Nils-Eric skrev 2015-08-05 17:05:46 följande:
Här kommer ännu fler frågor från mig (hungrar ni också efter kunskap och kontroll - eller är det bara jag?)
Ni är ju ett par som går på Mama Mia söder.
Hur tycker ni att ert bemötande har varit?
Jag upplevde hon jag pratade med när jag bokade inskrivningen lite otålig (jag fick liksom ingen möjlighet att ställa frågor eller något), hon var inte otrevlig på något sätt men lite kort. Hur har det varit för er? Man vill ju veta mycket nu med sitt första barn, och jag hade gärna pratat lite mer i "lugn och ro". Nu upplevde jag samtalet lite stressat.
Idag mailade jag och frågade om man kunde maila direkt till sin barnmorska med frågor. Jag skrev att jag hade jag frågor om illamående, om jag fick ta postafen och så frågade jag om möjlighet att boka in KUB redan nu (då jag fortfarande i vecka 12-13 vill slippa ta ledigt från jobb - så att jag kan planera bättre eftersom vi på mitt jobb lägger arbetstid nu för vecka 540 och framåt).
Vi har egentligen inte bestämt oss om KUB eller NIPT men jag lutar åt KUB då vi inte är i någon riskzon och för att det är enklare (fortfarande osäker dock på vad som är rätt och fel).
Fick svar snabbt från receptionisten att min barnmorska Victoria var ledig men att mailet var vidarebefordrat till en annan BM vid namn Annica.
Annica svarade också snabbt och skrev: "Postafen går alldeles utmärkt att ta mot illamående. Det känns långt fram att försöka boka in KUB men jag gör ett försök och hoppas det blir rätt. (Och sen skrev hon datum och tid)."
Inget otrevligt eller något konstigt alls egentligen.
Men jag känner mig ändå som en idiot som vill planera och fråga saker... kommer typ inte våga maila igen om det skulle vara något. Känner mig bara till besvär.
Jag är livrädd för att inte trivas med min barnmorska eller med mottagningen. Jag är en sån som inte klagar om maten är dålig, eller om frisören har misslyckats. Jag ler och säger tack. Jag kommer ha stora problem om jag skulle behöva byta BM.
Är det jag som begär för mycket? Hur har det varit för er?
Rörligt inlägg kanske, ber om ursäkt för det isåfall!
Kram på er :)
Jag har inte haft mer kontakt än att jag ringde och bokade inskrivning och då var jag mest glad för att de svarade direkt! Hon var trevlig men jag håller med om att det kanske var lite kort. Hade gärna haft någon som säger okej. Här är vi nu och det här kommer att hända, något sånt. Men vad skönt att maila frågor! Det har jag inte ens tänkt på. Har mest googlat hittills men jag har mått ganska bra ändå.
Känner igen det där med att säga tack. Men om det skulle känns fel med barnmorskan så tänker jag: då byter vi. Om jag inte fixar att säga till själv så får min sambo fixa det åt mig!