BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Här går det bra förutom att värmen verkar ta lite hårt. Igår var det 27 grader inne och 27 grader ute :/ då var Tuva inte sig själv. Idag likadant. För övrigt började hon le i helgen och det är ju helt underbart, blir lite mer riktig människa då ;)
Tuva hatar att ligga på rygg utan sidan eller på mage på oss gäller. Vagn och bilstol gillas bara om de är i rörelse. Min man bävar för den dag han hamnar i bilköer ensam med henne :P
Vi försöker njuta av värmen och är ute mycket. Min instagram är myrhan.11.16 för den som vill följa oss :)
Vi längtar till midsommar då mannen går på semester och vi sticker ut och seglar :)
Våran lilla Leo är nu 9dagar gammal efter en tuff start på livet med 1vecka på neo avdelningen blev vi igår utskrivna vilket är jätte skönt att äntligen slippa sjukhusväggarna,
Tycker det är super svårt med hur man ska klä honom, just nu har han långärmad bodys,tunna byxor och strumpor och mössa. Blir nog att shoppa lite fler tunna pyjamaser är nästan lättare att ta på honom det.
Annars är han en väldigt snäll bebis som knappt gråter något ligger och ler ständigt och är ganska vaken på dagarna. Sover bra på nätterna vaknar 2gånger för lite käk.
Här går det bra! Vår Noah är nu 16 dagar gammal. Han är glad för mat och får både bröstet och ersättning.
Är en långdrickare vid bröstet...det tar lååång tid för honom :)) ibland känner man sig lite stressad med 4 syskon som oxå behöver mig ;)
Sover bra på nätterna, oftast hela nätterna om han fått äta vid 23 tiden.
Har först nu börjat vara vaken mer på dagarna och tittar för fullt på allt och alla.
I detta underbara väder så klär vi honom i tunn långärmad body med tunna byxor, tycker det blir lagom, i vagnen är han utan mössa men så fort han kommer upp åker solhatten på :)
Våran lilla Leo är nu 9dagar gammal efter en tuff start på livet med 1vecka på neo avdelningen blev vi igår utskrivna vilket är jätte skönt att äntligen slippa sjukhusväggarna,
Tycker det är super svårt med hur man ska klä honom, just nu har han långärmad bodys,tunna byxor och strumpor och mössa. Blir nog att shoppa lite fler tunna pyjamaser är nästan lättare att ta på honom det.
Annars är han en väldigt snäll bebis som knappt gråter något ligger och ler ständigt och är ganska vaken på dagarna. Sover bra på nätterna vaknar 2gånger för lite käk.
Tuva har bara blöja hemma. Ute tunn body och tunna tights eller nått. Mössa om det blåser eller solen kan ligga på. De får ju inte bli för varma. De får vätskebrist lätt.
Enya tycker värmen är jobbig. Hon vill ständigt amma, antar att hon är törstig!
Hon är i vanliga fall en väldigt nöjd bebis, men väldigt närhetstörstig och tycker mest om att vara hos mig helst hela tiden :)
Gillar inte heller bilstolen sådär jättemycket :/ jobbigt när vi är så beroende utav att åka bil då vi bor på landet! Det händer att jag får stanna en eller flera gånger ibland!
Jag tyckerr oxå det är jätte svårt med kläder, hon har body och byxor och en solhatt, men jsg måste ju ha henne i bärselen hela tiden så hon blir ju ändå varm eftersom hon är så tätt intill mig, men jag känner hela tiden på henne och "släpper lös" henne titt som tätt så vi får lite luft mellan oss (jag blir ju dyngsvettig) hon accepterar bara att vara hos mig och ibland hos största storasyster. Men ingen annan duger.
Jag tyckerr oxå det är jätte svårt med kläder, hon har body och byxor och en solhatt, men jsg måste ju ha henne i bärselen hela tiden så hon blir ju ändå varm eftersom hon är så tätt intill mig, men jag känner hela tiden på henne och "släpper lös" henne titt som tätt så vi får lite luft mellan oss (jag blir ju dyngsvettig) hon accepterar bara att vara hos mig och ibland hos största storasyster. Men ingen annan duger.
Kan tänka mig att det måste vara varmt att alltid ha henne i selen.
Har ni bvc i torshälla?? Tänkte vem ni har eller finns det flera där ens??