Smilla80 skrev 2016-05-22 19:43:24 följande:
Är i valet o kvalet ang vaccinet. Ni som gett rotateq till era större barn - har de fått några biverkningar? Läste att en mycket vanlig biverkning (fler än 1 av 10) är feber, diarré och kräkningar - låter inte roligt på en sådan liten... :( men givetvis blir det mycket värre om de får magsjuka heller senare orsakad av rotaviruset.
En fråga till er som pumpar; när är det bäst att pumpa? Vill pumpa lite för att ha i frysen för att pappan ska ha möjlighet att kunna ge på flaska om det krävs. Tycker det är lite svårt att få till. Tar lååång tid för mig att pumpa även om jag har elektrisk pump, och tycker därför att jag mest kan få till det tidsmässigt under tiden jag ammar på andra bröstet .. Men då tömmer man bröstet så att det inte blir något kvar till bebisen när de ska amma på andra sidan eller? Så när pumpar ni?
Inga som helst biverkningar vare sig på Siri eller syrran. Däremot tror jag att vi sluppit mycket diarré och kräkning tack vare vaccinet! (Fast ingen har väl missat att jag är pro-vaxxer
) jag förlitar mig främst på att det ingår i det nationella programmet i Finland.
Jag pumpar med manuell pump när jag ammar andra sidan, helst på morgonen, för så brukar jag ha två jättefulla bröst och Siri blir mätt på bara ena. Dessutom verkar de fyllas fort igen. Idag har jag även pumpat på eftermiddagen och fick totalt ihop 300 ml, hej mjölkkossan