• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-04-19 03:01:38 följande:

Tack för jättebra amningstips, Elenic! Blockamning, är det när man ammar från samma bröst flera gånger på raken?

Vi var på BVC idag och hon hade gått ner i vikt! Fick en läkartid till imorgon (tisdag). Ikväll blev kräkningarna dock värre och lillan slöare, så vi åkte in till sjukhuset. Nu är vi inlagda för observation. Hon har fått dropp o de har tagit olika blodprov. Ev är det nedre magmunnen som ställer till problem, det ska de undersöka imorgon.

Det är otäckt att se sitt lilla barn med slangar i näsa o armar, men skönt att vara på sjukhuset iaf. Jag hoppas att det inte är nåt allvarligt fel och att hon snabbt blir frisk.

Vad tufft ni har det! Hur har det gått under dagen?
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-04-19 20:28:24 följande:

Vad tufft ni har det! Hur har det gått under dagen?

Vi är kvar på sjukhuset. De har undersökt nedre magmunnen, men ul visade inte riktigt tydliga tecken på förträngning. Den kan vara på väg att växa sig tjockare, men ännu är den inom normalvärdet. Ny undersökning imorgon (onsd) och diskussion med barnkirurgen i Göteborg om ev operation.

Nu sover hon gott och verkar må bra, det var värre i början på kvällen. Då var hon otröstlig och arg/ledsen. Hon får inte behålla många droppar mjölk, så hon är ju vansinnigt hungrig.

Nu ska jag försöka få lite sömn också
  • Frida Li
    Reflexen skrev 2016-04-20 04:47:45 följande:
    Vi är kvar på sjukhuset. De har undersökt nedre magmunnen, men ul visade inte riktigt tydliga tecken på förträngning. Den kan vara på väg att växa sig tjockare, men ännu är den inom normalvärdet. Ny undersökning imorgon (onsd) och diskussion med barnkirurgen i Göteborg om ev operation.

Nu sover hon gott och verkar må bra, det var värre i början på kvällen. Då var hon otröstlig och arg/ledsen. Hon får inte behålla många droppar mjölk, så hon är ju vansinnigt hungrig.

:(
  • NellieMeja

Stackars liten å jobbigt för er hoppas dom hittar det som gör att hon inte får behålla mjölken. Styrke kramar
  • Smilla80

Vad tufft för er!! Tänker på er o hoppas att hon snart blir pigg! Styrkekram
  • Frida Li

Ammade för första gången offentligt idag! Mannen o jag shoppade kläder till storasyster o åt lunch/ammade på Ikea, där var mycket lugnare än inne i köpcentrumet. Lite pirrigt, är inte så glad för att amma offentligt men det gick bra!

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-04-21 14:16:59 följande:

Ammade för första gången offentligt idag! Mannen o jag shoppade kläder till storasyster o åt lunch/ammade på Ikea, där var mycket lugnare än inne i köpcentrumet. Lite pirrigt, är inte så glad för att amma offentligt men det gick bra!

Bra jobbat! Mer amning åt offentligheten tycker jag! Läste nåt bra på facebook om att de som inte vill titta kan vända sig om och titta på misshandel, tiggeri, fylla och miljöförstöring... Jag gillar dock amningsrum, för bebisens skull, inte för omgivningens. Jag har dock en trixig situation på lördag; finkrog. Där är jag inte bekväm med amning, hoppas hon sover bort lite i alla fall!
  • Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-04-21 15:35:26 följande:
    Bra jobbat! Mer amning åt offentligheten tycker jag! Läste nåt bra på facebook om att de som inte vill titta kan vända sig om och titta på misshandel, tiggeri, fylla och miljöförstöring... Jag gillar dock amningsrum, för bebisens skull, inte för omgivningens. Jag har dock en trixig situation på lördag; finkrog. Där är jag inte bekväm med amning, hoppas hon sover bort lite i alla fall!
    Ammningsrummet var stängt för renovering men hade inte velat sitta där inne själv ändå, tror inte mannen hade känt sig så bekväm att vara där inne med alla ammande mammor!:) men inne i köpcentrumet har de ett grymt rum med värsta lekkurragömmavägg för syskon!
  • Elenic

Precis, blockamning är när man ammar från samma bröst i tex tre timmar innan man byter, för att på så sätt inte stimulera produktionen för mycket om man har överproduktion.

Men, hur har det gått för er på sjukhuset?? Stackars liten och stackars er!!

Reflexen skrev 2016-04-19 03:01:38 följande:

Tack för jättebra amningstips, Elenic! Blockamning, är det när man ammar från samma bröst flera gånger på raken?

Vi var på BVC idag och hon hade gått ner i vikt! Fick en läkartid till imorgon (tisdag). Ikväll blev kräkningarna dock värre och lillan slöare, så vi åkte in till sjukhuset. Nu är vi inlagda för observation. Hon har fått dropp o de har tagit olika blodprov. Ev är det nedre magmunnen som ställer till problem, det ska de undersöka imorgon.

Det är otäckt att se sitt lilla barn med slangar i näsa o armar, men skönt att vara på sjukhuset iaf. Jag hoppas att det inte är nåt allvarligt fel och att hon snabbt blir frisk.

• Reflexen

Liten uppdatering

Vi är nu på sjukhus i Göteborg o väntar på operation. Lillan mår förhållandevis bra med fina värden. Hon har dropp, men får inte amma något. Det med amningen är riktigt jobbigt, för oss båda! Svårt att se sitt lilla barn så ledset och hungrigt!

Tack för alla hejarop!

Svar på tråden Marsbebis 2016