Vi med BIM i augusti
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Stort grattis till er som plussat! Vad häftigt att Iloyds test ger så starka utslag tidigt! Det ger en hopp. Jag testar med "graviditetskollens" och vet inte om de är bra.
Mitt testande fortsätter. Vet absolut att det är för tidigt även om vissa kan få pluss tidigt.
Äl + 8 NEGATIVT (såklart)
såg att någon frågat hur man kan/om man kan få symtom redan innan bim och innan HCG ökat. Jag kan svara på den frågan:
- JA det kan man. Vid ÄL ökar mängden av hormonet: östrogen och progesteron markant. Hormonets uppgift är bland annat att skicka signaler till livmodern för att förbereda sig att kunna ta emot ett befruktat ägg. Vid ÄL så får alla en naturligt ökad temp med ca 0,4 grader +. Denna temp håller i sig till ca 1-2 dagar före mensen kommer.
OM man INTE blir befruktad så kommer östrogenet och progesteronet hastigt börja sjunka ca en v efter ÄL. (Därav många symtom på pms som vissa får). Hormonförändringarna gör att man kan bli: ledsen, får ömma bröst, huvudvärk, förstoppad, mensvärk etc. Dvs SAMMA symtom som vid graviditet. Är man gravid så sjunker alltså inte hormonhalterna östrogen och progesteron utan är fortsatt höga. Symtomen är alltså lika för pms och graviditet, i en tidig graviditet.
Är man gravid så kommer ett tredje hormon, hcg, att bildas när ägget fäst i livmoderna, som sker ca 1 v efter äl. Det tar 3 dygn att detektera grav i blodet EFTER ägget fäst, och upp till 5 dygn att se det i urinen. Så därför kan man tidigast se graviditet ca 10-11 dygn efter senaste äl. Plussar man på ca äl + 7 så har man nog äl tidigare än man trott...
SÅ.... jag vet detta men kan ändå inte hålla mig från att testa för tidigt.
Har såna otroliga symtom! Mensvärk "from hell" stora ömma bröst, illamående, hög temp.. alltså både symtom på graviditet och pms. Hoppas inte pms .. Men jag tror det då mensvärken börjat bli mer lik min "vanliga" mensvärk
...De symtom man får vid pms håller i sig tills hormonerna sjunker nog mkt, vilket sker ca 1 dag före mens. Därför är ju säkraste tecknet att man inte får mens och har fortsatta symtom
Så som många sitter jag och analyserar, mest troligt, pms-symtom :-8
Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga själar där ute!
...och likaså är den ökade tempen relevant först efter bim. Är den fortsatt hög då kan man misstänka graviditet.
Wohoo blinkande gubbe fick jag nyss :).
Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga själar där ute!
Wiiie Grattis till plusen!!
Åh jag är så sur... normalt har jag 27dagars cykel å någon gång 26 å 28-29.. förra gången var de 24!!!! Å blödde lite märkligt. Å nu på dag 22-23 (mitt i natten får jag en rosa-röd flytning följt av lite brunt nån h senare... Varför ska de tjorva nu..
[quote=75580570][quote-nick]Symetrical skrev 2015-07-30 05:26:34 följande:[/quote-nick]Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga
Grattis! :D vi får hoppas på fler plus i denna tråd :)