Inlägg från: Regnbågsfärg |Visa alla inlägg
  • Regnbågsfärg

BF april 2016

Hej! Ansluter mig här!
    Är i v 4 (3+4), alltså helt nyplussad.
    Har en dotter på 1 född juli ifjor och bf blir slutet av april :)

• Regnbågsfärg

Åh härligt för er som får tidiga ul, vul.
    Här får man tidigt samtal, men lyssna på hjärtat först v12 sen ul absolut tidigast v18.. Om man inte åker 6mil och betalar 800-1000kr..

Längtar !

• Regnbågsfärg
    H1ssa skrev 2015-08-18 12:48:36 följande:

Hej allihopa!

Jag hoppar in här med er! Jag plussade i början av månaden, ett par dagar efter att ett av mina syskon valde att avsluta sitt liv. Jag har ett missfall i bagaget i v. 5+3, och efter missfallet blev jag gravid direkt och fick således ingen mens mellan MF och grav. Så jag är för stunden i en ganska tumultartad tillvaro, men hoppas att jag kan finna stöd under graviditeten här.

Ibland går ett liv när ett annat kommer.

Det är ingen tröst kanske. Men solen kommer.
  • Regnbågsfärg
    linuslotta skrev 2015-08-19 11:49:21 följande:

Går in i v.9 i dag så ringde o skulle boka tid för första mötet. Det va knökfullt så fick ingen tid förens 15 september och då är jag i v.13 fick även en tid till UL den 18/9.
    Så tror ni ska vara glada ni som får en tid väldigt snabbt. Här där jag bor va det omöjligt.

Men du fick ul tid i v 14!! Här får man det tidigast v18, det tidiga samtalet ger typ ingenting. V13 kan du ju få höra hjärtljuden. Jag hade varit nöjd...
  • Regnbågsfärg
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-19 21:10:44 följande:
    I skåne erbjuds det både ul och tul
    Helsingborg erbjuder bara ul.

Tul är bara om det är något speciellt.
  • Regnbågsfärg
    Curlyy skrev 2015-08-22 18:47:16 följande:

Hej,

Får jag vara med här? :)

Jag plussade igår. Oplanerat. Vi var/är i chock. Har en dotter på 1 år och 4 mån (snart) så hon skulle va nästan 2 år när bebis kommer. Känns läskigt!? Jag är lite rädd att jag inte ska mäkta med. Någon som känner igen sig? :p

Välkommen ! Vi har en snart 13 månaders och nu är jag gravid men väldigt planerat. Men just nu är jag väldigt trött och funderar som du hur en ska mäkta me ..
  • Regnbågsfärg
    Issi skrev 2015-10-20 08:55:17 följande:
    Klart du ska längta till RUL =) Man får ju ändå utgå från att allt är bra, måste vara väldigt ovanligt att man upptäcker något helt oväntat på Rul. Har du gjort ngt UL tidigare i grav?

En annan grej, har ni börjat handla in grejer till barnet? jag har ju en dotter sedan innan och har mkt hemma, kläder osv. Har dock slägnt hennes skötbord och den gamla brio vagnen är uttjänt så den ryker också. Men förutom att ordna skötplats, en ny (el beg) vagn och någon slags skötplats så tänkte jag lgiga lågt (och säng förstås men det har vi). Tänkte bara ha ltie kläder i min byrå, inte göra ett "rum" till hen ännu, vill gärna hålla nere på prylarna (inkl kläderna, hade alldeles för mkt kläder när dottern var nyfödd så himla onödigt) så mkt som möjligt nu när vi har en 3 åring hemma som drar fram ALLT HELA TIDEN. Känner en stor befrielse inför denna tanke, hur tänker ni?

När det gäller vagn funderar jag på Kronan City eller Bugaboo Buffalo. Vill ha en med fyra hjul som funkar på grusvägar men som är smidig på buss och i stan, därav är svängbara framhjul ett måste. Har span på blocket men ska åka till ngn affär och testa båda också... Någon som köpt redan? eller har bestämt sig?
    Vi älskar vår kronan city!!

Vi ska göra som du. Har de grejerna som dottern hade (dock bara året gammal) och så väntar vi till bebbot kommit :)
  • Regnbågsfärg
    mintuu skrev 2015-11-19 12:01:52 följande:

Är i v 18 och har fruktansvärt ont i magen har haft de i ca 4 dagar samt i ryggen, ska man vänta eller åka in o kolla så allt är okej?

Låter inte bra. Ring in till gyn!
  • Regnbågsfärg
    Nonym skrev 2015-12-17 08:24:39 följande:
    Brukar få antibiotika tror jag..

Precis pratat med min bm och tydligen MÅSTE jag dit med urinprov för att få medicin, trots att jag haft sånt här typ trettio gånger de senaste fem åren.. DRYGT
    Ja de skickar det på odling så du får rätt medicin. Onödigt att få en bredsprektad om man kan se vad det verkligen är som behövs
  • Regnbågsfärg
    Ptrisan skrev 2016-03-14 10:22:00 följande:

Bf 29 april här ?

Andra barnet. Har en dotter på 15 månader. Bor i Malmö, fler malmöbor i tråden?

Andra barnet bf 22/4. Bor dock i Helsingborg... Har en dotter på 19 månader.
Svar på tråden BF april 2016