Inlägg från: Paro |Visa alla inlägg
  • Paro

BF april 2016

Hej tjejer!

Hoppas jag får hoppa in här. Väntar mitt andra barn BF 10 april. Mår väldigt bra, än så länge inget illamående och jag kan äta som vanligt. Molvärk och foglossningskänningar är symtomen jag har, hela kroppen känns mjuk och oinstabilt...

• Paro

Vad intressant det här med omställning från ett till flera barn.

Kan ni flerbarnsmammor berätta lite mer?
    Vad upplevde ni som svårast?

• Paro
    Sommarmalva skrev 2015-09-16 11:46:41 följande:

Någon mer som känner som jag om sin kropp?! Tror inte mitt huvud fattat att jag är gravid än... Magen har vuxit och jeans sitter inte så skönt längre... Vill bara ha pösiga tröjor på mig och trycker in mig i jeans fast det är obekvämt. Jag vill helt enkelt inte se gravid ut! Har aldrig känt så här innan, har ju ändå tre barn. Hoppas att det blir bättre efter kub nästa vecka då jag förhoppningsvis får se ett hjärta slå. Tror det kan grunda sig lite i att jag tror att det faktiskt är min tur att få missfall nu när de andra tre graviditeterna gått bra. Känns väldigt nervöst över kub, tänk om jag fått MA?? Hoppas som sagt det känns bättre efteråt... Vill verkligen inte ha en lite tightare tröja där man ser magen! Finns det någon som känner/har känt likadant?

Hej!

Jag känner likadant och det blir först när jag ser ett hjärta slå som jag kommer våga tro att jag är gravid...så många i min omgivning har fått missfall. Har ultraljud den 29/9 då kommer jag vara i v 10 fram till dess kommer jag fortsätta klämma in mig i jeansen. Börjar bli riktigt obekvämt då jag gått upp 5kg. Hann ju lägga på mig lite semestervikt innan graviditeten...
  • Paro

Hej tjejer!

Härligt att höra om alla UL!!! Jag ska göra KUB och nästa tisdag är det UL delen och så ska jag lämna prover imorgon. Tror jag då kommer vara i v 9+1(beräknat enligt min app och ägglossning)hoppas att jag inte lämnar proverna för tidigt för jag såg att de ska lämnas i v 10...men enligt min BM är jag redan i v 11. Jag är rädd för nålar och blod,det värsta jag vet är att lämna prov...

• Paro
    Pauliina skrev 2015-09-21 21:21:46 följande:

Hur har ni de med cravings? Idag har de slagit slint totalt. Sjukt sugen på pulvermos, grönsaker och fruktcocktail. Så här sitter jag med en tallrik mos, en skål med gurka och tomat och frukten väntandes i kylen. Måste ha brist på något ;)

Åååå, vad det låter gott med fruktcocktail!!!! Nu blev jag sugen!!

För min del har det varit Fanta Lemon, brukar vanligtvis inte alls gilla Fanta, bröd och pasta...
  • Paro
    Sommarmalva skrev 2015-09-24 07:59:32 följande:

Igår övergick mina rosa blodningar till mens liknande blödningar.... Fortfarande så idag. Måste vänta ända till kl 15 på kub. Känns inte bra alls! Jag som verkligen vill ha min lilla april bebis känns nu hopplösare än någonsin.

Jag håller tummarna och hoppas att blödningarna inte betyder att något är fel. Lycka till idag.
  • Paro
    Sommarmalva skrev 2015-09-24 07:59:32 följande:

Igår övergick mina rosa blodningar till mens liknande blödningar.... Fortfarande så idag. Måste vänta ända till kl 15 på kub. Känns inte bra alls! Jag som verkligen vill ha min lilla april bebis känns nu hopplösare än någonsin.

Jag håller tummarna och hoppas att blödningarna inte betyder att något är fel. Lycka till idag.
  • Paro
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-24 22:24:24 följande:

Hej hej

Idag fick vi en chock...vi fick reda på att vi väntar nr 3 ....och 4!

De små är beräknade till den 4/4 ????

Å wow!!!! Grattis!!
  • Paro
    MeMon skrev 2015-09-27 18:19:57 följande:

Gokväll! Då är jag ÄNTLIGEN i vecka 13. Emellanåt har tiden stått stilla så kändes helt hopplöst att jag nångång skulle komma hit, men se det gjorde jag! Oron har dock stundtals varit stor... Kör sen i fredags med seaband och det hjälper faktiskt! Behöver inte äta 24/7 längre, skulle testat för längesen. Imorrn åker jag utomlands med jobbet och ska droppa nyheten för en till kollega på flyget. På onsdag väntar kub, börjar bli nervös för det. Jag har ingen aning om hur jag skulle ställa mig till ett dåligt resultat :-/ Är vi fler som har kub-test på g?

Låter roligt att berätta på flyget!

Vi ska göra KUB och gör ultraljudet på tisdag! Är också nervös. Vi har pratat lite om vad vi kommer att göra om vi får dåliga resultat. För oss är det viktigt att veta så mycket som möjligt så vi skulle gå vidare och göra de nödvändiga tester...
  • Paro

Hej tjejer!

Jag var på KUB förra veckan. Allt såg bra ut, det var mycket rörelser i magen :) Siffrorna vi fick var bra men inte lika bra som förra gången. BF räknades om från 11 till 16 april. Jag tycker veckorna nu och fram till dess att man börjar känna rörelser är jättejobbiga! Frågar mig själv varje dag om jag verkligen kan vara gravid och då blir jag glad åt det ständiga och hatade halsbrännan jag dras med, alla blodsockerfall och illamående ;)
    Vi fick tid för RUL i nov. Hur tänker ni kring att ta reda på könet? :)

Svar på tråden BF april 2016