Inlägg från: mo med liten trea |Visa alla inlägg
  • mo med liten trea

BF april 2016

Men vart tog förvärkarna vägen?! Jag har BF på tisdag och hade kraftiga sammandragningar/förvärkar igår em (blev lätt svettig av dem), men alldeles för glest. På en höft 30 min mellan. Och när jag somnade försvann de spårlöst. Jag håller med er som är trötta och lessa nu. Den här väntan är sååå dryg!

• mo med liten trea
    Treunder skrev 2016-04-23 16:50:34 följande:

Hej!

Har läst denna tråden ett tag men har inte skrivit något innan! Jag väntar tredje barnet. De andra barnen är snart 7 och 9 år. Grattis till alla ni som har fått era underverk!

Själv ligger jag inlagd sen igår pga att dom misstänker havandeskapsförgiftning. Dom tar prover som visar att njurarna är påverkade. Förhoppningsvis så startar förlossningen snart av sig själv då slemproppen börjat lossna idag. Jag tycker ju att det kan vara okej nu då jag har gått 38+6 idag och enligt ett tillväxt ul jag gjorde i torsdags så beräknades han väga 4167 g alltså 26 % större en normalt. Jaja jag ville bara skriva av mig lite här i tristessen!

Huvva för att behöva ligga inne! Då är du verkligen dålig. Och plötsligt känns mitt klagande fånigt. Jag har varit less på att vara gravid sedan v 7.

Väntar förresten också tredje barnet. Det råder många teorier om tredjebarnsförlossningar. Att de ska vara "luriga". Men menar de segstartade? Långdragna? Besvärliga? Alldeles för snabba? Någon som vet?

Men jag har varit fullständigt redo sedan v 37. BF -2 idag.
    [img=/gallery/image/5284279/full_600/phpUah8lm09751.jpg
  • mo med liten trea
    EmmaRobin skrev 2016-04-24 11:46:11 följande:

Så glad för allas skull vars bebisar tittat ut, samtidigt som man är lite tjurig för att en annans inte verkar vilja komma än på ett tag :-P

Är "bara" 4 dagar över tiden än så länge. Men väntan är otroligt dryg!

Åh, jag förstår din känsla. Alla mina förvärkar är idag fullständigt bortblåsta, vilket gör mig ännu mer pessimistisk. Och jag har inte ens passerat BF...
  • mo med liten trea

Fräckt! Inatt har jag varit vaken sedan halv tre med regelbundna sammandragningar ca var 15 minut - för mesiga för att göra direkt ont, men tillräckligt starka för att få mitt adrenalin att pumpa. Men sedan jag klivit upp och fått barnen till skola och förskola har de bara slutat!! Störande! Ska det vara kan det väl vara ordentligt?!

Just nu längtar jag på riktigt efter smärta, hur sjukt det än låter. Sådan där kraftig smärta som tvingar mig att vika mig dubbel över närmaste byrå. Jag är kanske inte ensam? Kanske kan vi använda frustrationen till något konstruktivt - som uppladdning inför förlossningen till exempel! Jäklar var taggade och redo vi kommer vara!

• mo med liten trea
    BF idag! Dock ingen bäbis på g vad det verkar. Usch vad drygt för er som redan gått över 1v, men då är ni i alla fall närmare mål. Ungen kan ju inte stanna kvar i magen för all evighet. Snart! Snart! Eller har det redan hänt något?

För mig kom sammandragningarna/förvärkarna igång igen igår kväll, lagom starka och regelbundna för att jag skulle börja plocka i grejer att ta med til BB och fundera på att ringa och förvarna mina föräldrar som lovat att vara barnvakter, men ändå för mesiga. Dessutom försvann de när jag somnade.

Jag börjar bli så desperat att jag googlar på metoder för att påskynda det. Vet att vetenskapen säger att det är bullshit, men vad gör man? Någon som har något stalltips? Min man har ett som jag bloggar om idag. Det har dock hittills varit fruktlöst. :)
  • mo med liten trea

Jahapp, samma procedur som de sista 3-4 dygnen. Regelbundna förvärkar på kvällen och natten ca var 10-20 minut. Vad förmiddagen lider allt glesare...

Nu är det inte bara trist, utan börjar bli slitsamt. När kallar man det en löjligt utdragen latensfas? Jag börjar se gråaktig ut i ansiktet i spegeln...

Hur går det för er andra? Igånsättningsdatum känns ju kanske betryggande, men trevligare om det kommer igång spontant - och tidigare! Hoppas så för oss alla!

Svar på tråden BF april 2016