Inlägg från: mialinden |Visa alla inlägg
  • mialinden

Marsbebis 2016

Hoppar på tråden :)

Har bf 14 mars men det känns redan som jag går på övertid då första dottern kommer i v37+0. (37+5 är jag i idag) men med tanke på alla problem denna lilla krabat har ställt till med så får man säkert gå till v42 ;)

Foglossning och stopp i en njure har bebisen orsakat men som tur är ska det lösa sig om den bara vill komma ut någon gång! Helst imorgon Jag tycker det skulle vara kul med en skottårsbebis!

• mialinden
    Smilla80 skrev 2016-02-29 08:39:50 följande:

Välkommen hit! Oj, stopp i en njure! På vilket sätt har grav påverkat så det blivit så? Förstår att du vill att den lill* vill titta ut snart då! Kul att du önskar en liten skottårsbebis, man hör annars mest det motsatta! Har du nga känningar?

På något sätt har bebisen eller nått annat i magen lagt sig så att det inte kan rinna urin från njuren till urinblåsan så de har fått operera in en slang som tömmer njuren ner i en påse istället. Inte skönt vill jag lova har gått på alvedon och ibland starkare saker sen november..
    AKF skrev 2016-02-29 09:27:36 följande:

Välkommen! Det låter som att det varit en tuff graviditet för dig! Några känningar på att bebisen är på gång nu då? :)

Har sammandragningar men det har Jag haft i nån månad så det räknas kanske inte ;) inga direkta symtom men det hade jag inte med första barnet heller då brakade vattnet bara loss en natt så var det igång!
  • mialinden

Fick första dottern också i mitten av mars fleesoverall filtar och lock på vagnen klarade vi oss bra på då så jag kör på samma nu.

Har massa kläder men det är sånt som vi har kvar från dottern + en hel del arvegods har bara köpt en sparkdräkt och en filt nytt. Hälften kommer säkert inte användas och man får mycket nytt när bebisen väl är född, tror alla älskar att köpa bebiskläder :)

• mialinden
    Frida Li skrev 2016-03-01 14:36:50 följande:

Är det någon här som ska ha fler barn efter detta?:) Jag är färdig efter detta!!:)

Jag är färdig efter detta :) var mentalt inställd på att även denna bebis skulle komma tidigt då första dottern gjorde det. Födde då i 37+0 är idag i 38+0 känns som man går på övertid! Det är svårt att försöka ställa in sig på att det kan vara 4 veckor kvar ;) du känner lika dant antar jag!
  • mialinden
    mammave skrev 2016-03-02 10:35:17 följande:

Jo då, 29/2 kom vår lille son <3

Grattis hoppas allt gick bra och all lycka till er
  • mialinden
    Emzaan skrev 2016-03-03 05:37:04 följande:

Oh no, jag tror att vattnet just gick. Jag låg i sängen och så sa dett poff och så rann det och jag blev helt blöt. Ingen bra timing.maken ich dottern har influensa, shit. Jag har ingen backup. Jaha bara att ringa förlossningen och höra.

Grattis till att det har börjat! Hoppas det löser sig med allt runt omkring och din karl kanske får oväntad energi nu när det är på g :)
  • mialinden

Grattis till barnen alla som precis fått! Själv har jag haft sammandragningar halva natten men nu ger med sig blir nog inget idag heller...

• mialinden
    Smilla80 skrev 2016-03-04 12:14:02 följande:

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Mialinden: 14/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

Sanna1975: 31/3

Skrev in mig själv i listan ????
  • mialinden

Funderar om slemproppen gick igår kväll sen hade jag jätte ont i magen och svank i natt, vaknade flera gånger. Tänkte nu äntligen är det nog på gång! Men fick istället springa på toa med världens diarré inte kul :(

Svar på tråden Marsbebis 2016