Marsbebis 2016
Ja det är så skönt! Smilla80 och sanna1975 borde komma senast imorgon om det inte blir en lååång förlossning...
Ja det är så skönt! Smilla80 och sanna1975 borde komma senast imorgon om det inte blir en lååång förlossning...
16 mars kom vår dotter Idun :) på sin storasysters födelsedag och allt! Behövde aldrig bli igångsatt utan hinnsvepningen gjorde sitt. Gick in till förlossningen hade då värkar var 10 min och hade öppnats 5-6cm så läkaren bestämde att här behövs inget göras utan jag blev inlagd och naturen fick ha sin gång. Var mycket mer närvarande vid den här förlossningen vilket var trevligt även om jag tycker det gjorde ondare denna gång.
Är nu klarvaken efter en rejäl amning och har en snusade bebis på bröstet och min sovande man i sängen brevid skulle inte kunna vara lyckligare :)
Det fortsätter att komma blodblandat, men finns inte ngn tillstymmelse till värkar el dyl. Bör jag bli orolig? Blod är ju alltid oroväckande. Blev plötsligt väldigt nervös. Har känt av bebisen men den är inte lika livlig längre... Fast hen brukar vara väldigt mycket i rörelse på kvällen o lugn på dan så svårt att säga, men var iaf inte lika livlig igår kväll. Enligt MVC är ju alltid allt "helt normalt" men känns överdrivet att ringa förlossningen?
Föds inga barn på min front heller! Fick mycket mer förvärkar inatt än jag haft innan och lite mer blod. Ringde förlossningen idag, bm där var bra att prata med, ställde många frågor och viftade inte bara bort det. Men hon trodde på slempropp snarare än teckningsblödning (som MVC trodde) eftersom jag inte har klarröd blödning utan mer blodblandat slem/rosa med röda strimmor... Tycker inte det ser likadant ut jämt så svårt att förklara. Hur såg era blödningar ut carabellis och mialinden?
Grattis smilla skönt att det gick bra!
Sitter här och ammar för fullt. Lilldonnan sover typ hela dagarna och äter hela nätterna. Har haft rejäl feber ett par dagar, tror jag har mjölkstas. Brösten ömmar och hårda också men det har släppt det värsta efter att Idun faktiskt åt på dan idag också!
Hoppas ni slipper havandeskapsförgiftning och att det föds lite mer barn de närmsta dagarna!
Grattis NellieMeja! Skönt att höra att allt har gått bra :)
Reflexen ja något annorlunda ; ) något bättre inatt har faktiskt fått sova mellan 01-04! Jag hoppas att det är ett tecken på att hon börjar förstå det här med dygn ; )
Sandra: visst är det konstigt att de säger så annorlunda på olika ställen. Kan kanske bero på om man tillhör riskgrupp eller inte också? Jag är både över 35 och överviktig, kanske därför de är mer uppmärksamma på mig?
Vad knasig svägerska du har! Att vissa har så svårt att lyssna på vad man som gravid behöver... Nåja, det blir ju hennes problem om hon får sitta ensam på påsk pga att ni är på BB.
Var hinnsvepningen obehaglig? Jag har inte gjort nån och är lite nyfiken.
Mia: så skönt att du fick sova lite inatt. Kan du vila/sova nåt dagtid också?
Ahh, vet inte om jag är så intresserad av den där hinnsvepningen ändå!
Här hemma blir det rätt lugnt i påsk. Mannen ska ta med den äldre dottern till zoo imorgon på äggjakt med några vänner till oss. Jag och bebin ska vara hemma och vila, har fortfarande ont i fogar efter graviditeten och ont i rumpan efter förlossningen. Vår släkt bor på långt avstånd så det blir inget riktigt påskfirande i år.