Inlägg från: I am Annahoj |Visa alla inlägg
  • I am Annahoj

BF april 2016

Jag plussade igåååårrrr!!!! Vill ju skrika ut det för hela världen och skicka nyhetsutskick, men det är ju kanske lite väl tidigt så jag tar och skriker ut det här för er istället! Hjärta
    Jag är 35, det gick på tredje försöket, trots att jag trodde vi hade missat ÄL med 3-4 dagar. Men jag hade tydligen helt fel då det igår på 4 dagar efter BIM fick ett "GRAVID 1-2"
    Jag hade inga som helt föraningar, trodde som sagt var att vi helt missat denna månad, blev mensen kom ju liksom bara aldrig. Jag är aldrig sen, kanske 1 dag för tidig varje månad, men nu kom det en liten konstig rosa flytning och jag började ana att det kanske var något som faktiskt skedde inuti ändå..
    Jag är i vecka 4+2 (vecka 5 ?) och har BF den 22 april.
    Ska till BVC om en månad. Är det någon som har varit på Mama Mia/ Karlavägen? Tips eller synpunkter?

• I am Annahoj
    gabriellap skrev 2015-08-17 17:00:07 följande:

Vad roligt !! Grattis!!

Jag gick på mama mia Karlavägen när jag väntade dottern och jag var verkligen hur nöjd som helst , otroligt fina barnmorskor som alltid hjälper till om man tex är oroad över något med graviditet m.m. Om allt går som det ska fram tills jag är i vecka 10 ca så kommer jag gå dit även denna gång :)

Tack!!!!! Och grattis själv :)
    Jag har inte kunnat hålla mig utan har berättat för kollegan, brodern, kompisen i Kanada och bästisen. Vi ses kanske på Karlavägen framöver, tack för feedback det känns tryggt.
  • I am Annahoj
    Idilia skrev 2015-08-19 11:18:47 följande:

Jag ringde till BM idag och pratade lite. Har väldigt ont i ljumskarna som strålar ut i benen. Inget symptom jag kände igen. Även om jag googlade mig till att värk i ljumskarna är helt normalt. Hon ville inte tro att det var foglossning utan bara livmodern som växer. Men hon sa också att om det blir värre framöver får vi kanske prata sjukskrivning. Står och går mycket i jobbet och jag märker att det blir sämre då.

Hur har ni andra det med kläder? Jag är så svullen så mycket börjar redan vara smått. Samtidigt som allt i garderoben inte passar sig för att dölja en börjande mage. Det är så svårt den här perioden tycker jag. För stor för mina vanliga kläder och för liten för mammakläder. Sist pluggade jag mycket hemma så då kunde jag ju gå klädd hur som egentligen.

Jobbigt med foglossning, jag hoppas att det går bra!
    Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 5, väldigt smal av naturen och alla mina byxor och kjolar är nu obekväma och jag flyttar liksom linningen mellan ovan och under min mer svullna mage. Fast jag är fortfarande bara i glädgerusstadiet, så jag tycker det är lite mysigt Hjärta
  • I am Annahoj

Hur mår ni alla som har plussat då?
    Jag är i vecka 6 (5+2 idag), är lite tröttare, magen är lite svullen (speciellt om kvällen och jag kan inte sluta smeka lilla bulan Glad). Magen spänner lite och jag har lite molverk. Brösten/ bröstvårtorna är liiite ömma, men inte större.. det är allt! ? huvudverk sedan snart 2 veckor tillbaka.
    Men inget illamående, inte yr, inte extra hungrig. Jag kollar oroligt på pappret efter jag har torkat för att kolla om det liksom bara är en dröm, men allt väl hittills.. Hur går det för er??
    Hjärta

Svar på tråden BF april 2016