• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-06-17 18:50:29 följande:

Vad föll valet på till slut?

Vi fick betänketid till nästa v! ;) Till saken hör att hon är så smal med så hade velat att hon knubbade till sig innan man riskerar biverkningar som diarré o kräkningar... Men vaccinationen är ju nu eller aldrig! :/
  • Frida Li

Jag har gett min dotter dos 1 av rotarix. Kanske lite mer gaser o knorr i magen, men det vet jag inte om det berodde på vaccinet eller bara att hon behövde bajsa, ibland har hon dåliga dagar då hon skulle behövt bajsa :)

• LilyJ

Hej! Jag hoppar in här. Jag plussade för snart två veckor sedan, har en flicka född -14. Vi har tre missfall i bagaget och hoppas att det ska gå vägen där här gången. Var på VUL igår och fick bekräftat en graviditet v 5 plus några dagar. Nästa kontroll om två veckor, hoppas innerligt det har vuxit så vi kan se foster och hjärtslag. Med alla misslyckanden i bagaget vågar jag inte tro på att det ska bli en bebis i mars ännu, men visst hoppas jag!!!

• LilyJ
    LilyJ skrev 2016-07-15 08:13:35 följande:

Hej! Jag hoppar in här. Jag plussade för snart två veckor sedan, har en flicka född -14. Vi har tre missfall i bagaget och hoppas att det ska gå vägen där här gången. Var på VUL igår och fick bekräftat en graviditet v 5 plus några dagar. Nästa kontroll om två veckor, hoppas innerligt det har vuxit så vi kan se foster och hjärtslag. Med alla misslyckanden i bagaget vågar jag inte tro på att det ska bli en bebis i mars ännu, men visst hoppas jag!!!

Oj, nu skrev jag i fel tråd! Ibland går det för fort!!! :)
  • mammave

Hur är det med alla marsbebisar? Här testar vi lite smakisar o han är tokig i dem o verkar vilja ha mer när det är slut Snart dopdags oxå Vår son är 4,5 mån redan

• Carabellis kusp
    mammave skrev 2016-07-16 11:10:58 följande:

Hur är det med alla marsbebisar? Här testar vi lite smakisar o han är tokig i dem o verkar vilja ha mer när det är slut Snart dopdags oxå Vår son är 4,5 mån redan

Hej!

Här är det fint! Tjock och nöjd bebis som också fått testa lite smakprover. Potatis och blomkål hittills. Vad har du gett?

Kul med dop, hade vi i maj.
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-07-16 14:55:07 följande:

Hej!

Här är det fint! Tjock och nöjd bebis som också fått testa lite smakprover. Potatis och blomkål hittills. Vad har du gett?

Kul med dop, hade vi i maj.

Potatis och morot hittills
  • Frida Li

Oxå go o gla bebis här på 3,5 månad...så vi har inte provat smakisar än. Just nu känner jag att det kan vänta lite, så glad över att amningen går så bra!
    Dop om en månad!

• NellieMeja

Min lilla Alice blir 4 månader nu i veckan oj vad tiden går fort. Hon är en solstråle så otroligt go. Storasystrarna bråkar om att hålla henne hihi. Vi får se när vi börjar med smakisar.

• Reflexen

Hoppas ni alla mår bra!

Här är allt bra. Lillan äter och växer och är en riktig gladfis. hon är så himla go och snäll, sover bra och verkar nöjd. Skönt!

Vad mycket det händer nu, de små ögonen observerar och tar in allt som händer runtomkring. Hon är mycket intresserad av vad vi gör vid matbordet, så blir nog smakportioner här också snart (hon blev fyra mån i fredags).

Svar på tråden Marsbebis 2016