BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Jag har vul imorgon.. Så nervös. Någon mer som har haft eller ska ha i dagarna? Känner mig dock relativt lugn nu när jag mår såhär illa (vid mitt MA försvann symptomen). Mår illa ständigt, dag som natt.. Blir lite lättare när jag kräks sen sätter det igång igen. Kan inte äta något heller, känner avsmak för precis allt, och äter jag lite slutar det ändå ofta med att jag kräks upp allt till slut. Vågen visar -2 kg på bara en vecka. Fler som mår såhär kasst?? Försöker dock att inte gå runt och klaga, längtat har man ju :) lite svårt att må såhär med en vild ettåring hemma bara.. Gäller att stå ut!
Hej Allihopa! Får man hoppa in här? Fick ett svagt svagt plus i förrgår på bim-2. Idag på bim va det starkare och inga tvivel. Har BF 27 april. Tredje barnet, har en 6 åring och en 3 åring.
Vad roligt !! Grattis!!
Jag gick på mama mia Karlavägen när jag väntade dottern och jag var verkligen hur nöjd som helst , otroligt fina barnmorskor som alltid hjälper till om man tex är oroad över något med graviditet m.m. Om allt går som det ska fram tills jag är i vecka 10 ca så kommer jag gå dit även denna gång :)
Jag vill vara med och leka här!
Plussade den 30e juli. Har ingen aning om beräknat datum, men någon gång i början på april i alla fall. Ska på vaginalt ultraljud den 31a augusti för att kolla vilken vecka jag är i! Såååå spännande!
Har en 1.5 åring sedan innan, så det är full rulle :P
Hej allihopa!
Jag hoppar in här med er! Jag plussade i början av månaden, ett par dagar efter att ett av mina syskon valde att avsluta sitt liv. Jag har ett missfall i bagaget i v. 5+3, och efter missfallet blev jag gravid direkt och fick således ingen mens mellan MF och grav. Så jag är för stunden i en ganska tumultartad tillvaro, men hoppas att jag kan finna stöd under graviditeten här.
Åh härligt för er som får tidiga ul, vul.
Här får man tidigt samtal, men lyssna på hjärtat först v12 sen ul absolut tidigast v18.. Om man inte åker 6mil och betalar 800-1000kr..
Längtar !
Jag ska träffa barnmorskan imorgon för första gången. Är i vecka 6, vet dock inte vad jag ska förvänta mig av besöket. Någon som varit på inskrivning som vet? Känner fortfarande av molande smärtor och spända bröst, men inget illamående.
Hej!
Äntligen gravid, efter 2,5års försök lyckades vi en månad innan IVF inskrivningen.
Är i vecka 8 (7+4) och har BF 1/4 enligt otal gravidappar
Ska på första MVC besöket 2/9, längtar ihjäl mig.
Mått illa, är yr och sjukligt trött, men allt är värt det sålänge det lilla underverk som nu bor inom mig mår bra.
Ska bli kul att följas åt på denna magiska resa
Tyvärr så kan mitt namn strykas från listan då jag idag fick tidigt missfall
Sist gång vi fick missfall tog det oss 6 månader att bli gravida igen så just nu känner jag mig ganska tröstlös.
Men jag önskar er alla ett stort lycka till med era graviditeter och era små charmtroll som kommer i april - ni har fantastiska månader framför er