• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Tack för er tumhållning!

UL visade en pigg krabat som hoppade runt mest hela tiden. Mättes till 10+6, så bf blir kring 26 mars.

Nu ska blodprovet skickas till Hongkong och sen får vi svar om ca två veckor. Känns som väldigt lång tid

Jag har berättat för en kompis och mamma, väntar med att berätta för dottern tills vi fått tillbaka provsvaren. Resten av världen får väl veta allt eftersom.

• Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-04 13:52:03 följande:

Tack för er tumhållning!

UL visade en pigg krabat som hoppade runt mest hela tiden. Mättes till 10+6, så bf blir kring 26 mars.

Nu ska blodprovet skickas till Hongkong och sen får vi svar om ca två veckor. Känns som väldigt lång tid

Jag har berättat för en kompis och mamma, väntar med att berätta för dottern tills vi fått tillbaka provsvaren. Resten av världen får väl veta allt eftersom.

Vad mysigt o glädjande! Också skönt att höra att det faktiskt kan va en bäbis där inne trots att man knappt har symtom som du o jag! ;) Nu hoppas vi på snabbt o bra resultat!
  • Zezziz84

Kan vi inte BF, RUL, kön-lista?

Carabelliskusp, BF 7 mars, RUL 8 okt, flicka

Zezziz84, BF 16 mars, RUL 15 okt

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-09-04 13:52:03 följande:

Tack för er tumhållning!

Härligt att höra!

Visst är det spännande att berätta för barnet? Vi har avvaktat lite till med det, innan bebisens hälsa är helt säkerställd. Men alldeles nyss sa min dotter att hon har en lillasyster i sin mage <3
  • Reflexen

Har ni sett att vi marsmammor får celebert sällskap? Kronprinsessan Victoria väntar sin tvåa i mars!

Hurra för oss alla!!!

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-09-04 19:04:27 följande:

Har ni sett att vi marsmammor får celebert sällskap? Kronprinsessan Victoria väntar sin tvåa i mars!

Hurra för oss alla!!!

Jag är så glad för hennes skull, gissar att det är otroligt efterlängtat eftersom Estelle är 3,5 redan och Victoria 38 (?). Men hur ska vi lyckas bjuda in henne till vår grupp...?
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-09-04 19:08:21 följande:

Jag är så glad för hennes skull, gissar att det är otroligt efterlängtat eftersom Estelle är 3,5 redan och Victoria 38 (?). Men hur ska vi lyckas bjuda in henne till vår grupp...?

Hon kanske redan är med utan att vi vet.

Vi fick NIPT-svaret på nio dar
  • Reflexen

Jag tycker det är osedvanligt vettiga människor i den här tråden, så Victoria skulle nog platsa bra

Hon och jag är födda samma år, så kan förstå om hon har/haft lite åldersnoja!

Oh, hoppas på så snabbt svar som ni fick, Mammave!

• Dubban
    Reflexen skrev 2015-09-04 19:04:27 följande:

Hurra för oss alla!!!

För tre år sen födde jag min dotter i samma säng och samma rum där Kronprinsessan fött Estelle - i mars kanske vi kan göra om det :)
  • Dubban

Och vidare apropå kub. Jag hade inskrivning på mvc igår (v 11). Kände mig tveksam till kub redan innan och min bm tycktes tänka lite samma banor, att resultatet kan ge mer orsak till oro än ro. Men eftersom jag har ett plågsamt MA i bagaget frågade jag snällt om jag kunde få göra bara ett tidigt ultraljud istället och hon svarade; SJÄLVklart! Här får man göra PRECIS som man vill.

Så otroligt skönt, och redan idag låg kallelsen i brevlådan, på onsdag 9/9 gör jag ul, och RUL 29/10. Förutsatt att jag har någon i magen nästa vecka...

Svar på tråden Marsbebis 2016