• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-05-01 13:25:22 följande:

Våran lilla Leo kom igår 20.45 :)

Grattis! På flaggdag och allt :D
  • Milleman
    Paro skrev 2016-05-01 14:59:45 följande:

Någon mer som känner sig som en zombi? Det är tufft med lite sömn...hur sover era små på natten?

Jag tycker vi sover ganska bra. Somnar oftast i soffan, ger mat vid midnatt sen vaknar hon typ 3 och 6 och så går vi upp vid 8. Vi vaknar nästan mer av vår förkylda 5-åring som blev förkyld samma dag lillasyster föddes och varit förkyld sedan dess med flera kruppanfall och hosta och täppt näsa. Skitjobbigt att det kom just nu.
    Vår bebis sover i babynest mellan oss :) hon har varken eget rum eller spjälsäng. En vagga på hjul som gått i arv i släkten använder vi på dagen när vi äter, klär oss i hallen etc.
  • Malla1

Min lilla sover bra, äter vid 22-23 och sen vaknar hon 1 till 2 ggr per natt och äter, sen går vi upp mellan 5-6. har dock haft en 1åring som sovit väldigt dåligt den senaste veckan men den lilla sover åtminstone bra :)

• becka1989
    Milleman skrev 2016-05-01 17:38:07 följande:

Grattis! På flaggdag och allt :D

Hehe aa han valde en bra dag tydligen ;)
  • EmmaRobin

Är nästan så man vill gråta. Är idag 11 dagar förbi BF Man börjar undra om den lille nånsin vill komma ut :-P

• Milleman
    EmmaRobin skrev 2016-05-01 19:21:04 följande:

Är nästan så man vill gråta. Är idag 11 dagar förbi BF Man börjar undra om den lille nånsin vill komma ut :-P

Åh jobbigt. Men igångsättning om max 4 dagar då väl?
  • Paro
    Två prinsar skrev 2016-05-01 17:17:14 följande:

Han har ett eget rum med egen säng, men jag har honom i vagnen i vårt sovrum...känns tryggare att honom nära ett tag framåt, och han sover bra i vagnen.
    Sover er bebis i eget rum?
    Sover er långa stunder under dagen eller du ammar ofta då oxå?

Hon sover långa stunder på dagen och äter mer på natten...hoppas det blir ändring snart. Hon har inte eget rum, men just nu sover vi i olika rum. Min man och äldsta i ett och jag och bebisen i den andra, funkar bäst för oss så då vår äldsta vill samsova.
  • Paro
    Milleman skrev 2016-05-01 17:41:33 följande:
    Jag tycker vi sover ganska bra. Somnar oftast i soffan, ger mat vid midnatt sen vaknar hon typ 3 och 6 och så går vi upp vid 8. Vi vaknar nästan mer av vår förkylda 5-åring som blev förkyld samma dag lillasyster föddes och varit förkyld sedan dess med flera kruppanfall och hosta och täppt näsa. Skitjobbigt att det kom just nu.
    Vår bebis sover i babynest mellan oss :) hon har varken eget rum eller spjälsäng. En vagga på hjul som gått i arv i släkten använder vi på dagen när vi äter, klär oss i hallen etc.
    Oj, jobbigt med förkylning!
  • Romashka
    EmmaRobin skrev 2016-05-01 19:21:04 följande:

Förstår precis hur du menar. Är själv 12 dagar över BF idag (41+4) och mer frustrerad än någonsin. Och det är ändå mitt andra barn (med första sattes jag också igång på 42+0). Känns ungefär som att min kropp inte klarar av att börja föda själv. Så jäkla trist!! (( Och frågor från alla vänner och bekanta gör inte saken lättare direkt: va, har ni inte fött än??!! Vill bara gömma mig och inte se/prata med någon förrän det här är över.....
  • EmmaRobin
    Romashka skrev 2016-05-01 21:54:47 följande:

Förstår precis hur du menar. Är själv 12 dagar över BF idag (41+4) och mer frustrerad än någonsin. Och det är ändå mitt andra barn (med första sattes jag också igång på 42+0). Känns ungefär som att min kropp inte klarar av att börja föda själv. Så jäkla trist!! (( Och frågor från alla vänner och bekanta gör inte saken lättare direkt: va, har ni inte fött än??!! Vill bara gömma mig och inte se/prata med någon förrän det här är över.....

Jag är 13 dagar över idag. Ska in på ultraljud senare idag och kolla tillväxten, mängden fostervatten och andra kontroller. Så man hoppas ju nästan att man blir igångsatt, eller iaf får en tid till det.

Men är s du säger. Det värsta just nu är ju alla som frågar hela tiden, och man måste bita sig i tungan för att inte bli allt för otrevlig.
Svar på tråden BF april 2016