• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Skönt med gott resultat på läkarkollen, Smilla!

Min lilla låg på +1 på viktkurvan innan hon blev sjuk, sen halkade hon ner till medelvärdet. Ska bli intressant att se hur kurvan kommer att utvecklas!

Vi har nästan bestämt namn nu, men lite förhandling återstår.

Det är jobbigt när de små inte kommer till ro, Mammave! Hoppas det vänder!

Smilla: det är säkert inte nån fara med sömnen, men förstår precis din oro! Min sover bra, både kortare och längre pass. Jag är dock lite oroad över att hon sover för länge istället! brukar väcka henne för amning om hon sover mer än tre timmar i sträck på dagen.

• Frida Li

Hos oss är Moa 5,5 veckor o äter o går upp bra i vikt. Lite svårt att komma till ro på kvällarna. Har märkt att hon sover bäst i vagnen ute, tar på henne Fleeceoverallen o bäddar ner henne o där man hon sova i mer än tre timmar! Tror hon känner sig trygg med Fleeceoverallen, lite tajt varmt o gott :) hon sover inte alls lika bra inomhus utan overallen, o tänk...nu ska det bli varmare o varmare...kommer det funka utan overall!?:)
    Är det någon som misstänker kolik på sina bebisar? Mamma har en teori att det ofta är förstabebisar, föräldern är mer orolig = bebis märker det. Snackade lite med BVC om detta o hon kollade upp det lite o det brukar oftast komma runt 6 veckor. Har för mig att äldsta dottern började skrika vid 2 veckor redan.
    Min man har börjat jobba halvtid, nu får jag ta alla bestyr på morgonen men det har funkat fint (3e dagen ;) skönt att vara själv på dagarna, lugnt o tyst o jag får mycket gjort! Härligt med det fina vädret, storasyster är ute mycket o trivs!

• Smilla80
    Reflexen skrev 2016-05-04 15:21:56 följande:

Skönt med gott resultat på läkarkollen, Smilla!

Min lilla låg på +1 på viktkurvan innan hon blev sjuk, sen halkade hon ner till medelvärdet. Ska bli intressant att se hur kurvan kommer att utvecklas!

Vi har nästan bestämt namn nu, men lite förhandling återstår.

Det är jobbigt när de små inte kommer till ro, Mammave! Hoppas det vänder!

Smilla: det är säkert inte nån fara med sömnen, men förstår precis din oro! Min sover bra, både kortare och längre pass. Jag är dock lite oroad över att hon sover för länge istället! brukar väcka henne för amning om hon sover mer än tre timmar i sträck på dagen.

Skönt att amning och allt funkar, hon kommer säkert äta upp sig igen! Men skönt ändå att hon låg på plus innan och inte var mini från början, medelkurva är ju jättebra med tanke på omständigheterna!

Ja all denna oro kommer som ett brev på posten i samma stund som man kissar plus på stickan och är sedan här för att stanna ... Inatt sov min tjej till 6:30, så nu blev jag orolig över att hon inte ammat inatt... :-/
  • mialinden

Hittade en fästing på lilltjejen idag trots att vi bara vart i trädgården och hon har bara legat i insatsen till vagnen! Äckliga småkryp!!!!

• NellieMeja
    mialinden skrev 2016-05-06 19:34:02 följande:

Hittade en fästing på lilltjejen idag trots att vi bara vart i trädgården och hon har bara legat i insatsen till vagnen! Äckliga småkryp!!!!

Å nej fy F-n . Hatar dom djuren helt onödiga är dom
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-05-05 12:03:39 följande:

Skönt att amning och allt funkar, hon kommer säkert äta upp sig igen! Men skönt ändå att hon låg på plus innan och inte var mini från början, medelkurva är ju jättebra med tanke på omständigheterna!

Ja all denna oro kommer som ett brev på posten i samma stund som man kissar plus på stickan och är sedan här för att stanna ... Inatt sov min tjej till 6:30, så nu blev jag orolig över att hon inte ammat inatt... :-/

Vi var på BVC idag och fröken hade gått upp drygt 400 g på en vecka. Så nu verkar det som om vi är på banan igen! Så skönt!!

Tänk vad lycklig o gråtmild man blir bara av att nån säger att bäbisen växer bra, är stark eller ler sött! Mammahormoner... Tur med nåt positivt med hormonerna som motvikt till all oro!
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-05-06 21:00:35 följande:

Vi var på BVC idag och fröken hade gått upp drygt 400 g på en vecka. Så nu verkar det som om vi är på banan igen! Så skönt!!

Tänk vad lycklig o gråtmild man blir bara av att nån säger att bäbisen växer bra, är stark eller ler sött! Mammahormoner... Tur med nåt positivt med hormonerna som motvikt till all oro!

Tummen upp för det! Vilken tuff tjej som återhämtar sig så raskt!
  • mialinden
    Reflexen skrev 2016-05-06 21:00:35 följande:

Härligt att hon nu går upp som hon ska!
  • NellieMeja

Min lilla tjej som är 6 veckor har varit förkyld 4 utav dom. Så hon har inte gått upp så mycket i vikt. Är nu på bättringsvägen så nu hoppas jag att hon ökar mer. Men hon är nöjd go å glad. Å min andra två har varit smala å inte väkt så mycket. Så vi får tunnisar till bebisar.

Svar på tråden Marsbebis 2016