles för glest. På en höft 30 min mellan. Och när jag somnade försvann de spårlöst. Jag håller med er som är trötta och lessa nu. Den här väntan är sååå dryg!

• Josefine85
    Nonym skrev 2016-04-23 10:40:30 följande:

Grattis!!

Din och min tös vägde lika mycket vis ankomst

Alldeles lagom <3
    Loke -07, Alvin -09
  • Treunder

Hej!

Har läst denna tråden ett tag men har inte skrivit något innan! Jag väntar tredje barnet. De andra barnen är snart 7 och 9 år. Grattis till alla ni som har fått era underverk!

Själv ligger jag inlagd sen igår pga att dom misstänker havandeskapsförgiftning. Dom tar prover som visar att njurarna är påverkade. Förhoppningsvis så startar förlossningen snart av sig själv då slemproppen börjat lossna idag. Jag tycker ju att det kan vara okej nu då jag har gått 38+6 idag och enligt ett tillväxt ul jag gjorde i torsdags så beräknades han väga 4167 g alltså 26 % större en normalt. Jaja jag ville bara skriva av mig lite här i tristessen!

Svar på tråden BF april 2016