• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • mammatillEllie
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-19 21:10:44 följande:

I skåne erbjuds det både ul och tul

Var i Skåne bor du? I Kristianstad erbjuds bara rul i v 19 om man inte ska göra ett kubtest, då får man ju ett i v 13 också.
  • Issi
    Minus75 skrev 2015-08-19 22:49:16 följande:
    Jag äter också Trombyl denna gång. Förra gången var jag ju med i Lennart Bs studie, så då vet jag inte om jag fick Trombyl eller placebo, men jag gick hela vägen efter att ha fått 6 missfall innan. Så jag tror på trombyl. Iaf för min kropp! ????
    Ni verkar vara flera som fått den här hjälpen! Jag blev faktiskt remitterad till Lennart B efter mitt tredje missfall av en gynekolog men just i det skedet som han hörde av sig så kände jag att jag inte orkade prata om varken missfall eller graviditet och vad honom återkomma (vi försökte inte ens i juni, jag var helt slut efter alla processer med missfallen). sedan misstänker jag att han har försökt ringa mig under sommaren men jag har missat och det har försvunnit bland alla miljoner andra som ringt på annonser jag har haft uppe på blocket (helt sjukt många som hörde av sig om ett klaffbord, ett klaffbord!?!, och så fattade jag ine hur jag skulle få bort annonsen :S. Iaf, i förra veckan fick jag hem ett brev från honom där det stod att jag skulle höra av mig till honom om jag fortfarande var intresserad men nu är jag ju redan i v 8 så jag antar att det är försent att börja då? Hur länge ska ni äta/åt ni trombyl? alltså fram till vilken vecka?
  • Solstrålen1988
    mammatillEllie skrev 2015-08-20 06:14:35 följande:

Var i Skåne bor du? I Kristianstad erbjuds bara rul i v 19 om man inte ska göra ett kubtest, då får man ju ett i v 13 också.

Jag bori Eslöv kommun. Låter konstigt att vissa endast från tul. Har en nära vän i Kristianstad kommun som fick tul utan speciella anledning
  • squib

Jag bor också i Östergötland och får ul i v 13. Där jag får välja om jag vill genomföra kub. Ska ni göra kub?

Sedan är det rul runt v 18-20. Jag bodde i förra graviditeten i Växjö ovh erbjöds då endast rul. Så detta känns som sagt väldigt bra.

Lider av en sån trötthet just nu och brösten är så ömtåliga. Och för att inte tala om den redan begynnande lilla bebismagen! Hur ska man kunna dölja detta? Blir det bättre? Förra grav var det inga problem att dölja något för andra till v 20.

• Minus75
    Issi skrev 2015-08-20 08:46:45 följande:

Ni verkar vara flera som fått den här hjälpen! Jag blev faktiskt remitterad till Lennart B efter mitt tredje missfall av en gynekolog men just i det skedet som han hörde av sig så kände jag att jag inte orkade prata om varken missfall eller graviditet och vad honom återkomma (vi försökte inte ens i juni, jag var helt slut efter alla processer med missfallen). sedan misstänker jag att han har försökt ringa mig under sommaren men jag har missat och det har försvunnit bland alla miljoner andra som ringt på annonser jag har haft uppe på blocket (helt sjukt många som hörde av sig om ett klaffbord, ett klaffbord!?!, och så fattade jag ine hur jag skulle få bort annonsen :S. Iaf, i förra veckan fick jag hem ett brev från honom där det stod att jag skulle höra av mig till honom om jag fortfarande var intresserad men nu är jag ju redan i v 8 så jag antar att det är försent att börja då? Hur länge ska ni äta/åt ni trombyl? alltså fram till vilken vecka?

Jag vet faktiskt inte hur länge jag åt/ska äta.

Men det skadar ju inte att höra av sig till honom ändå, han har ju både stor kunskap om och empati för missfall och oron som kommer när man blir gravid igen. Det är ju verkligen inte alla som är lyhörda för det!

Jag håller tummarna för dig och oss andra att det går vägen! <3
  • Idilia

Usch, just nu känner jag mig som världens sämsta mamma. Jag är jättetrött, har ont i rygg och höfter och mår illa. Inte direkt upplagd för att leka med en energisk tvååring. Blir alldeles för mycket tv-tittande just nu. Och det är ganska många veckor kvar tills illamåendet går över.

• Pauliina

Inte för att vara den som är den, men hur kul är de med en kula lik en i vecka 30 när man bara snart är i v 8?? Illamåendet ska vi inte prata om ..

• ellami
    Idilia skrev 2015-08-20 16:31:49 följande:

Usch, just nu känner jag mig som världens sämsta mamma. Jag är jättetrött, har ont i rygg och höfter och mår illa. Inte direkt upplagd för att leka med en energisk tvååring. Blir alldeles för mycket tv-tittande just nu. Och det är ganska många veckor kvar tills illamåendet går över.

Känner precis likadant :( min ettåring är dessutom oerhört aktiv och full av energi, känner mig så elak som bara orkar sitta i soffan i princip. Varje förmiddag går vi iallafall ut en stund men eftermiddagarna orkar jag bara inte, men när pappa kommer går de ut igen. Men det är flera timmar om dagen som vi spenderar hemma o gör ingenting typ... tv är ju räddningen här med tyvärr :/ går ditt barn i förskola?
  • squib
    Pauliina skrev 2015-08-20 16:43:26 följande:

Inte för att vara den som är den, men hur kul är de med en kula lik en i vecka 30 när man bara snart är i v 8?? Illamåendet ska vi inte prata om ..

Jaaaaa! :( Hur ska man lyckas dölja det fram till man tycker det är ok att berätta. Känns löjligt att gå och se tokgravid ut och påstå att man inte alls är det, Vad har du för bf, Pauliina? Första barnet?
  • Idilia

Ja, min lilla går på förskola. Så jag vet ju att hon får vara ute och leka där. Och hon är hemma en dag i veckan med sin pappa som är jättebra på att vara ute och leka. Men många dagar hämtar jag henne tidigt på eftermiddagen och så blir det inte mycket gjort.

ellami skrev 2015-08-20 17:10:28 följande:

Känner precis likadant :( min ettåring är dessutom oerhört aktiv och full av energi, känner mig så elak som bara orkar sitta i soffan i princip. Varje förmiddag går vi iallafall ut en stund men eftermiddagarna orkar jag bara inte, men när pappa kommer går de ut igen. Men det är flera timmar om dagen som vi spenderar hemma o gör ingenting typ... tv är ju räddningen här med tyvärr :/ går ditt barn i förskola?

Pauliina: jag som tyckte min mage var stor, det måste vara svårt att dölja. Har inga tips tyvärr.
Svar på tråden BF april 2016