Inlägg från: Paro |Visa alla inlägg
  • Paro

BF april 2016

Josefine85 skrev 2016-03-20 15:23:41 följande:

Nån mer än jag som dricker hallonbladsthe förresten? :)

Loke -07, Alvin -09
    Har tänkt dricka det den här gången :)
  • Paro
    pomperiposa skrev 2016-03-21 14:40:51 följande:

Hej, här har det varit fullt upp, lill-tjejen hade inte tålamod utan valde att komma till världen 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande, jag känner mig så lycklig <3

Grattis!
  • Paro
    Milleman skrev 2016-03-21 21:21:28 följande:

Är så arg så jag nästan börjar gråta. Även om det låter löjligt så här 5 år senare.
    Men jag har ju skrivit om min förra förlossning som tog skitlång tid och de gav mig 3 gånger så hög dos av värkstimulerande än vad de fick (och därför inte skrivit detta i journalen, bara sagt det muntligt och min man såg nr de höjde). Milton föddes sedan och var tillsynes livlös utan andning. De sprang iväg med honom till återupplivningsrum.
    Nu sitter vi och går igenom journalen inför KS-möte på torsdag och vi sökte på det värkstimulerande medel jag fick. I för hög dos kan det ge syrebrist till bebis och leda till att bebisen dör.
    Jag var fullt öppen i 10 tim med en 5,5-kilos bebis som fastnade och inte kom ut och ändå utsatte de oss för sådan fara. Varför blev det inte akut snitt för? Känner mig så ledsen. Såna här stunder får mig att ångra att jag vågade bli gravid igen :'(

Klart du är arg och du har så rätt till alla känslor det river upp, hur lång tid senare det må vara!!! Jag håller tummarna och hoppas du får snittet beviljat!!
  • Paro
    Milleman skrev 2016-03-23 17:15:59 följande:

Nu är vi nära vårt möte. Kommer nog knappt kunna sova inatt...

Får ni veta samma dag?
  • Paro
    Milleman skrev 2016-03-24 12:07:23 följande:

Nu har vi varit på mötet. Det gick bra :) bra läkare. Vi gjorde tillväxtultraljud och hon ligger nu på +18%. I v 32 var det +16% och i v 26 var det +-0%. Hon väger nu ca 3150 g och snittet är 2650 g.

Härligt att det blev beviljat!!! :D
  • Paro
    Nonym skrev 2016-03-26 11:59:37 följande:

Milleman, andra barnet, bf 24/4

Topcom, tredje barnet, bf 7/4

Malla1, femte barnet, bf 30/4

kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.

Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4

Nonym, första barnet, bf 9/4

Paro, andra barnet, bf 23/4
  • Paro
    Nonym skrev 2016-04-01 10:44:20 följande:

Nu är vår månad här iaf tjejer!!

Yeeeiii!!!!
  • Paro
    Milleman skrev 2016-04-03 09:12:08 följande:

Jag älskar att Babyärlden tipsar om att packa ner "Liten flaska champagne och lyx-godis för att fira babyns ankomst." :P jag undrar vad personalen skulle säga. Eller är det vanligare än jag tror att man tar med det? :)

Haha, har också undrat över det där :D
  • Paro
    Milleman skrev 2016-04-03 09:12:08 följande:

Jag älskar att Babyärlden tipsar om att packa ner "Liten flaska champagne och lyx-godis för att fira babyns ankomst." :P jag undrar vad personalen skulle säga. Eller är det vanligare än jag tror att man tar med det? :)

Haha, har också undrat över det där :D
  • Paro

Lycka till alla som har känningar och är på G!!! Så spännande!

Jag har 4 arbetsdagar kvar, känns så konstigt men det ska bli skönt att gå hem och bara vänta på bebis! :)

Svar på tråden BF april 2016