• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    miillaw skrev 2015-08-03 11:45:57 följande:
    Härligt. :) jag tänkte ringa om ett par veckor, ska ta blodprov och se ifall jag har någon blodsjukdom. Min syster fick någon illa blodsjukdom i samband med hennes missfall i v.32 förra året. Och finns risk att jag och min bror har också då det kan vara genetiskt. Så efter det svaret tänkte jag boka bm, är ungefär i v.8 efter det. Tror det kan bli lagom. Så kan jag tala om för bm om det vore så illa med blodsjukdommen...
    Hade jag varit du så hade jag ringt och bokat redan nu!
    Jag hade två dagar jag kunde komma (när jag var ledig och är i vecka 9), och de hade bara en ledig tid som jag förstod det. Inget fel i att ha en tid bokad!
    Var tänker du gå? :)
  • miillaw
    Nils-Eric skrev 2015-08-03 12:08:47 följande:
    Hade jag varit du så hade jag ringt och bokat redan nu!
    Jag hade två dagar jag kunde komma (när jag var ledig och är i vecka 9), och de hade bara en ledig tid som jag förstod det. Inget fel i att ha en tid bokad!
    Var tänker du gå? :)
    Ah, okej. Jag kommer nog att gå hos den kommunala barnmorskeutbildningen här i märsta.
  • Nils-Eric
    miillaw skrev 2015-08-03 16:29:42 följande:
    Ah, okej. Jag kommer nog att gå hos den kommunala barnmorskeutbildningen här i märsta.

Jag tänkte först gå hos vanlig MVC. Men sen läste jag så mycket gott om "Mama Mia", det är privat men det kostar inget extra för det. De har avtal med landstinget.

Hoppas att jag kommer trivas där men jag tror det. Verkar vara populärt här om inget annat!

• miillaw
    Nils-Eric skrev 2015-08-03 16:58:43 följande:

Jag tänkte först gå hos vanlig MVC. Men sen läste jag så mycket gott om "Mama Mia", det är privat men det kostar inget extra för det. De har avtal med landstinget.

Hoppas att jag kommer trivas där men jag tror det. Verkar vara populärt här om inget annat!

Ah okej. Jo, dock är det en bit för mig att åka. Haha. Så blir lättare att gå här på den "vanliga" :)
  • cassandrah

Hej! Grattis till er andra som också väntar första barnet. Jag har bott i sthlm sedan juni-15. Ursprungligen från småland. Är 27 år och bor i Nacka. Plussade i dag! BF är 160410. Känner mig väldigt glad och förväntansfull över detta och hoppas allt ska gå bra. Känner mest av molvärk och ömma bröst än så länge.

• Nils-Eric
    cassandrah skrev 2015-08-03 22:06:59 följande:

Hej! Grattis till er andra som också väntar första barnet. Jag har bott i sthlm sedan juni-15. Ursprungligen från småland. Är 27 år och bor i Nacka. Plussade i dag! BF är 160410. Känner mig väldigt glad och förväntansfull över detta och hoppas allt ska gå bra. Känner mest av molvärk och ömma bröst än så länge.

Grattis!!! och välkommen hit
  • miillaw
    cassandrah skrev 2015-08-03 22:06:59 följande:

Grattis och välkommen! :) hihi, nacka är nästan mina hemtrakter, flyttade jag från djurö sep-10 till märsta. :)
  • topaz.

Hej alla! 

Hoppar gärna in här också. Plussade förra veckan! Jag är också 27 år och bor i Nacka OCH har BF den 10 April 2016 haha :)

Svårt det där med barnmorska. Först ringde jag Södermalms Barnmorskor för att det ligger nära mig men herregud, satt i telefonkö i 40 min innan jag gav upp. Det kändes inte bra att det var så otillgängligt. Så jag ringde MammaMia Söder istället. Det tog kanske två signaler :). Fick också en inskrivningstid i vecka 10. Det känns lite sent men det kanske är så det brukar vara?

• Nils-Eric
    topaz. skrev 2015-08-04 10:33:14 följande:

Hej alla! 

Hoppar gärna in här också. Plussade förra veckan! Jag är också 27 år och bor i Nacka OCH har BF den 10 April 2016 haha :)

Svårt det där med barnmorska. Först ringde jag Södermalms Barnmorskor för att det ligger nära mig men herregud, satt i telefonkö i 40 min innan jag gav upp. Det kändes inte bra att det var så otillgängligt. Så jag ringde MammaMia Söder istället. Det tog kanske två signaler :). Fick också en inskrivningstid i vecka 10. Det känns lite sent men det kanske är så det brukar vara?

Hej!

Grattis och välkommen!
    Jag vet inte med inskrivningstiden. Tycker det känns bra! Hade dock velat boka övriga tider direkt så man visste när man skulle göra vad.
    Sen skulle jag vilja ha ett tidigt ultraljud. Levde i tron om att man faktiskt gjorde det i vecka 12 (vet inte var jag fått det ifrån).
    Känns sjukt länge att vänta till vecka 18! Men jag har absolut inga medicinska skäl. är bara otålig och vill se lilla knytet i magen :)
  • topaz.
    Nils-Eric skrev 2015-08-04 11:29:45 följande:
    Hej!

Grattis och välkommen!
    Jag vet inte med inskrivningstiden. Tycker det känns bra! Hade dock velat boka övriga tider direkt så man visste när man skulle göra vad.
    Sen skulle jag vilja ha ett tidigt ultraljud. Levde i tron om att man faktiskt gjorde det i vecka 12 (vet inte var jag fått det ifrån).
    Känns sjukt länge att vänta till vecka 18! Men jag har absolut inga medicinska skäl. är bara otålig och vill se lilla knytet i magen :)
    Eller hur! Jag är också otålig! Så jag måste nog boka ett tidigt ultraljud också. Det skulle vara skönt att höra någon säga att det ser bra ut och att man får se att det finns en liten plutt därinne!!
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)