Frida Li skrev 2016-04-27 21:34:08 följande:
Hur vet du satt din mjölk inte räcker till? Oftast vill barn snutta på kvällarna, det är ju inte bara mat utan trygghet också. Ju mer man ammar ju mer ökar produktionen så där stoppar du egentligen barnets sätt att öka den. Ibland föredrar bebisar till sist flaskan istället för bröstet, med flaskan behöver barnet inte "kämpa" o ibland slutar detta med att barnet protesterar vid bröstet o inte vill, många kvinnor tror då att de inte har någon mjölk.
Jo, det vet jag. Och tro mig, hade det räckt med amning hade jag ammat bara. Men att han gallskriker vid bröstet efter ett tag pga hunger, bara en gång på kvällen. Det där med att de hellre tar flaska än bröstet har jag aldrig varit med om. Dottern behövde också tillägg en period. På kvällen är det en del som har mindre mjölk. Jag är inte orolig för att amningen inte ska funka, och en hungrig bebis vill jag inte ha. Han måste ju få det han behöver o visar tydligt att han behöver. Hade han inte varit hungrig hade han inte tagit flaskan efteråt. Sedan lägger jag honom till bröstet även efter flaskan, eftersom han gärna vill somna där.