Inlägg från: mialinden |Visa alla inlägg
  • mialinden

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2016-03-06 16:00:49 följande:

Titta vad jag läste på babyhjälp:

"Diarré ? Det sägs att diarré är naturens sätt att bereda väg för barnet. När din kropp blir redo för förlossningen, kan musklerna även lossna i ändtarmen, vilket resulterar i lösa tarmrörelser. "

Så det kanske är på gång ändå?!

Ja vi kan ju hoppas :) har inte haft någon känning under dagen men det kanske är pågått!
  • mialinden

Jag är mest inne på fornnordiska namn som (tjej) Idun, Ronja, Edla eller (kille) Vide, Vidar.. vi är nog ganska överrens men mannen min vill gärna ha en Harry :/

Vår dotter sedan tidigare heter Vilda.

• mialinden

Ser att det är fler än jag som toklängtar efter vin :) tror dock det är som ni säger värt att vänta till man kommer hem och kan njuta i "lugn och ro". Min man var nyligen i Barcelona och kom hem med några spännande flaskor som jag går och suktar efter ;)

• mialinden
    Madski skrev 2016-03-07 21:18:38 följande:

Själv har jag struntat i järnet hela graviditeten och ändå haft bra värden.. Nu sist var det nere på 110 så nu har jag börjat lite smått.. Lyckats komma ihåg två dagar av fem, haha., vad räknas som lågt? Känns som att bm mer ville att jag skulle preppa upp det lite inför fl.. Vad ligger era Järnvärden på?

Inte en aning vad mitt värde ligger på men har inte tagit något extra järn sen innan jul. Pga all smärtstillande och antibiotika kurer jag har fått gått på är magen redan förstörd så vågar mig inte på järn också! Barnmorskan har iaf inte sagt något om dåliga värden så då är det väl ingen fara antar jag :)
  • mialinden

Som jag har skrivit tidigare har jag ett stopp i en njure som biverkning av denna graviditet vilket gjorde att de i november var tvungna att operera in en slang till njuren så att urinen kommer ut den vägen... detta har krånglat en del och så även nu... vakna i morse ingen urin alls i påsen (brukar vara 0,5-1liter) suck!

Nu är det bara att vänta på att radiologiska ska ringa upp och se om jag måste byta slangen igen eller vad som är fel... kan de inte bara sätta igång förlossningen istället?

Problemet med njuren ska lösa sig när barnet är född och jag är ju endå i v39+0!!!

• mialinden
    Smilla80 skrev 2016-03-08 08:47:08 följande:

Ja men verkligen, ditt fall är väl ändå ett ypperligt exempel där en igångsättning skulle kännas ytterst motiverad? Varför dra på det mer när bebis är så pass fullgången? Har du tagit upp det med BM på sistone?

Ja jag har tagit upp det men tyvärr räknas inte mitt tillstånd som någon anledning för att sätta igång tidigare. Det ska tydligen vara medicinskt berättigat (alltså typ fara för barn eller mamma) innan de sätter igång en. Naturen ska sin gång och bebin ska komma när den är redo - att jag har ont (går på smärtstillande) och en massa krångel räknas inte...
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-03-08 10:21:12 följande:

Men fy så jobbigt! Ja, tycker verkligen att de borde sätta igång dig då... Knasigt att de inte gör det med tanke på att man kan få igångsättning pga oro osv.

Ja jag håller med dig!

Vart på vårdcentralen och spolat slangen så inget fel kunde upptäckas så nu skulle jag avvakta och se om den kommer igång av sig själv eller ringa igen...

Avskyr frågan: Har du ont? Hmm ja! Men det har jag ju jämt! Går på maxdos av långtidsverkande alvedon och har ändå ont, så vad ska man svara? Inte värre än vanligt?

Känner för att gnälla av mig lite, så ni får ursäkta :)
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-03-08 10:21:12 följande:

Men fy så jobbigt! Ja, tycker verkligen att de borde sätta igång dig då... Knasigt att de inte gör det med tanke på att man kan få igångsättning pga oro osv.

Ja jag håller med dig!

Vart på vårdcentralen och spolat slangen så inget fel kunde upptäckas så nu skulle jag avvakta och se om den kommer igång av sig själv eller ringa igen...

Avskyr frågan: Har du ont? Hmm ja! Men det har jag ju jämt! Går på maxdos av långtidsverkande alvedon och har ändå ont, så vad ska man svara? Inte värre än vanligt?

Känner för att gnälla av mig lite, så ni får ursäkta :)
  • mialinden
    Smilla80 skrev 2016-03-08 11:11:40 följande:

Konstigt! En del blir ju igångsatta eller får kejsarsnitt på grund av att de är oroliga eller inte mår bra, så att det ska vara så envist i vissa fall...?! Hoppas du får bukt med det snart i alla fall så att det fungerar igen!

Jag kanske inte låter tillräckligt desperat ;)
  • mialinden
    Elenic skrev 2016-03-08 15:36:38 följande:

Självklart får du klaga här, det är inte ens gnäll! :)

Och jag veeeet, den där frågan om "hur mår du" eller "hur är det" eller "har du ont" - jag blir gaaaaalen! (med nytt tillägg av maken för några dagar sedan "hur är det, känner du om något är på gång...?"). Låt mig bara vara ifred och fatta att jag har ont och att jag bara vill att det ska vara över liksom.

Styrkekram till dig!

Ja alla frågar är inte bebin ute snart? Är det pågång än? Blir också tokig! Det är 6 dagar kvar till bf och jag lovar er att ni kommer få höra om något är på gång (som familjen och svärmor som frågar varje dag). kan du inte säga till bäbisen att det är dags att komma ut nu är en favorit ;) hade jag kunnat det hade den vart ute tro mig!
Svar på tråden Marsbebis 2016