• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Roxie

Hoppar in jag också :) BF 6/2 så går in i v.15 imorgon. Jag är 28 år och bor lite söder om Stocksholm, mot Nynäshållet :) 

• Mlady

Hej, jag hoppar gärna in här! Jag är 24 år och sambon 30.
    Är gravid i vecka 5 (4+4) och plussade för en vecka sen (vädligt tidigt men med 3 starka pluss på stickan).

Enligt uträkning har vi BF 12:e April.
    Vi ska på hälosamtal på BB södra 21 Augusti så det ser vi mycket fram emot.
    Är det någon som har erfarenhet av BB södra? Hur fungerar det med ultraljud och får man göra det på inskrivning eller hur fungerar det? Många frågor, hehe :P

• Joni
    Nils-Eric skrev 2015-08-06 12:07:01 följande:
    Jag började äta folsyra när jag plussat. Men det var först förra veckan. Känns egentligen för sent? Det står ju överallt att man ska äta det när man försöker vi barn. Hur har ni gjort?

Jag äter inget mer, har också funderat på om man borde!
    Man ska ju äta det under tiden man försöker men vi försökte ju inte riktigt utan vi hade mer inställningen att blir det så blir det. Därav ändrade jag varken kost eller åt vitaminer för att förbättra chanserna att bli gravid eller annat man äter tabletter för. Det är vad det är bara, går ju inte att ändra på :)
  • Joni
    Mlady skrev 2015-08-06 12:18:35 följande:

Är gravid i vecka 5 (4+4) och plussade för en vecka sen (vädligt tidigt men med 3 starka pluss på stickan).

Är det någon som har erfarenhet av BB södra? Hur fungerar det med ultraljud och får man göra det på inskrivning eller hur fungerar det? Många frågor, hehe :P

Grattis! :)

Gällande tidigt ultraljud så har vi i denna tråd väldigt olika erfarenheter, vissa har fått utan problem medan andra inte ansetts ha medicinska skäl. Ingen erfarenhet av BB södra :)
  • Nils-Eric
    Roxie skrev 2015-08-06 12:14:02 följande:

Hoppar in jag också :) BF 6/2 så går in i v.15 imorgon. Jag är 28 år och bor lite söder om Stocksholm, mot Nynäshållet :) 

Hej och välkommen hit!
  • Nils-Eric
    Mlady skrev 2015-08-06 12:18:35 följande:

Hej!

Grattis och välkommen hit!

Tidigt ultraljud har jag förstått att man inte får automatiskt. Sen verkar det vara lättare eller svårare att få (vissa har fått det genom att fråga, till mig sa Mama Mia att det krävs medicinska skäl).

På inskrivningen pratar man och tar prover. Men jag ska på min inskrivning först i början på september så det är säkert andra som kan svara bättre
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-08-06 12:28:13 följande:

Man ska ju äta det under tiden man försöker men vi försökte ju inte riktigt utan vi hade mer inställningen att blir det så blir det. Därav ändrade jag varken kost eller åt vitaminer för att förbättra chanserna att bli gravid eller annat man äter tabletter för. Det är vad det är bara, går ju inte att ändra på :)

Tycker bara det står så mycket om vad folsyra är till för att utveckla. Och är rädd att det blir dåligt om man inte tagit det sen innan! Jag började vecka 4+3.

Men det finns ju ingenting att göra nu!

Vi försökte men jag var inte inne här eller läste på. Trodde inte själva att göra barn krävde så mycket mer än sex. Haha!
  • topaz.
    Nils-Eric skrev 2015-08-06 13:05:54 följande:
    Tycker bara det står så mycket om vad folsyra är till för att utveckla. Och är rädd att det blir dåligt om man inte tagit det sen innan! Jag började vecka 4+3.

Men det finns ju ingenting att göra nu!

Vi försökte men jag var inte inne här eller läste på. Trodde inte själva att göra barn krävde så mycket mer än sex. Haha!
    Åt folsyra några månader innan men jag tror inte att det är katastrof att inte ha ätit detta. Det finns ju också naturligt i vissa grönsaker, bönor m.m så lite har du säkert fått i dig ändå! 
  • topaz.
    Joni skrev 2015-08-06 11:41:23 följande:
    Jag har ätit folsyra sen jag fick reda på att jag var gravid och nu äter jag även järntabletter då blodprovet vid inskrivningen visade viss brist på det. Har funderat på om man borde äta något mer men inte kommit längre än till tankar. Är ibland lite dålig på att få i mig fisk så omega-3 vore väl lämpligt :)
    Skönt att höra! Då kanske de där tabletterna är onödiga.. vill inte ta för mycket som jag inte behöver heller så jag gör nog som du. Får vänta tills inskrivningen för att ändra något då. Säger barnmorskan att jag borde öka på något, så får jag väl göra det då :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)