Inlägg från: EmmaRobin |Visa alla inlägg
  • EmmaRobin

BF april 2016

Hade BF igår och är redan trött på att ha gått över tiden ???? Man vill ju inget annat än att träffa den lilla krabaten nu!! Är till och med så sambon går och är otålig som få ????

• EmmaRobin

Så glad för allas skull vars bebisar tittat ut, samtidigt som man är lite tjurig för att en annans inte verkar vilja komma än på ett tag :-P

Är "bara" 4 dagar över tiden än så länge. Men väntan är otroligt dryg!

• EmmaRobin
    mo med liten trea skrev 2016-04-24 14:11:30 följande:

Åh, jag förstår din känsla. Alla mina förvärkar är idag fullständigt bortblåsta, vilket gör mig ännu mer pessimistisk. Och jag har inte ens passerat BF...

Jo även om man vet att den lille kommer förr eller senare, så känns det ändå som att den aldrig kommer komma ut. Man är nästan på snudden att bli deprimerad
  • EmmaRobin
    mo med liten trea skrev 2016-04-25 08:51:13 följande:

Fräckt! Inatt har jag varit vaken sedan halv tre med regelbundna sammandragningar ca var 15 minut - för mesiga för att göra direkt ont, men tillräckligt starka för att få mitt adrenalin att pumpa. Men sedan jag klivit upp och fått barnen till skola och förskola har de bara slutat!! Störande! Ska det vara kan det väl vara ordentligt?!

Just nu längtar jag på riktigt efter smärta, hur sjukt det än låter. Sådan där kraftig smärta som tvingar mig att vika mig dubbel över närmaste byrå. Jag är kanske inte ensam? Kanske kan vi använda frustrationen till något konstruktivt - som uppladdning inför förlossningen till exempel! Jäklar var taggade och redo vi kommer vara!

Jag förstår vad du menar! Hade BF den 20e, och hade sammandragningar 18e, 19e och 20e, se stannade det bara av och har varit "tyst" sen dess.

Man vill ju verkligen inget annat än att det ska göra ont på riktigt så man vet att den lille är på väg på riktigt!
  • EmmaRobin
    mo med liten trea skrev 2016-04-26 10:16:35 följande:
    BF idag! Dock ingen bäbis på g vad det verkar. Usch vad drygt för er som redan gått över 1v, men då är ni i alla fall närmare mål. Ungen kan ju inte stanna kvar i magen för all evighet. Snart! Snart! Eller har det redan hänt något?

För mig kom sammandragningarna/förvärkarna igång igen igår kväll, lagom starka och regelbundna för att jag skulle börja plocka i grejer att ta med til BB och fundera på att ringa och förvarna mina föräldrar som lovat att vara barnvakter, men ändå för mesiga. Dessutom försvann de när jag somnade.

Jag börjar bli så desperat att jag googlar på metoder för att påskynda det. Vet att vetenskapen säger att det är bullshit, men vad gör man? Någon som har något stalltips? Min man har ett som jag bloggar om idag. Det har dock hittills varit fruktlöst. :)

Är 6 dagar förbi BF idag, och inga tecken på att lillen vill komma Man får trösta sig med att den kommer så småningom även om det känns som om att det aldrig vill komma ut :-P

Känns som om att man försökt med det mesta för att få igång det hela, men händer ingenting

• EmmaRobin

Är nästan så man vill gråta. Är idag 11 dagar förbi BF Man börjar undra om den lille nånsin vill komma ut :-P

• EmmaRobin
    Romashka skrev 2016-05-01 21:54:47 följande:

Förstår precis hur du menar. Är själv 12 dagar över BF idag (41+4) och mer frustrerad än någonsin. Och det är ändå mitt andra barn (med första sattes jag också igång på 42+0). Känns ungefär som att min kropp inte klarar av att börja föda själv. Så jäkla trist!! (( Och frågor från alla vänner och bekanta gör inte saken lättare direkt: va, har ni inte fött än??!! Vill bara gömma mig och inte se/prata med någon förrän det här är över.....

Jag är 13 dagar över idag. Ska in på ultraljud senare idag och kolla tillväxten, mängden fostervatten och andra kontroller. Så man hoppas ju nästan att man blir igångsatt, eller iaf får en tid till det.

Men är s du säger. Det värsta just nu är ju alla som frågar hela tiden, och man måste bita sig i tungan för att inte bli allt för otrevlig.
  • EmmaRobin
    Romashka skrev 2016-05-03 22:57:55 följande:

Hur gick UL? Hoppas alla kontroller var ok. Hur är reglerna där ni bor vad gäller igångsättning? Här i Sthlm sätts man igång senast på 42+0. Vi åker in imorgon till sjukhuset så jag hoppas verkligen att imorgon (eller senast övermorgon) har vi vår lille kille i famnen! )

Jag blev igångsatt i v 41+6. Alla kontroller var okej utom mitt blodtryck som va högt. Så lite därför jag blev igångsatt för att de inte ville dra ut på tiden.

Vår lilla plutt föddes 4/5 klockan 03.09 <3

Från det att jag blev igångsatt till han kom ut tog det 10 och en 1/2 timme. Så med andra ord rätt snabbt för att va första bebisen och igångsättning med gel
  • EmmaRobin
    Romashka skrev 2016-05-05 17:54:11 följande:

Grattis!! )

Vi åkte in igår för att få igångsättning men då visade det sig att jag redan var öppen 4 cm och hade lite värkar (som jag dock knappt kände av för de var så svaga). Så man spräckte bara hinnorna och sedan började värkarna bli starkare och starkare. Vi var klara inom 4 timmar och vår lille kille föddes också den 4/5 dock kl 23.01. ))) Kul att de är födda samma dag! )))

Ooh vad kul Grattis!! Ja det va lite skoj med samma datum på våra pojkar

Hur mycket vägde han och hur lång va han?
  • EmmaRobin
    Romashka skrev 2016-05-09 20:37:29 följande:

Vår pojke vägde 4110 gr och var 52 cm lång. Er då? )

Han vägde 4196g och var 53cm Men han åt knappt något de första dagarna så han gick ner alldeles för mycket i vikt, 12%, men nu är han förbi födelsevikten
Svar på tråden BF april 2016