• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja

Det var samma med min äldsta dotter. Först lyssnade jag för mycket på BB å väntade för länge med napp start. Hon vägrade napp men jag kämpade på med massa olika nappar. Å vid 3 månaders ålder tog hon äntligen napp. Mam tror jag det var. Å tänk vad mycket fortare hon somnade från att ta 3 timmar att komma till ro på kvällen till 20 minuter vilken skillnad. Hon flaskmatades.

• Frida Li
    NellieMeja skrev 2016-04-08 17:19:39 följande:

Det var samma med min äldsta dotter. Först lyssnade jag för mycket på BB å väntade för länge med napp start. Hon vägrade napp men jag kämpade på med massa olika nappar. Å vid 3 månaders ålder tog hon äntligen napp. Mam tror jag det var. Å tänk vad mycket fortare hon somnade från att ta 3 timmar att komma till ro på kvällen till 20 minuter vilken skillnad. Hon flaskmatades.

Exakt samma som oss!!:) denna gång började jag med napp tredje dagen. Vi provar med två olika o hon tar dom båda, men inte alltid :) men man märker att hon kommer till ro med nappen.

Moa har nu börjat få lite magont, mycket fisar o mycket bajs :(
  • Reflexen

Min stora dotter var aldrig intresserad av napp, men jag provade visserligen inte så mycket heller. Hon var dock nöjd mellan matningarna, ville inte bara social-snutta så mycket. Den här lilla är mer socialsnuttig så nu har jag faktiskt testat napp redan på BB (på personalens inrådan!). Hon tar nappen o kommer till ro med den, skönt. Jag är dock noga med att ge bröstet först ifall jag är tveksam till om det är hunger eller inte.

• Reflexen

Idag är en sån där härlig vårdag här hos oss. Jag och lillan var på en solig promenad i morse. Är så glad att jag mår så bra och kan röra mig utan problem. Jag känner knappt av snittet, men är ju såklart försiktig med lyft och konstiga rörelser.

Lillan äter och sover så bra, jag känner mig riktigt bortskämd. Jämfört med storasyster är hon mycket "lättare" inatt åt hon kl 23 och 04, sen vaknade hon kl 08. Jag passar på att njuta så länge nätterna är så sköna!

Hoppas ni alla mår bra!

Hur går det, AKF?

• NellieMeja

Åå i två dagar nu så har jag varit mig själv om ni förstår vad jag menar. Ingen dipp å bli nedstämd eller gråta för ingenting under dagen . Så härligt å skönt. Hoppas nu att det fortsätter så här. Å jag har grejat hemma å lekt med barnen å njutit av dagen.

• Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-04-09 20:40:54 följande:

Varför kommer bebisars magont på kvällarna?

Ren spekulation; de äter ofta och med distraktion under dagen och sväljer därför mer luft och drar igång matsmältningen mer regelbundet så magen är mer orolig därför?
  • Reflexen

Skönt att det känns mer stabilt, NellieMeja!

Jag har inte riktigt känt av de där dipparna, men mer känslig än vanligt är jag iaf! Grät lite i slutet på Fast and Furious 7, vilket inte riktigt är normalt för mig förlorade ju en vän i slutet av graviditeten, vilket såklart påverkar mig. Kanske mer än jag tror.

• Frida Li

Hur reagerar era andra barn nu? I början gick det jätte bra för storssyster men nu börjar hon agera ut. Gör hyss, kissar på sig, pratat bebisspråk, lyssnar inte, gör tvärtom o är på lillasyster mycket, hon ska hålla, klappa o hela tiden pilla på henne o då måste vi ju säga till henne. Just nu är det mycket bråk o vi är trötta allihopa, inte roligt alls. Vi har varit tillsammans mycket allihopa men idag ska pappan ta storasyster ut på en lekplatsrunda själv. Kanske det hon behöver? Vi försöker att ge henne mycket uppmärksamhet o kärleken när lillasyster tex sover. Igår fick hon en toppen present av en vän, en bok/häfte där sidorna är olika platser på ett zoo o sen får man 600 klistermärke med olika djur som man ska placera ut, det har vi pysslat med hela morgonen....o bråkat:P

• AKF

Nu är hon äntligen här! Flickan med hemligt namn. <3 Åkte in i fredags eftermiddag efter värkarbete hemma från förmiddagen, samma kväll vid 20-tiden var hon ute. Allt gick toppen och vi kunde åka hem redan igår.

Svar på tråden Marsbebis 2016