• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Dubban skrev 2015-09-04 21:29:41 följande:

För tre år sen födde jag min dotter i samma säng och samma rum där Kronprinsessan fött Estelle - i mars kanske vi kan göra om det :)

Var du nöjd med att föda på ks?

Vilket mvc har du? De lät så sympatiska!
  • Dubban

Jag har fött alla mina tre på KS och är helt nöjd med det. Alla tre igångsättningar med varierande resultat, allra sämst 2001 och toppen 2004 och 2012, känns som att vetenskapen tog stora kliv framåt däremellan. Jag har alltid bråttom hem efteråt och det har man respekterat (såklart kanske, finns väl inte direkt plats att stanna på övertid ;)

Jag går på mvc på Ekerö och jag har träffat många bm i mina dagar och det här var första gången jag kände mig helt och hållet supernöjd och trygg. MEN då ska hon såklart förflyttas innan mitt nästa (förhoppningsvis) besök i december. Hoppas på samma tur med nästa bm.

• mammave

Dubban: ett sånt svar skulle alla få. Jag frågade samma sak. Då sa de bara att ska man göra kub gör man allt, inte bara ett ul (som jag då ville). Det tyckte jag var dåligt att man inte fick välja själv hur man ville bli undersökt

• Reflexen

Urk, har lovat att vara funktionär på en hästtävling idag. Lovade det för ganska länge sen, innan jag plussade och gick in i stora trötthetsdimman. Nu känns det inte riktigt som en lika bra ide längre det ska bli kul, men jäklar vad trött jag kommer bli. Ska vara där i typ tolv timmar också...! Känner mig väl inte direkt taggad nu och det regnar...

Så, nu har jag gnällt färdigt dags för frukost o sen leta fram varma kläder!

• Reflexen

Mammave: min bm frågade om jag ville göra ul för datering ist för kub, så här verkar man också få göra de delar man vill. Nu fick ju jag en datering på NIPT, så vi nöjde oss med det.

• Dubban
    mammave skrev 2015-09-05 06:06:04 följande:

Dubban: ett sånt svar skulle alla få. Jag frågade samma sak. Då sa de bara att ska man göra kub gör man allt, inte bara ett ul (som jag då ville). Det tyckte jag var dåligt att man inte fick välja själv hur man ville bli undersökt

Visst skulle man önska att alla gjorde lika. Här påtalade hon väldigt tydligt valfriheten, att JAG skulle bestämma hur jag vill ha min gravidresa.
  • Smilla80

Jag fick också möjlighet att välja kub eller enbart ul. Jag valde dock kub, men nu börjar jag ångra mig. Kanske bara väcker (onödig?) oro?! Har redan lämnat blodprovet till kub... Inte poppis om jag nu kommer o säger att jag ångrat mig tror ni? Grubblar så på detta o kan inte bestämma mig... :-/

Det går nog fint idag reflexen, tänk så mkt friskluft du kommer få! :p

Du sover nog väldigt gott sedan inatt! :)

• sandra84

Imorgon är det dags för ul. Är så otroligt nervös. Är då i vecka 11+4. I vecka 12+0 i min förra graviditet fick jag en störtblödning och blev i princip sängliggande resten av graviditeten. Det är jag också orolig för ska hända igen...

• Carabellis kusp
    sandra84 skrev 2015-09-06 08:48:28 följande:

Imorgon är det dags för ul. Är så otroligt nervös. Är då i vecka 11+4. I vecka 12+0 i min förra graviditet fick jag en störtblödning och blev i princip sängliggande resten av graviditeten. Det är jag också orolig för ska hända igen...

Vet man varför det blev blödningar?

Är det kub test eller daterings-ul? Spännande och nervöst förstås, men roligt att de bebisen! Lycka till!
Svar på tråden Marsbebis 2016