Inlägg från: cassandrah |Visa alla inlägg
  • cassandrah

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej! Grattis till er andra som också väntar första barnet. Jag har bott i sthlm sedan juni-15. Ursprungligen från småland. Är 27 år och bor i Nacka. Plussade i dag! BF är 160410. Känner mig väldigt glad och förväntansfull över detta och hoppas allt ska gå bra. Känner mest av molvärk och ömma bröst än så länge.

• cassandrah
    Nils-Eric skrev 2015-08-04 11:29:45 följande:
    Hej!

Grattis och välkommen!
    Jag vet inte med inskrivningstiden. Tycker det känns bra! Hade dock velat boka övriga tider direkt så man visste när man skulle göra vad.
    Sen skulle jag vilja ha ett tidigt ultraljud. Levde i tron om att man faktiskt gjorde det i vecka 12 (vet inte var jag fått det ifrån).
    Känns sjukt länge att vänta till vecka 18! Men jag har absolut inga medicinska skäl. är bara otålig och vill se lilla knytet i magen :)
    Hej vad roligt att vi har både samma bf, samma ålder och bor på samma ställe :P Vart i Nacka bor du? Jag tror jag ska ta kontakt med dinbarnmorska i Nacka forum..
  • cassandrah
    Nils-Eric skrev 2015-08-05 18:52:33 följande:
    Tror du tänkte på "topaz."
    Haha ja så var det, jag tycker familjelivs kommenteringsfunktion är lite svår faktiskt ;)
  • cassandrah
    miillaw skrev 2015-08-04 07:26:17 följande:
    Grattis och välkommen! :) hihi, nacka är nästan mina hemtrakter, flyttade jag från djurö sep-10 till märsta. :)
    Hihi vad kul för vi flyttade i stället från Märsta i februari i år. ;)
  • cassandrah
    topaz. skrev 2015-08-04 10:33:14 följande:

Hej alla! 

Hoppar gärna in här också. Plussade förra veckan! Jag är också 27 år och bor i Nacka OCH har BF den 10 April 2016 haha :)

Svårt det där med barnmorska. Först ringde jag Södermalms Barnmorskor för att det ligger nära mig men herregud, satt i telefonkö i 40 min innan jag gav upp. Det kändes inte bra att det var så otillgängligt. Så jag ringde MammaMia Söder istället. Det tog kanske två signaler :). Fick också en inskrivningstid i vecka 10. Det känns lite sent men det kanske är så det brukar vara?

Hej vad roligt att vi har både samma bf, samma ålder och bor på samma ställe :P Vart i Nacka bor du? Jag tror jag ska ta kontakt med dinbarnmorska i Nacka forum..
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)