• gbgumman

Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.

Hej
    I morgon skriver vi kontrakt på vår tomt. Nu ska vi börja bygga hus. Vi kommer välja totalentreprenad nyckerfärdigt hus. Vi kollar mäst på Myresjöhus men är inte helt låsta. Skulle vara kul och se vad andra har valt för hus modeller och vad kostnaden har blivit.

Är det någon som vet vilka husfirmor som verkar vara de med bäst kvalité. När man googlar hittar man både solskenshistorier och varingar på alla firmor.  

• Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.
  • theemi
    Nincompoop skrev 2015-12-07 16:04:07 följande:
    Jag antar att den ska stå precis framför också. Jag symmetrin med det. 
    När frågan dök upp här så började jag fundera mer på storleken, just nu lutar det åt 160x90 cm, ( 60 cm djupa skåp + 30 cm överhäng ). Fråga mig igen imorgon så har jag kanske ändrat mig. 

Precis, det ska vara symmetriskt! Det är det jag gillar med det köket, så just nu lutar det åt att det blir så.. Men jag är riktigt velig, så ska klura på andra alternativ också, haha!

Haha, känner igen det där! :O

• Nincompoop
    theemi skrev 2015-12-07 20:51:58 följande:

Precis, det ska vara symmetriskt! Det är det jag gillar med det köket, så just nu lutar det åt att det blir så.. Men jag är riktigt velig, så ska klura på andra alternativ också, haha!

Haha, känner igen det där! :O

Det fattades ett ord, ska då: jag GILLAR symmetrin med det. 

Det är alltid bra att ha alternativ :)
  • theemi
    Nincompoop skrev 2015-12-07 20:57:40 följande:
    Det fattades ett ord, ska då: jag GILLAR symmetrin med det. 

Det är alltid bra att ha alternativ :)

Haha, jag gissade att det skulle stå med iaf! :D

Så är det! Vi har nog bestämt oss för att flytta på kaminen också,
    här är en ny bild från sketchup, med lite möbler inmålade =)

(vi har dock inte ritat in det nya köket, så den delen stämmer inte riktigt..)

Sen kommer kaminen förmodligen inte ta så stor plats som den gör här heller..

• gbgumman

Bank besöket fick fint. Vi hade en strålande kalkyl. Den bästa hon sett faktiskt.

• gbgumman

Gud så nervöst. Vi kommer i slutet av veckan lägga upp vår bostad till försäljning. Hjälp vad jobbigt. Jobbigast är att vi älskar vårt hus men vi passar inte längre in i området. Dessutom så vill vi ju ha vårt nya. 6 jan ska vi ha visning nu är bollen i rullning.

• Nincompoop
    gbgumman skrev 2015-12-14 16:06:07 följande:

Gud så nervöst. Vi kommer i slutet av veckan lägga upp vår bostad till försäljning. Hjälp vad jobbigt. Jobbigast är att vi älskar vårt hus men vi passar inte längre in i området. Dessutom så vill vi ju ha vårt nya. 6 jan ska vi ha visning nu är bollen i rullning.

Spännande!
  • Nincompoop

Vi har kollat lite på kaminer idag. Det är så roligt att kolla på saker till huset! Troligtvis blir det en sådan här:

Vill bara se en "live" först innan vi bestämmer oss.

• tystlängtan

Nu börjar tiden äntligen gå fort. Idag var vi på tekniskt samråd och kommer att få startbesked i veckan. Sedan börjar markarbetet i v.1-2 och sedan säger det bara swish så är det slutsamråd och förhoppningsvis inflytt 25 feb. Mycket tidigare än vi räknat med, så hög tid att försöka få sålt lägenheten. Kommer lägga ut den strax efter årsskiftet. Åh, vad jag längtar efter att få flytta in i vårt hus! Kan knappt fatta att det (om allt går som tänkt) bara är drygt 2 månader kvar!

• theemi
    tystlängtan skrev 2015-12-15 15:19:49 följande:

Nu börjar tiden äntligen gå fort. Idag var vi på tekniskt samråd och kommer att få startbesked i veckan. Sedan börjar markarbetet i v.1-2 och sedan säger det bara swish så är det slutsamråd och förhoppningsvis inflytt 25 feb. Mycket tidigare än vi räknat med, så hög tid att försöka få sålt lägenheten. Kommer lägga ut den strax efter årsskiftet. Åh, vad jag längtar efter att få flytta in i vårt hus! Kan knappt fatta att det (om allt går som tänkt) bara är drygt 2 månader kvar!

Men åååh så avundsjuk jag är!! :D Men så kul att det snart är här! 

Hur känns det, overkligt?

Hur lyckas de få färdigt allt så snabbt, behöver inte grunden torka mer än så?
    Fast kanske beror på typ av grund?

Svar på tråden Köpt tomt, nu bygga hus. Fler som står i startgroparna eller som redan byggt.