• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • ellami

Jag har vul imorgon.. Så nervös. Någon mer som har haft eller ska ha i dagarna? Känner mig dock relativt lugn nu när jag mår såhär illa (vid mitt MA försvann symptomen). Mår illa ständigt, dag som natt.. Blir lite lättare när jag kräks sen sätter det igång igen. Kan inte äta något heller, känner avsmak för precis allt, och äter jag lite slutar det ändå ofta med att jag kräks upp allt till slut. Vågen visar -2 kg på bara en vecka. Fler som mår såhär kasst?? Försöker dock att inte gå runt och klaga, längtat har man ju :) lite svårt att må såhär med en vild ettåring hemma bara.. Gäller att stå ut!

• Pauliina

Idag ringde min BM och inskrivning är om två veckor, v 8+5. Hittills har jag inte känt något speciellt, vilket gjort mig orolig. Första symptomen va ju att jag fått tillbaka gallstenen igen, så troligtvis kommer jag få leva med gallstensanfall till april..

Annars då. Jodå, dricker blåbärssoppa och äter hallonkräm i små mängder flera gånger om dagen. Mår sååååå illa. Inte så att jag behövt spy, men de sitter i magen liksom.. Hemskt.. Hoppas jag får lergigan utskrivet eller något mot detta..

• hondendärtjejen
    Pauliina skrev 2015-08-17 18:58:47 följande:

Idag ringde min BM och inskrivning är om två veckor, v 8+5. Hittills har jag inte känt något speciellt, vilket gjort mig orolig. Första symptomen va ju att jag fått tillbaka gallstenen igen, så troligtvis kommer jag få leva med gallstensanfall till april..

Annars då. Jodå, dricker blåbärssoppa och äter hallonkräm i små mängder flera gånger om dagen. Mår sååååå illa. Inte så att jag behövt spy, men de sitter i magen liksom.. Hemskt.. Hoppas jag får lergigan utskrivet eller något mot detta..

Ååh vad sugen jag blev på kall kräm och mjölk!
  • Lia_78

Feber mest hela tiden och jag blir så matt av det. Men imorgon ska jag på inskrivningsamtal. Får se vad hon säger. Spännande och lite orolig.

• Flerattälska

Hej, Plussade igår och har beräknad bf 25/4.

Har en son som hinner fylla fyra innan ev syskon kommer. Har försökt sedan förra våren ochhar tyvärr haft några missfall sedan dess men äter nu trombyl i hopp om få slutföra denna graviditet.

Beklagar att så många haft en så kämpig väg att gå för att få ett barn. Håller tummarna för att alla fina plus håller hela vägen fram till april <3

• Pauliina
    hondendärtjejen skrev 2015-08-17 19:22:10 följande:
    Ååh vad sugen jag blev på kall kräm och mjölk!
    De va smaskens de också ;)
  • snowybaby

Hänger på här jag också. Plussade 9/8. Fick gravid 1-2. Idag 8 dagar senare fick jag gravid 3+. Vet inte vad de beror på mer än att jag ökar kraftigt. Nu 15 april i alla fall. Första barnet, 8:e försöket.

• Flerattälska
    snowybaby skrev 2015-08-17 23:07:09 följande:

Hänger på här jag också. Plussade 9/8. Fick gravid 1-2. Idag 8 dagar senare fick jag gravid 3+. Vet inte vad de beror på mer än att jag ökar kraftigt. Nu 15 april i alla fall. Första barnet, 8:e försöket.

Grattis:)
  • Issi
    Flerattälska skrev 2015-08-17 21:51:46 följande:

Hej, Plussade igår och har beräknad bf 25/4.

Har en son som hinner fylla fyra innan ev syskon kommer. Har försökt sedan förra våren ochhar tyvärr haft några missfall sedan dess men äter nu trombyl i hopp om få slutföra denna graviditet.

Beklagar att så många haft en så kämpig väg att gå för att få ett barn. Håller tummarna för att alla fina plus håller hela vägen fram till april <3

Jag är i samma sits som du, äter dock inte Trombyl, hur kom det sig att du fick det utskrivet? Och hur länge ska du äta det? Är bara nyfiken då jag själv går och lurar på vad mina missfall har berott på...
Svar på tråden BF april 2016