Inlägg från: mialinden |Visa alla inlägg
  • mialinden

Marsbebis 2016

Mjölkstockning igen.. 39graders feber med alvedon i kroppen och galet ont i bröstet! Tur att mannen tog äldre dottern till zoo idag så jag har sovit och liggammar! Kommer nog snart behöva pumpa också så att det kanske släpper... känns inte bra att mannen ska till Polen i 5 dagar på måndag!!!

• mialinden
    Frida Li skrev 2016-03-26 19:57:02 följande:

Vattnet har gått!!!!!

Lycka till! Snart är lilltjejen nog här
  • mialinden
    Smilla80 skrev 2016-03-27 12:48:32 följande:

Hua vad jobbigt...! Förstår att du inte uppskattar att din man ska utomlands just nu, jag skulle nog vägrat om jag vore i din sits.... :/ Har du ngn annan som kan hjälpa dig ta hand om storasyster lite?!

Imorgon ska vi till min syster. Hon har erbjudit att vi får sova kvar där men det orkar jag inte. Hon har 2 barn under 2.5 +4 st i skolåldern. Resten av dagarna blir det förskolan och hoppas att allt flyter på!

Smilla vi också amningsnapp och jag har fått till det att liggamma men det blir lite kladdigt. Har inte tänkt på om det kan vara farligt med själva nappen..
  • mialinden
    sandra84 skrev 2016-03-29 03:41:27 följande:

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi inne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

Stort grattis! T
  • mialinden

Lycka till Elenic! Det kommer att gå bra och eftersom du börjat öppnat dig så kanske det startar av sig självt innan de hinner göra något.

• mialinden

Grattis Reflexen! Tur att ni mår bra båda två och njut nu av att hon äntligen kommit.

• mialinden

Grattis Elenic! Skönt att höra att du slapp igångsättning och att allt gick bra. Lustgas räcker långt och vi är starkare än vi tror

• mialinden

Först mjölkstockning från h-vetet nu 3 dagar av världens magkramper och diarré.. ingen trevlig start efter förlossningen. Idun äter och sover iaf och storasyster Vilda är super duktig och snäll!

• mialinden
    Elenic skrev 2016-04-02 17:33:39 följande:

Ajajaj, magen låter inte kul alls! Vet du varför det blivit så? Krya på dig!

Tyvärr inte en aning! Antar att det är nått att nu kan magen börja funka normalt igen så så överkompencerar den sin aktivitet är inte magsjuk iaf då det typ bara är på natten och morgonen som kramper och toabesök kommer. Skönt att mannen äntligen är hemma från sin Polen resa iaf
  • mialinden
    NellieMeja skrev 2016-04-03 20:53:45 följande:

Är det någon mer än jag som blir tokig på att hormonerna dansar tango I kroppen. Gillar verkligen inte å må så här från glad till nedstämd på en sekund å börja grina för inget. Är inte van alls å vara nedstämd utan är rätt positiv av mig för det mesta. Men känner igen detta från dom andra två. Att om nån vecka går det över sen hjälper det inte att alla i familjen är förkylda.

Känner igen mig. Satt och smågrät i soffan nu på kvällen inte för att det var någon speciellt jobbig kväll eller så var bara lite ledsen...

Hoppas familjen din blir friskare snart!
  • mialinden

Tråkigt att läsa om era negativa upplevelser av förlossningen hoppas ni får fram era klagomål så det kan bli bättre för andra som ska föda där!

Min första förlossning var jag helt i en dimma och inte alls medveten om nått. Denna gång hade jag en fantastisk undersköterska som tvingade mig att vara medveten om vad som hände det gjorde ondare då men en mycket bättre förlossning! Men hon fick sig några rejäla utställningar av mig under tiden bm-studenten var jätte uppmuntrande och stöttande och kom upp på BB efteråt för att kolla att allt var bra och om vi hade några frågor. Födde i Eskilstuna denna gång och i Västerås den första gången.

Träffade bvc idag tyvärr hade inte Idun gått upp som hon skulle men hon är ju pigg, nöjd och vaken så bvc trodde inte att vikten från BB stämde riktigt. Men återbesök på torsdag för att kontrollera vikten igen.

• mialinden

Idun går upp för lite så nu får vi börja komplettera med ersättning. Hoppas på att mjölken i brösten ska rinna till mer när hon blir lite större och suger hårdare. Sådan skillnad det kan vara förra gången hade jag åt helsike gör mycket mjölk och nu för lite?! Mjölkstockningen förra veckan har nog bidragit till minskad mängd mjölk också... hon smaskar nu i sig från båda brösten och från flaskan så matglad är hon åtminstone

• mialinden

Hittade en fästing på lilltjejen idag trots att vi bara vart i trädgården och hon har bara legat i insatsen till vagnen! Äckliga småkryp!!!!

• mialinden
    Reflexen skrev 2016-05-06 21:00:35 följande:

Vi var på BVC idag och fröken hade gått upp drygt 400 g på en vecka. Så nu verkar det som om vi är på banan igen! Så skönt!!

Tänk vad lycklig o gråtmild man blir bara av att nån säger att bäbisen växer bra, är stark eller ler sött! Mammahormoner... Tur med nåt positivt med hormonerna som motvikt till all oro!

Härligt att hon nu går upp som hon ska!
  • mialinden
    mammave skrev 2016-05-08 09:13:48 följande:

Fy för fästingar! Askyr dem. Har katter som drar in dem i huset, trots fästingmedel :( Satt den fast el kröp den på henne?

Den hade bitit sig fast men så här 2 dagar senare syns det typ ingenting på armen som tur är!
  • mialinden

Var på familjegympa med storasyster det funkade inte för min kropp har nu haft jätte ont i bäckenet igen i två dagar så träningen får ligga på hyllan ett tag till. Kan ta promenader iaf.

Är tillbaka på inskrivningsvikten men skulle behöva gå ner en hel del till! Övervikt är något jag alltid kämpar med.. gillar onyttigheter och inte så bra på att träna!

Någon mer som inte ammar? Har kämpat i 3månader nu men i veckan har jag slutar helt funkar helt enkelt inte. Funkade jätte bra med stora syster men den här gången fick jag inte igång det så det räckte... men Idun växer och mår bra av flaskan väger redan 6.5kg

Svar på tråden Marsbebis 2016