BF april 2016
Hade BF igår och är redan trött på att ha gått över tiden ???? Man vill ju inget annat än att träffa den lilla krabaten nu!! Är till och med så sambon går och är otålig som få ????
Hade BF igår och är redan trött på att ha gått över tiden ???? Man vill ju inget annat än att träffa den lilla krabaten nu!! Är till och med så sambon går och är otålig som få ????
Så glad för allas skull vars bebisar tittat ut, samtidigt som man är lite tjurig för att en annans inte verkar vilja komma än på ett tag :-P
Är "bara" 4 dagar över tiden än så länge. Men väntan är otroligt dryg!
Åh, jag förstår din känsla. Alla mina förvärkar är idag fullständigt bortblåsta, vilket gör mig ännu mer pessimistisk. Och jag har inte ens passerat BF...
Fräckt! Inatt har jag varit vaken sedan halv tre med regelbundna sammandragningar ca var 15 minut - för mesiga för att göra direkt ont, men tillräckligt starka för att få mitt adrenalin att pumpa. Men sedan jag klivit upp och fått barnen till skola och förskola har de bara slutat!! Störande! Ska det vara kan det väl vara ordentligt?!
Just nu längtar jag på riktigt efter smärta, hur sjukt det än låter. Sådan där kraftig smärta som tvingar mig att vika mig dubbel över närmaste byrå. Jag är kanske inte ensam? Kanske kan vi använda frustrationen till något konstruktivt - som uppladdning inför förlossningen till exempel! Jäklar var taggade och redo vi kommer vara!
Är 6 dagar förbi BF idag, och inga tecken på att lillen vill komma Man får trösta sig med att den kommer så småningom även om det känns som om att det aldrig vill komma ut :-P
Känns som om att man försökt med det mesta för att få igång det hela, men händer ingenting
Är nästan så man vill gråta. Är idag 11 dagar förbi BF Man börjar undra om den lille nånsin vill komma ut :-P
Förstår precis hur du menar. Är själv 12 dagar över BF idag (41+4) och mer frustrerad än någonsin. Och det är ändå mitt andra barn (med första sattes jag också igång på 42+0). Känns ungefär som att min kropp inte klarar av att börja föda själv. Så jäkla trist!! (( Och frågor från alla vänner och bekanta gör inte saken lättare direkt: va, har ni inte fött än??!! Vill bara gömma mig och inte se/prata med någon förrän det här är över.....
Hur gick UL? Hoppas alla kontroller var ok. Hur är reglerna där ni bor vad gäller igångsättning? Här i Sthlm sätts man igång senast på 42+0. Vi åker in imorgon till sjukhuset så jag hoppas verkligen att imorgon (eller senast övermorgon) har vi vår lille kille i famnen! )
Grattis!! )
Vi åkte in igår för att få igångsättning men då visade det sig att jag redan var öppen 4 cm och hade lite värkar (som jag dock knappt kände av för de var så svaga). Så man spräckte bara hinnorna och sedan började värkarna bli starkare och starkare. Vi var klara inom 4 timmar och vår lille kille föddes också den 4/5 dock kl 23.01. ))) Kul att de är födda samma dag! )))
Vår pojke vägde 4110 gr och var 52 cm lång. Er då? )